• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Mori

Bea: Skriver här med Helt underbar tekopp! Önskar att jag också kunde virka sådär!

• Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-11-11 21:18:53 följande:
    Åhhhh vad fin!! Helt underbar! Är de till salu?!
    Tack!

Än så länge finns det bara en virkad, men har fått förfrågan från webbutik redan...blev verkligen häpen. :-O Hihi...
  • Sylt
    alfas skrev 2007-11-11 21:15:12 följande:
    Det kanske skulle va en ide Kommer du ihåg vilken blogg? Nu blev jag nyfiken
    Hittar inte! Ngn kanske känner igen det? Tror att tjejen bodde i en lgh, hade satt typ plastlister.... ??

Bea --> Superfin!
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-11-11 20:46:45 följande:
    Här är den: (ursäkta igen för en urdålig bild, men det vill inte bli bra när det är mörkt...)
    alfas skrev 2007-11-11 20:57:06 följande:
    Tänkte höra med er vad ni har för gardiner i tv/vardagsrum??? Satte upp ett par linngardiner som skulle vara vita, men visade sig vara gulvita istället, så dom går bort.Nu har jag idetorka, de enda jag fastnat för är House Doctors vita längder, men kan inte avgöra om dom är för mkt eller ej (spetskanten jag tänker på).Så snälla överös mig med förslag Gärna lite bilder
    Ikea har fina som inte är lika dyra som himlas http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80110274 Vad fint ert vardagsrum är!
    Kajsa M skrev 2007-11-11 20:35:56 följande:
    Lägger in en bild här oxå
    Supersnyggt!
    Kajsa M skrev 2007-11-11 20:38:59 följande:
    Tack! Ja fast VSM slog oss!
    Japp, fast vi har fortfarande lister som fattas
    Himmelbit skrev 2007-11-11 20:05:07 följande:
     Här kommer en liten glimt av elementskyddet... Visst är det fint!!
    Jaf som precis bestämt mig för att de här vill jag ha: http://mjornstrateknik.se/spjala1tass.jpg
    gemelli skrev 2007-11-11 21:07:26 följande:
    Vi har vita Himla gardiner....
    Ert vardagsrum är såååå fint!

Bea: Fantastiskt söt! Du kan nog sluta som lärare och bli tekoppsmiljonär !

Har tovat tre hjärtan och nu bär det av ner i källaren för att måla bordet för andra gången.
  • alfas
    Beatrize74 skrev 2007-11-11 21:21:08 följande:
    Tack! Än så länge finns det bara en virkad, men har fått förfrågan från webbutik redan...blev verkligen häpen. :-O Hihi...
    Sååå fin!!! Förstår att du får förfrågan
  • alfas
    Sylt skrev 2007-11-11 21:25:55 följande:
    Hittar inte! Ngn kanske känner igen det? Tror att tjejen bodde i en lgh, hade satt typ plastlister.... ??Bea --> Superfin!
    Tack snälla för att du letade

VSM: Tack tack! Ska kika på länken
  • Ammi 76
    juliah skrev 2007-11-11 19:51:32 följande:
    Nu finns det lite stökbilder från tvättstugan här för er som vill se: www.familjeliv.se/krypin/juliah/galleri.phpMycket kvar att göra, lite fogning, målning, snickrande, shoppande...ja. Men nu kan jag tvätta!
    Åh Juliah, skulle bli jätteglad om jag fick hälsa på hos dig! Knack, knack...
Svar på tråden Vita hem del 6