• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • sommarkompis

Juliah; jag skulle bli så glad om jag fick kika in hos dig! Är så nyfiken på tvättstugan...

• FruPuffen

Hej på er alla vita hemmare!! Har inte varit in här nästan nåt sen vi fick våran andra guldklimp (Viggo, nu två månader ) Allt är jättebra och vardagen och rutinerna tar form! Viggo är en riktig drömbebis... Inredningsdrömmarna får ta lite mera plats när vardagen blir mer förutsägbar, även om barnen naturligtvis tar jättemycket tid!

En liten försiktig undran dock: Varför har så många låst sina konton? Har något hänt? Kände mig lite dum när jag ville kolla in hos flera av er om ni hade några nya bilder... Har ju ingen koll numera känner jag ...

Hoppas det är bra med er alla! Jag har inte alls läst i kapp men ska väl följa med lite bättre i fortsättningen... Kram, kram.

• JeaJea

högstbjudande och först hämtning gäller väl.

Jag ÄLSKAR prinsessan på ärten sängen från Maileg. så nu vet ni det.

• versan
    Juliah: så nyfiken på din tvättstuga så jag spricker, men är oinbjuden. Finns det någon möjlighet att få titta in till dig?
  • Himmelbit
    FruPuffen skrev 2007-11-11 21:49:57 följande:
    Hej på er alla vita hemmare!! Har inte varit in här nästan nåt sen vi fick våran andra guldklimp (Viggo, nu två månader ) Allt är jättebra och vardagen och rutinerna tar form! Viggo är en riktig drömbebis... Inredningsdrömmarna får ta lite mera plats när vardagen blir mer förutsägbar, även om barnen naturligtvis tar jättemycket tid! En liten försiktig undran dock: Varför har så många låst sina konton? Har något hänt? Kände mig lite dum när jag ville kolla in hos flera av er om ni hade några nya bilder... Har ju ingen koll numera känner jag ... Hoppas det är bra med er alla! Jag har inte alls läst i kapp men ska väl följa med lite bättre i fortsättningen... Kram, kram.
    Nu är du välkommen in till mig iallafall, om du vill. Har inget spännande att visa iofs

Eftersom det är så personligt att visa upp sitt hem så här så känns det bra med lite koll på vilka man visar det för.
  • Anton2005

Vi ska på dop nästa helg och jag såg en så jätte söt dockservis i en lite korg på systerlyckligs hemsida. Kan man ge en sån i doppresent. Förstår ju att hon inte kan använda den än, men den va verkligen supersöt

• versan
    Sylt skrev 2007-11-11 21:25:55 följande:
    Hittar inte! Ngn kanske känner igen det? Tror att tjejen bodde i en lgh, hade satt typ plastlister.... ??Bea --> Superfin!
    Plastlister eller rättare sagt frigolitlister
    Det hade vi i våran gamla lögenhet och ska sätta i vårt Nya hus nu
    Bilder finns i mitt galleri.
    Undrar du något så fråga i mitt krypin då ni skriver så mycket så jag hinner ju aldrig på en miljon att läsa ikapp.
  • versan
    Himmelbit skrev 2007-11-11 20:22:36 följande:
    Jag har annars:JuliaSyltKorallSmajlaMoriLasselitenMimmamumBirks och Kalles mammaVSMJeaNR (MM)MariaVKnyttisKajsaoch så du o ja förstås
    Vad är SWAP för något låter ju jättespännande.
    Får man ev vara med och hur gör man m,m.....
  • versan
    alfas skrev 2007-11-11 20:57:06 följande:
    Tänkte höra med er vad ni har för gardiner i tv/vardagsrum??? Satte upp ett par linngardiner som skulle vara vita, men visade sig vara gulvita istället, så dom går bort.Nu har jag idetorka, de enda jag fastnat för är House Doctors vita längder, men kan inte avgöra om dom är för mkt eller ej (spetskanten jag tänker på).Så snälla överös mig med förslag Gärna lite bilder
    Linne kan du inte bleka dom då
Svar på tråden Vita hem del 6