Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

malins79 skrev 2007-11-10 08:45:13 följande:
    Vad inte det i torsdags, 8nov?
    Jag trodde det var Lantliv! Oj då! DÅ kanske den redan är slut?
    Någon som läst den? Är den värd att sukta efter?
  • Kajsa M
    Beatrize74 skrev 2007-11-10 16:38:08 följande:
    Jag är så förbaskat APTRÖTT på att vara hemma ensam med barnen!!!Lördag...och självklart blir det kris på jobbet så maken får rycka in. Och ingen har jag att åka till heller. Och på grund av att maken varit tvungen att ta bilen till jobbet så har jag inte kunnat åka iväg idag och köpt något lite trevligt till honom imorgon på Fars dag. Än mindre köpt ingredienser till en liten tårta. Tycker det jämt är så här.  Ville bara skriva av mig lite här på sidan om barnen så det inte går ut över dem. Tänkte bylsa på dem lite kläder nu och gå ut en sista gång. (I beckmörkret) BLÄ!
    Men åh så tråkigt! FÖrstår att du blir ledsen! Kram!
  • Kajsa M
    malins79 skrev 2007-11-10 17:25:26 följande:
    Gemelli, vad skönt att du fått sova lite, du ska se att kroppen sätter igång fl nu när du är utvilad.Kajsa, blev pärlspont från Coop?LinaoMatilda, vad fina saker du köpt.Sen tog minnet slut.Jag själv har varit på Rusta idag och köpt lite julsaker. Detr blev den toppstjärnan som jag visade igår om någon minns?
    Ja det blev Coop-panelen. Men 2 timmar för ett helt rum som VSM sa, det vet jag just inte. Har hållit på hela eftermiddagen med 1 vägg!
    Men nu är det bara en skiva kvar som ska sågas till och fixas lite med. Sen är det färdigt för att målas.
    Mufflon skrev 2007-11-10 17:38:33 följande:
    Slänger in en liten fråga; är det någon här som har bilder på målade väggar, alltså övermmålat på tapet? Jag vill göra om min hall och vet inte om jag orkar tapetsera den med tanke på många krångliga hörn, vrår och hög takhöjd, spalje och div. tråkigheter. Törs inte rådfråga gubben, då vi frtf inte riktigt är klara i v-rummet men snart och då e juh mina tankar redan på nästa projekt... Att man aldrig kan ge sig...men d e juh så roligt
    Jag har målat över tapet i ALLa rum i hela huset! blir hur bra som helst!
  • Kajsa M
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 19:07:36 följande:
    Vi slarvar aldrig. Är ni klara nu då?
    Nej, vi har fortfarande en kvar. Har ätit middag och ska sätta fart med den sista nu.
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 19:08:23 följande:
    Det verkar så. Oliver har diarré igen och min mage bubblar oroväckande.
    usch usch! Hoppas det inte blir något för din del! *hatar magsjukor*
  • Kajsa M
    Mufflon skrev 2007-11-10 19:12:33 följande:
    Kajsa; Är ni helt nöjda med resultatet? Vilken färg ska man använda? Skulle vilja ha nått åt det ljusare hållet!!För länge sen hade vi laserat i hallen, viska terracotta...huu får rysningar men så var det ialf och den färgen såg eländig ut, alldeles "blaskig"
    Ja vi är HELT nöjda! Finns inget att klaga på.
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-10 19:16:03 följande:
    Nä, jag hoppas jag slipper. Vill ägna kvällen åt att måla klart mina projekt och sätta igång med bordet jag köpt idag.Vilken färg ska ni måla panelen i? Råvit?
    Håller tummarna för dig!
    Vad är det för bord du har köpt?
    Vi målar i råvit.
  • Kajsa M

Ojojoj är så trött!
    Har kämpat med panelen, men nu är den färdig och målad en gång. Tar resten av målandet i morgon för nu är armarna som överkokta spaghetti.
    Måste säga att panelskivorna är otroligt exakta och det blir ett väldigt proffsigt resultat, hur lätt som helst! Rekommenderas verkligen!

Svar på tråden Vita hem del 6