Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Ikväll skall vi handla julgran! Grabbarna har "tjatat" hela veckan, så idag får det bli av.
    Skall bli kul och mysigt att få in granen och klä den -vilket är barnens favoritsysselsättning och den glädjen vill jag ju inte ta ifrån dem Nya julgransmattan från ROTOR skall bli fin till -är så nöjd att ha hittat en fin julgransmatta.
    Imorgon skall vi ha julklappsbyte/utlottning på jobbet. Alla har köpt ett paket för ca 40 kronor (mao inga dyrbarheter) sen vid 14-tiden blir det glögg och paketutlottning.
    Just nu ser det ut att bli en bra dag -man får bortse från allt annat som går käpprätt åt fel håll här på jobbet...

• Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-20 15:30:42 följande:
    Hallå alla,Var inne i stan idag oc kan brätta att jag var inte ensam NK var ett myller...Men var inne en snabbis på Bruka, så såg några JÄTTESNYGGA aluminium bokstäver.Nu hade dom inne bokstäver som var 12 cm höga men skulle få in 7,5 cm.Dom vill jag ha Sen hade dom jättefina barnborde och stolar, för visst var det någon här inne som letade sånna.
    Nä, det är helt hysteriskt kaotiskt.. Försökte göra några ärenden på lunchen, men jag blev bara apatisk och fick inget gjort. Eller jo, på NK Classic home var det ingen kö, så det blev två Mateus skålar till mig själv
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-20 15:58:02 följande:
    Vart köper du din gran? Hört att plantage  ska ha urdåliga granar.Men visst brukar Boo FF i Orming ha bra?
    Tidigare år har vi handlat hos Lodas blommor, men i år skall vi handla av Boo FF i Orminge.
  • Camilla R

M HOW skrev 2007-12-20 16:39:29 följande:

Ja det är svårt att hitta hus *suck*
    Ja och dyrt.. Ett grannhus till oss såldes nu i december för 6,3 miljoner och detta utan att vara något exeptionellt hus, ett tillbygt älvsbyhus nybyggt 1994. Man kanske skulle sälja, fast å andra sidan, man måste ju bo nånstans också..
  • Camilla R
    JeaJea skrev 2007-12-21 01:32:16 följande:
    godnatt!haha min man är också en prylgubbe, hans senaste är en fjärrkontroll till utebelysningen, finns på Clas Olsson. kikar in och säger God Jul. nytt i min blogg också.www.kronbladochlantliv.blogspot.com
    Min sambo köpte en sådan till innebelysningen
  • Camilla R
    Beatrize74 skrev 2007-12-21 08:36:30 följande:
    Inget ont som inte har något gott med sig. På grund av dotterns magsjuka så har vi faktiskt varit hemma alla fyra för första gången på mycket länge. Hon kräktes ju igår natt och maken låg i flera timmar på morgonen med migrän som brukar vara symptom på VKS. Än så länge har det varit lugnt. Dottern kräktes bara en gång i natt och har lite feber. Varken jag eller sonen har blivit sjuka än *vitpeppar,  vitpeppar*, och makens huvudvärk har nästan gott över. Han har tagit två semesterdagar nu så det innebär att vi fått lite egentid tillsammans. Mycket matinéer har det förstås blivit, lite enklar julmat och julmusik. Helt enkelt som en litet oförhappat "julfirande" i förväg. Trivs faktiskt, även om vi tassar lite på tå och är rädda att dratta dit på kräkningarna vi med. (Fast vi hoppas lite på att det kan vara en liten förkylning som satt sig i hennes mage. Jag och maken är förkylda och sonen hostig. Nu ska vi gå och äta frukost. Dottern har inte ätit någonting knappt på två dagar. Hon är trött och medtagen och vill sitta i knäet hela tiden. När vi ätit ska vi plocka fram lite tomtar och annat bjäfs. Det gör jag helt för barnens skull, inte för min egen som ni förstår. De har nypt i keramiktomtarna i flera dagar nu. Vad gör man inte för sina älsklingar?
    Hoppas ni klarar er från kräkningar -det är verkligen min stora fasa själv just nu. En kille här på jobbet gick till och med med munskydd på igår -rädd för baciller..

Tomtarna hemma har också åkt fram, precis som du säger så gör man mycket för barnen. i mångt & mycket så blir jag glad när barnen är glada och de ser så fram emot att få pynta granen med sina egengjorda smällkarameller och dekorerade hjärtan och stärnor från panduro
  • Camilla R
    lillafruluva skrev 2007-12-21 08:41:51 följande:
    Har haft problem att komma in på FL i två dagar nu!Jag bakade en saffranskaka igår som uppskattades av alla utom 8-årige sonen, han tyckte den smakade bärfis Funderar på Juliahs chokladcola också, om jag vågar!
    Ja, jag kom inte heller in -så imorse så provade jag att logga in på BETA och det verkar funka..
Svar på tråden Vita hem del 6