• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Tåfslan å Vifslans mamma

Gomorron!
    Är det nån härinne som blekt linnetyg i sin naturliga grå/bruna färg till vitt?
    HAr sytt en sängkappa i sånt  tyg för längesen, gillade den INTE så den åkte i förrådet. Sovrummet håller på fixas, och jag vill ha en VIT säng kappa...men orkar inte sy en ny....Tänkte höra om man slipper undan en massa jobb med en flaska klorin?

• Karamellfabriken

Hej vänner!
    Vi fick barnvakt i helgen och kunde riva ut diskbänken och stänga av vattnet igår.
    Så skönt men inget för mig som är äckelmagad.
    Ni kan inte ana vilken syn som mötte oss.  30 års skräp, snusk och skit under vaskskåpet. Urk och blä.
    Tackar nu min lyckliga stjärna att vi inte bestämde oss för att göra en budgetrenovering och behålla stommarna som vi först övervägde.
    Så skönt att rensa ur köket totalt och börja om från grunden.

Jobbigt, rörigt och tidskrävande men samtidigt jätteroligt!

All you need is love
  • Kajsa M
    Kickan07 skrev 2007-11-12 09:09:37 följande:
    Juliah- Superfin tvättstuga, helt i min smak! Där kommer du (ni) trivasKajsa- Panelen gjorde sig jättebra där! Blev lite mer ombonad känsla nu. Föstår att du fått smak och vill ha mer!
    Tack!
    Ja verkligen! Nu känns det som om jag inte skulle kunna fortsätta leva utan panel i HELA huset!
    Lisa1981 skrev 2007-11-12 08:09:17 följande:
    Bea, vilken fin tekopp. Hur gör du?? du måste vara övermänsklig Har ni några beskrivningar eller så?? Jag får inte ens till en boll eller muffins. Hur gör man, någon som har nån beskrivning???Jag kan ju virka men tydligen kan jag inte lista ut hur man ska göra...Kajsa, va fit det blir med sponten, vart är nästa ställe?? Kommer inte ihåg va mer jag skulle kommentera..Idag blir det anst.intervju för min del och sen ikväll ska jag jobba, så inget pyssel för min del...Är lite nervös inför intervjun.
    Tack snälla! Tror bestämt att det blir bröstpanel i barnens rum till att börja med.
    juliah skrev 2007-11-12 08:15:35 följande:
    Godmorgon! Tack snälla ni för alla komplimanger bea, underbar kopp, gissa vad jag tänker göra ikväll...givetvis virka kopp  med fat. Tack för inspirationen!lisa, googla på "virka boll" . Då får du upp garnstudios beskrivning och det är den jag virkar utifrån. Gör man en halv boll och så eventuellt ngt nedtill då blir det en kopp. Öra också förstås. Lycka till på intervjun!mimma, jag ska också ha en lugn period nu...ibland blir det för mycket av det goda.kajsa, vilken  fin panel. Säger som de andra, vilken energi...jea, skoj att se dig här!Var det alfas som behövde gardiner, på ikea finns fina lnnelängder, Aina? Och så har Himla snygga med knyt, dolda hällor osv.
    Tack!

Beatrize74
    Låter skönt att rensa ut all smuts och börja om på nytt!
    Hur långt har ni kommit med köket?
  • Morsan Martina

Karamellfabriken: Får ja kika in ja me??

• Mettan69

karamellfabriken: Du kan väl inte locka med så mycket ljuva ord och sedan stänga ute oss. Var nu snäll och släpp in oss Oskyldig *nyfiken i en strut*

• LinaoMatilda

Karamellfabriken: Kan jag också få titta?

• Kickan07

Karamellfabriken-Skulle också väldigt gärna få se..

Svar på tråden Vita hem del 6