• Sylt

Vita hem del 6

Hejhallå!

Grattis till Hilding (har en kompis som hade "Hilding Vilding" som arbetsnamn. De ångrade sig jättemkt att de inte valde det namnet sen (tja, inte Vilding då).

Med första barnet var jag också ordinerad sängläge från mars-juli.... så jag vet hur lååång tiden kan bli. Fast jag försökte njuta, låg framför tv o läste tidningar o blev uppassad. Idag låter det som en dröm.....

MM --> Håller tummarna för er på ons!!

Ang att klä granen --> Jag passar på i år också, nästa år är det nog kört. Då blir det "barnens gran" . Vi har den så kort tid så det gör mig inte så mkt. Brukar plocka in granden den 23:e o ut innan nyår (däremellan är vi inte hemma så mkt)

• Sylt
    lasseliten skrev 2007-12-18 08:05:44 följande:
    God morgon!idag är jag helt frisk! energin är förhoppningsvis tillbaka! Tyvärr har E fått ögoninflammation.   Vad är det som gäller då? Tvätta med vatten, inget dagis? Antar att det gör ont i hans öga.... Bea - Tycker att du kan ha det som du möblerat. Men blir ju såklart nyfiken på hur det skulle se ut på andra sätt. Med soffan mot fönstret, med sofforna mot varandra men mot fönstret och mot där TV:n står nu... Kan känna att kanske låser ni rummet lite som det är nu...men samtidigt är det ju så skönt att möblera om, och att ni får fram fönstret! LCroft - hur går det? Kommit på någon present?
    Tvätta ögonen med ljummet vatten. Använd ett papper/öga, så att de inte smittar varandra. Sen skall man torka utifrån och in mot näsan. Inget dagis så länge ögat är geggigt...
  • Sylt
    juliah skrev 2007-12-18 20:07:47 följande:
    Tingeltangel ska det ju stå,Årets gran är betydligt mycket mindre, står i en vit emaljhink med få dekorationer. Är beredd på att hiva ut den snaaaart...
    Hiva den till skåne *fångar hinken*
  • Sylt
    juliah skrev 2007-12-19 22:23:17 följande:
    Syltan, jag är inne på samma spår som du i år, givetvis i en vit emaljhink då...Nu blev jag smittad av rosa ha begär, har köpt Himlas rosa vit rutiga kuddar med knyt!
    ... fick ge mig till slut o köpte en zinkhink.... o en burk m vit, blank spray.... *härmapa*
  • Sylt
    juliah skrev 2007-12-19 22:34:39 följande:
    mimma, jaa, absolut, tänker i samma bana!syltan, du är smart du! Men jag är inte frälst, tycker att sprayfärgen luktar så starkt, vill du spraya en rottingkorg åt mig?
    Helt klart
  • Sylt

tjenatjena!

Hinner inte läsa ikapp idag heller . Vår minsting är både kraftigt förkyld o kräks samtidigt....

Hann iaf göra en jultårta innan allt bröt ut, kolla bloggen!

God Jul på er alla!!

Svar på tråden Vita hem del 6