• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • nublu

13 år emellan: Adamama visade inredd kattvind häromdagen.

• versan

GOdmorgon alla! Ska ni skriva lika mycket som igår så lär jag få nackspärr  ikväll när jag kommer hem & ska läsa ikapp.

• mimmamum

Godmorgon!

Bea din thekopp är ju underbar, var den svår att virka? Vill ju härmas! Skrattande

Känner att jag har en rätt lugn period nu efter alltför många inköp, undra hur länge det håller i sig!?

Idag blir det kyrkis, skönt att komma iväg en stund! Ska kika efter lite fina julband också, hoppas jag hittar nåt!

• versan

BEA UNDERBAR THEKOPP Du ör ju så Duktigt så det inte är klokt. Fårstår om du får erbjudande att sälja dom.

Juliah Med risk för att låta tjatig men....
    Knack knack... Får jag komma in...
     Håller på att fixa till en egen tvättstuga och inspirationen tryter.  

• versan
    versan skrev 2007-11-12 07:43:55 följande:
    BEA UNDERBAR THEKOPP Du ör ju så Duktigt så det inte är klokt. Fårstår om du får erbjudande att sälja dom. Juliah Med risk för att låta tjatig men.... Knack knack... Får jag komma in...  Håller på att fixa till en egen tvättstuga och inspirationen tryter.  
    Hahaha... skratt det är för tidigt på morgonen jag klarar inte av att stava.
  • malins79
    malins79 skrev 2007-11-12 06:50:24 följande:
    God morgon!Bea, vilken underbar kaffekopp.
    Tekopp menar jag ju, är för trött.
  • Lisa1981

Bea, vilken fin tekopp.
    Hur gör du?? du måste vara övermänsklig Har ni några beskrivningar eller så?? Jag får inte ens till en boll eller muffins. Hur gör man, någon som har nån beskrivning???
    Jag kan ju virka men tydligen kan jag inte lista ut hur man ska göra...

Kajsa, va fit det blir med sponten, vart är nästa ställe??

Kommer inte ihåg va mer jag skulle kommentera..

Idag blir det anst.intervju för min del och sen ikväll ska jag jobba, så inget pyssel för min del...Är lite nervös inför intervjun.

• juliah

Godmorgon! Tack snälla ni för alla komplimanger Glad

bea, underbar kopp, gissa vad jag tänker göra ikväll...givetvis virka kopp  med fat. Tack för inspirationen!

lisa, googla på "virka boll" . Då får du upp garnstudios beskrivning och det är den jag virkar utifrån. Gör man en halv boll och så eventuellt ngt nedtill då blir det en kopp. Öra också förstås.
    Lycka till på intervjun!

mimma, jag ska också ha en lugn period nu...ibland blir det för mycket av det goda.

kajsa, vilken  fin panel. Säger som de andra, vilken energi...

jea, skoj att se dig här!

Var det alfas som behövde gardiner, på ikea finns fina lnnelängder, Aina? Och så har Himla snygga med knyt, dolda hällor osv.

• juliah

Jag tror att jag fått in er som ville kika in hos mig nu...om jag missat någon så är det bara att inboxa!

• FruPuffen

God morgon! Juliah och Himmelbit (och alla ni andra också som vill...) Jag vill gärna titta in hos er om jag får... Men Julia hur inboxar man??? Känner mig lite off...

Svar på tråden Vita hem del 6