Karamellfabriken skrev 2007-11-07 09:24:47 följande:
Här har vi all sköns blandning vad det gäller shampoflaskor och tandborstar. Tror inte att jag skulle lyckas få familjen att gå med på att välja efter förpackningens utseénde faktiskt. Fast vi är ändå ganska duktiga och håller eländet i snygga korgar bakom stängda dörrar iaf !När det gäller tvål som måste stå framme blir det refiller i noga utvalda pumpar.
Det är ju också ett alternativ. Jag tycker alltid det känns skräpigt att ha en massa flaskor framme. Det behövs ju liksom inte bara ett schampo. Barnen har sitt jag har mina flaskor, maken sina...
Värsta Supermamman skrev 2007-11-07 09:26:34 följande:
Skönt, det är alltid svårt att veta hurvida det jag menar kommer fram i skrift.Vad bra med jobben, vilket ska du välja? Kan du inte begära arbetslivsförkortning enligt sex timmarsregeln? Vet inte vad som är värst/bäst vinterkräksjukan (som jag tror vi har nu) eller vanlig magsjuka. VKS håller i sig så länge medans magsjuka är bra myckert jobbigare fast kortare tid Du får garanterat mitt paket sist Mimmi: Då får jag kolla in skonas. är också känslig mot fula flaskor.
På mitt förra jobb arbetade jag heltid en termin, sen höll jag på att bränna ut mig, så jag gick ner till 80 %. Det gjorde skillnad. Nu frågade de hur mkt jag vill jobba och jag sa att jag är öppen för allt. Hoppas ändå jag kan få till 4 dagar i veckan där.
Jag trodde det var tvärtom med de olika sjukorna. VKS snabb och kraftig och magsjuka mer seg och inte lika intensiv.