Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

MiaMariah skrev 2007-12-14 14:01:28 följande:
    Måste skryta lite över min makes fotografier - denna köpte vi igår - håll med om att han fotat bra!
    Superhärligt ljus i bilden!
  • Camilla R
    LCroft skrev 2007-12-14 14:07:13 följande:
    Så gullig Påminner er! Vill se bilder på era julpyntade köksfönster! Jag har iofs pratat med pressan och tjatat om mitt köksfönster dilemma Skulle ju via två olika affärer när jag var och hämtade Rebecca men glömde bort det under vårt samtal  Så kan det gå när undertecknad inte kan hålla tyst ibland
    Inte för att mitt/vårt köksfönster är så där jättejuligt pyntat, men eftersom du frågar så tog jag "uppmaningen" och "sprang" till köket och knäppte en bild, på hur det ser ut i detta nu .
    www.familjeliv.se/krypin/camilla_r/gallery/phpossdjz.jpg
    Har Amaryllis i kruka (dekorerad med torkad apelsin och vita stjärnor), en stjärna på fot, tazetter i kruka från Bruka som det står God Jul på samt att några tallkottar..
    Bordet skall ha en vit duk (vilken tvättas) och till julen skall en löpare från Himla komma på -med vilken texten God Jul går att läsa.
  • Camilla R

Idag är yngste sonens dagis (förskola) stängd och både han och storebror är hemma. Vi skulle ha (och har haft en "bakdag". Vi har gjort vit ischoklad, kolasnittar och saffransskorpor och jag är helt slut. De vackra och harmoniska bilderna i tidningar på bak med barn stämde inte riktigt in för oss, eller så hade vi lite för många projekt igång....
    Det blir saker överallt, mjöl och socker på bord, bänk och golv osv.. Men nu är vi klara för dagen och jag har satt mig vid datorn och barnen vid tv:n. Vi njuter allihopa innan vi skall dra igång middagsbestyren

• Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-14 16:04:54 följande:
    Hahahaha bara jag som inte skulle köpa rött till en pojkbebis  
    Nja.. Jag köpte inget rött innan första barnet var fött. Rätt mycket neutralt -trots att vi visste att det skulle vara en pojke Sen blev det inte så jättemycket när han var pytteliten. Men ända sedan han har kunnat välja själv (har varit bestämd och klätt på sig själv sedan före 1½), så har han nästan uteslutande valt rött -det är favvofärgen.
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-12-14 16:15:21 följande:
    Ja man har sina favoritfärger. Ja mina stora killar har både röda och rosa tröjor, är nog bara jag som är löjlig som inte skullt sätta på lilla Vide nått rött eller rosa 
    NÄ, där går väl gränsen.. Rosa känns riktigt fel på en kille -jag kanske är lite gammeldags..
  • Camilla R

syster ruffa skrev 2007-12-14 16:29:41 följande:

Lcroft: ids int visa vårt köksfönster. Fönstret är ännu tan gardin och på fönsterbrädan står en halvt uttorkad pelargon från sommarn ;) Julfeelis...nope not!Nu ska vi smita iväg till förskolans julfest. Storebror iklädd i ROSA skjorta som han valt alldeles själv. Han tycker den e supesnygg och det är väl huvudsaken :)
    Han är säkert supersnygg också!!
    Jag är liksom lite knäpp... Pojkbebisar "kan inte" ha rosa. Men däremot lite större killar är jättetuffa & fina i en rosa pikétröja eller skjorta. Hur logisk är jag i mitt tänkande, inte alls va?. Eller tyder det bara på att jag börjar bli "modern"?
  • Camilla R

Idag skall hela familjen åka in till stan och gå på julmarknad. Vi gör det enkelt för oss och tar julmarknaden i Kungsträdgården följt av den i Gamla Stan och med lite tur och skicklighet kanske jag ges tillfälle att besöka Österlånggatan och butikerna Ting & Tangel och Bortom Bergen. Ser fram emot en mysig dag tillsammans med familjen.
    Ha en trevlig lördag alla!
    Förstår dock inte när jag/vi skall hinna med julklappsinköpen, ja plus födelsedagspresent också. Men är man tidsoptimist som jag, så har man ju gott om tid

• Camilla R
    knyttis skrev 2007-12-15 08:44:15 följande:
    Var gömmer ni era högtalare? Eller har ni inte såna här gamla klumpiga? De förstör ju helheten liksom.
    Jag störs inte av era, det andra i rummet drar till sig ögonen mer. Jättefin gran och söt liten gungstol. Det skåpet du har, vill jag också ha, försöker hinta om det -men sambons känselspröt är inte ute -eller så har han bara stängt av. Bearbetning fortsätter.
    Vi har f.ö mindre högtalare som står på stativ från IKEA, inte direkt optimalt, men jag hoppas på att de kommer upp på väggen snart (eller skåpet..)
  • Camilla R

Kajsa M skrev 2007-12-15 12:49:37 följande:

Hej alla rara!Har nu ögnat igenom flera dagars skrivande i tråden. Mycket kul läsning och fina bilder. Ingen nämnd ingen glömd!Är så ledsen över att julen håller på att gå om intet här hemma. Har fått slänga ut alla hyacinter och tazetter, mossa, och kransar. Inen levande gran blir det, utan maken är och köper plastgran just nu. Behöver dofterna för att känna julstämning! Har blivit så hysteriskt allergisk mot allt. Vet inte fortfarande vad jag reagerar över, men jag kan knappt vara hemma. Har fått medicin nu och får hoppas det går över. funderar åp att ta in en städfirma som sanerar hela huset. Kan finnas sporer kvar från mossan...Usch vilket elände! Ska baka lite idag för att få in lite juldofter i alla fall, sen får vi skråla julsånger för fulla muggar.Lisa1981angående bord! Jag röstar för englesson eller EV. Det ovala bordet var fint också, men jag gillar hellre rektangulära bord. Fast ovala är praktiska när man ska klämma in många!
    Fy för allergier, det är verkligen skit! Hoppas att du blir bättre snart och kan känna julstämning. Glögg, pepparkakor, saffran m.m är ju också lite jullukt som inte är dum alls
  • Camilla R
    Frida08 skrev 2007-12-17 17:46:41 följande:
    Halloj!!Jag vet.... denna fråga har säkert redan ställts men jag ställer den igen Vill gärna ha tips på bra å mysiga inredningsbutiker i stockholms innerstad (gamla stan, city, norr, söder mm). HJÄLP!!Ha för mig att jag läst en blogg där man listat alla sina favvobutiker i olika städer medn hittar inte den längre..Ha en fortsatt trevlig kväll
    I Gamla Stan ligger butikerna Ting & Tangel och Bortom Bergen på Österlånggatan -där finns mycket fint.
    I innerstan tycker jag främst att SysterLycklig (Tegnérgatan) och Koffert på Humlegårdsgatan är mysigast.
Svar på tråden Vita hem del 6