Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2007-12-08 22:19:49 följande:

skönt med lite klös i datorn!
    Ja, enormt, nu kan man ju liksom surfa fram och det händer något. Den gamla stod ju och tuggade i en kvart innan något hände
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 22:19:11 följande:

Smakade det lika bra idag?Ja man kanske skulle vara lite social...vi var på MAX idag, barnen hade fått välja mat. När vi hade hämtat maten och skulle sätta oss så fällde jag illlan så hon flög framlänges och slog ansiktet rakt i träsätet. Hon grät som en stucken gris. Näsblod fick hon för första gången i sitt liv. Guulliga människor kom fram med is osv. Men gud så man skäms, det var ju mitt fel. Olycka så klart, men ändå!Nu är hon alldeles täppt i näsan och kan knappt andas därigenom... Stackaras liten!
    JAAA! Det var jättemumsigt! Jag koncentrerade mig på sill, strömming och lax och därefter direkt på dessertbordet som var riktigt smarrigt. Känns inte som att jag behöver äta på länge..
    Nytt julbord på måndag på Ulla Winbladh (på djurgården) imorgon blir det nog en sallad
  • Camilla R
    lillvilda skrev 2007-12-08 22:22:49 följande:
    vad bra att ni blivit så bra bemötta. Det är hårt när nått drabbar ens barn fy vad jag hann oroa mig innan vi fick nått besked. Det är toppen att få prata med andra i samma sits. jag hann oxå läsa en hel del och höra hur det gått för andra med hypospadi osv för vi visste ju inte om han skulle operas lr inte.Camilla R skrev 2007-12-08 22:20:57 följande:
    Ja, läkarens bemötande var oerhört viktigt, ovissheten är nog alltid jobbigast oavsett vad det gäller.
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-08 22:19:11 följande:

Smakade det lika bra idag?Ja man kanske skulle vara lite social...vi var på MAX idag, barnen hade fått välja mat. När vi hade hämtat maten och skulle sätta oss så fällde jag illlan så hon flög framlänges och slog ansiktet rakt i träsätet. Hon grät som en stucken gris. Näsblod fick hon för första gången i sitt liv. Guulliga människor kom fram med is osv. Men gud så man skäms, det var ju mitt fel. Olycka så klart, men ändå!Nu är hon alldeles täppt i näsan och kan knappt andas därigenom... Stackaras liten!
    Stackars liten med näsblod, vad eländig man känner sig som förälder då. Fast trösten hos mamma var väl ändå bäst?
  • Camilla R
    juliah skrev 2007-12-08 22:44:20 följande:
    Natti för min del också, har så rackarns svårt att somna utan maken vid min sida hihi...Han är på julbord med jobbet *avis* och alla har sina fruar med...men jag har inte hjärta att lämna Elle.Imorgon ska jag ta barnen på julmarknad. Noell är ju så förtjust i hästar så jag hoppas på en liten ponnytur, själv ska jag köpa årstrutar, krans och kanske ett par sockor.
    Mysigt med julmarknad, vart skall ni gå?
    Själva har vi siktat in oss på julmarknad nästa helg och då gör vi det enkelt för oss, Gamla Stan cch Kungsträdgården.
  • Camilla R
    mimmi006 skrev 2007-12-08 22:47:55 följande:
    Å vad mysigt! Jag ska bara läsa aftonbladet imorgon *hahaha*
    Det skall väl alla???
  • Camilla R
    juliah skrev 2007-12-08 22:49:56 följande:
    Hmm, jag missförstod kanske ordet "hypat" ?Jag har då inte den blekaste aning om vad som kan tänkas sälja bäst. Ibland blir man lite insöad också och tror att exakt alla vet vad en maileggris är tex Camilla, i Nynäshamn nere i hamnen. Å så mysigt med Gamla stan, skulle också vilja...
    Ja, skulle jag säga maileggris på jobbet skulle nog många titta på mig som om jag vore ett UFO. Själv tycker jag den är jättesöt, men än så länge har den fått stå tillbaka för andra inköp...
    Jag kunde ju inte hålla mig från en ny julgransmatta. Alla gjorde så fina medans jag varken har tid,lust eller känsla för att göra något. Nej, en beställning hos designonline på en matta från ROTOR, vilken kom hem till oss i torsdags, jättefin. SKall blil en fröjd att ställa granen på den. Synd att man har så ful julgransfot bara.. Kanske skall satsa på en ny, har alltid suktat efter en i gjutjärn.
  • Camilla R
    juliah skrev 2007-12-08 22:50:54 följande:
    Ok, NU är jag kraftigt nervös. Kan hända att ni inte får se röken av mig härinne på ett tag
    Själv tycker jag att det skall blil jättespännande. Älskar de bilder jag sett av ditt hem här och på din blogg så det kan inte bli annat än bra.
    Skall lämna sonen och hans kompis på kalas imorgon och då passar det ju ypperligt att ta en promenad och köpa tidningen och bara mysa, eller hur?
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2007-12-08 22:57:12 följande:
    Apropå att man är lite insnöad och utgår från att alla vet vad en Maileggris är - ni skulle se min önskelista som jag mailat till maken svärisar och hans bror med familj. (Jag har ju vurmat för att vi ska byta tjänster och expertiskunskaper med varandra i stället för pengar..men det gick inte de övriga med på). Vi köper saker till en person för femhundra kronor. Gissa om jag specificerat min lista med både text, inköpsställe och LÄNK till hur den ser ut. Hur opersonligt som helst, men de får vad de efterfrågar faktiskt. Så här såg min önskelista ut...svärfar bad mig vänligen men bestämt att "sluta läsa sådan där inredningsporr" Hihi... (han syfter till Lantliv, Vakre Hjem, D&T och AiH)
    ?Franske stemninger? www.fridasgard.se/varor.asp&var... 
    Kabinväska m. något rejälare hjul. Finns på Wedins, olika färgade, typ rosa, i hårdskal på rea nu. Storlek 60 liter ungefär.Svartlockigt fårskinn (eller mörkgrått)

