Beatrize74 skrev 2007-12-21 08:36:30 följande:
Inget ont som inte har något gott med sig. På grund av dotterns magsjuka så har vi faktiskt varit hemma alla fyra för första gången på mycket länge. Hon kräktes ju igår natt och maken låg i flera timmar på morgonen med migrän som brukar vara symptom på VKS. Än så länge har det varit lugnt. Dottern kräktes bara en gång i natt och har lite feber. Varken jag eller sonen har blivit sjuka än *vitpeppar, vitpeppar*, och makens huvudvärk har nästan gott över. Han har tagit två semesterdagar nu så det innebär att vi fått lite egentid tillsammans. Mycket matinéer har det förstås blivit, lite enklar julmat och julmusik. Helt enkelt som en litet oförhappat "julfirande" i förväg. Trivs faktiskt, även om vi tassar lite på tå och är rädda att dratta dit på kräkningarna vi med. (Fast vi hoppas lite på att det kan vara en liten förkylning som satt sig i hennes mage. Jag och maken är förkylda och sonen hostig. Nu ska vi gå och äta frukost. Dottern har inte ätit någonting knappt på två dagar. Hon är trött och medtagen och vill sitta i knäet hela tiden. När vi ätit ska vi plocka fram lite tomtar och annat bjäfs. Det gör jag helt för barnens skull, inte för min egen som ni förstår. De har nypt i keramiktomtarna i flera dagar nu. Vad gör man inte för sina älsklingar?
Hoppas ni klarar er från kräkningar -det är verkligen min stora fasa själv just nu. En kille här på jobbet gick till och med med munskydd på igår -rädd för baciller..
Tomtarna hemma har också åkt fram, precis som du säger så gör man mycket för barnen. i mångt & mycket så blir jag glad när barnen är glada och de ser så fram emot att få pynta granen med sina egengjorda smällkarameller och dekorerade hjärtan och stärnor från panduro