Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2007-11-07 09:15:40 följande:
    Kajsa- ja, varför måste jag jobba jämt? Vill slappa lite med en tidning *avis*VSM- fy, vad jobbigt! Krya på dig...
    Ja men nu serru1 Jag har fått två heltidstjänster till nästa termin att välja på! Så jag kommer inte heller få nån fritid! eller
  • Kajsa M
    mimmi006 skrev 2007-11-07 09:16:48 följande:
    neeej, de finns inte i vår lilla Ica affär. Jag har lite svårt för stora köpmarknader, men jag får nog ta en sväng dit! Kör med Skonas nu, de är rätt neutrala... jag är grymt larvig med allt från shampoflaskor till tvålar,,,
    Det värsta jag vet är barnens älskade STORA pumpflaskor med prinsess-schampo eller Shrek-schampo. De tjatar varje gång vi går förbi den hyllan i affären...
  • Kajsa M
    Karamellfabriken skrev 2007-11-07 09:24:47 följande:
    Här har vi all sköns blandning vad det gäller shampoflaskor och tandborstar. Tror inte att jag skulle lyckas få familjen att gå med på att välja efter förpackningens utseénde faktiskt. Fast vi är ändå ganska duktiga och håller eländet i snygga korgar bakom stängda dörrar iaf !När det gäller tvål som måste stå framme blir det refiller i noga utvalda pumpar.
    Det är ju också ett alternativ. Jag tycker alltid det känns skräpigt att ha en massa flaskor framme. Det behövs ju liksom inte bara ett schampo.  Barnen har sitt jag har mina flaskor, maken sina...
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 09:26:34 följande:
    Skönt, det är alltid svårt att veta hurvida det jag menar kommer fram i skrift.Vad bra med jobben, vilket ska du välja? Kan du inte begära arbetslivsförkortning enligt sex timmarsregeln? Vet inte vad som är värst/bäst vinterkräksjukan (som jag tror vi har nu) eller vanlig magsjuka. VKS håller i sig så länge medans magsjuka är bra myckert jobbigare fast kortare tid Du får garanterat mitt paket sist Mimmi: Då får jag kolla in skonas. är också känslig mot fula flaskor.
    På mitt förra jobb arbetade jag heltid en termin, sen höll jag på att bränna ut mig, så jag gick ner till 80 %. Det gjorde skillnad. Nu frågade de hur mkt jag vill jobba och jag sa att jag är öppen för allt. Hoppas ändå jag kan få till 4 dagar i veckan där.

Jag trodde det var tvärtom med de olika sjukorna. VKS snabb och kraftig och magsjuka mer seg och inte lika intensiv.
  • Kajsa M
    knyttis skrev 2007-11-07 09:27:48 följande:
    Kajsa- Åh en till härlig tidning! Du får berätta sedan om de var ngt kul? Jag ser att de en del rött i Lantliv men jag tycker de var jätte fint de ju blandat med mkt vitt! Me like!Grattis till 2 heltidstjänster! De kanske du fixar som är så effektiv Mimmi - Nej jag vill ha Juliahs klänning! Pax! Hoppas dagen på jobbet går över i ett nafs så är du hemma och kan mysa med barnen och pyssla!VSM - Tack för att du delar med dig, ibland känns det aldrig som vi hittar vårt. Vi har ju också budat på ngr...som inte blivit våra av en el annan anledning! Nu får jag nog gå iväg och starta med allt jag tänkt få gjort idag!
    haha! Tack, Nja riktigt så hurtig känner jag mig inte!
    Jo jag gillade också det röda, är rädd att jag tröttanr på julen så fort bara om jag tar in en massa rött. Tomtar osv är inte min grej. De jular jag har pyntat i rött så har jag klastat ut julen innan nyår.
  • Kajsa M
    lasseliten skrev 2007-11-07 09:32:17 följande:
    VSM - tror att mitt paket skickas in sist... Har fortfarande lite tapet att klistra, hål att borra och snören att knyta...Så, varför sitter jag här kan man undra? *precis tillbaka från dagislämning*
    Ta det lugnt!
  • Kajsa M
    lasseliten skrev 2007-11-07 09:35:43 följande:
    Tack Kajsa! Men brinner det inte lite nu...paketen ska väl vara hos dig den 15:e?
    Ja men det är ju 7 dagar tills de ska skickas! Du hinner!
    MariaV skrev 2007-11-07 09:40:26 följande:
    Hoppar in och säger att mitt paket nog kommer sist!
    Vi får väl se! Huvudsaken är ju att alla godbitar kommer1
  • Kajsa M
    emmasa skrev 2007-11-07 09:41:39 följande:
    Idag är det städning och shopping på schemat. Har legat vaken halva natten och inrett här hemma. Fick sån inredningskick efter i går kväll.Tänkte åka en sväng till åhlens och kika på hjärtlusstaken. Nån som vet pris?Har lite nytt i bloggen   www.alfridashem.blogg.se
    140 kr!
  • Kajsa M
    emmasa skrev 2007-11-07 09:55:43 följande:
    Kajsa M: Tack, det var ett lagom pris
    Ja ett riktigt BRA pris tycker jag! Hade absolut kunnat betala en hundring till!
    Ewis skrev 2007-11-07 10:02:40 följande:
    Kajsa:Gillar verkligen din mosskrans du har på ytterdörren!Vad kostade spegeln som du köpte på Ikea?
    Den mosskransen är sen förra julen!
    Idag ska det tillverkas nya kransar, blir nogi lavendel och lingosris.
    spegeln kostade 695:-
Svar på tråden Vita hem del 6