Presentkort på Panduro 
    Ljusslingan m. vita blommor för åretrunt dekoration www.bluebox.se/showinfo.asp&method=...Vitt badlakan från Lexingtonwww.lexingtoncompany.com/v2/ Presentkort på ?Me and my home?www.meandmyhome.se/product.asp&su...
    Men nu glömde du ju ljuskronorna från Monica Johansson, eller har du köpt dem själv som en present?
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2007-12-08 22:57:12 följande:
    Apropå att man är lite insnöad och utgår från att alla vet vad en Maileggris är - ni skulle se min önskelista som jag mailat till maken svärisar och hans bror med familj. (Jag har ju vurmat för att vi ska byta tjänster och expertiskunskaper med varandra i stället för pengar..men det gick inte de övriga med på). Vi köper saker till en person för femhundra kronor. Gissa om jag specificerat min lista med både text, inköpsställe och LÄNK till hur den ser ut. Hur opersonligt som helst, men de får vad de efterfrågar faktiskt. Så här såg min önskelista ut...svärfar bad mig vänligen men bestämt att "sluta läsa sådan där inredningsporr" Hihi... (han syfter till Lantliv, Vakre Hjem, D&T och AiH)
    ?Franske stemninger? www.fridasgard.se/varor.asp&var... 
    Kabinväska m. något rejälare hjul. Finns på Wedins, olika färgade, typ rosa, i hårdskal på rea nu. Storlek 60 liter ungefär.Svartlockigt fårskinn (eller mörkgrått)

Presentkort på Panduro 
    Ljusslingan m. vita blommor för åretrunt dekoration www.bluebox.se/showinfo.asp&method=...Vitt badlakan från Lexingtonwww.lexingtoncompany.com/v2/ Presentkort på ?Me and my home?www.meandmyhome.se/product.asp&su...
    I övrigt så måste jag säga att jag håller på din idé till 100% om att byta expertistjänster med varann. Synd att de inte ville lyssna på dig.
Svar på tråden Vita hem del 6