Inlägg från: Bandykillar |Visa alla inlägg
  • Bandykillar

Vita hem del 6

numberone skrev 2007-11-09 11:58:10 följande:
    Lite fredagsmys i min blogg....och tips till er som kanske är lite hungriga!!www.hemmapavargata.blogspot.com
    Kikade i din blogg. Såg att du sytt hjärtan, vad var det för mall du hade? Jag har testat men det blir inte så bra, dina såg så söta ut. / Jennie
  • Bandykillar

God morgon på er eller god förmiddag för en del. Såg att det var ngn som varit uppe väldigt idigt idag.
    Här hemma är det lungt nu, barnen och sambon har åkt iväg på bandyträning. Kommer inte hem före kl 12
    Nu ska jag röja lite här hemma, känns bra att få vara själv en stund. Jag brukar vara med på träningarna också men nu ska vi ha folk hemma ikväll så då måste jag plocka lite.
    / Jennie

• Bandykillar
    alfas skrev 2007-11-10 09:07:30 följande:
    Himmelbit: Tack för låttips UNDERBAR, myyyser jag med!!! Den går på repeat här med, varför har jag inte uppfattat den förut?! Nu ligger den bland mina favoriter Knyttis: Fina saker du sytt, sonen måste vara toknöjd!
    Vad är det för låt? blir nyfiken igen
  • Bandykillar
    lasseliten skrev 2007-11-10 09:00:52 följande:
    GOd morgon!Sambon har köpt en Vakre Hjem till mig i affär, så de är ute i butikerna nu. Ärligt tyckte jag att den var så där...har bara hunnit bläddra i den en gång. Tidningen är lite för mkt shabby för min del...
    Oj den har jag lagt undan, kanske ska se om den kommit då? Var det ngt om jul i den?
  • Bandykillar
    Anton2005 skrev 2007-11-10 09:11:44 följande:
    God morgonHär är det lite stressigt idag, sambon ska ha sina lumparkompisar här så jag och Anton flyr fältet och sover hos mormor i natt. Håller på att baka ett så himla gott och nyttigt bröd. Man slänger ihop det på 5 min sen sköter det sig själv i ugnen. Här kommer receptet för er som är sugna på nybakat bröd på lördagsmorgonen:Hurtbullebröd2 dl fiberbirikade havregryn5 dl dinkelmjöl1 dl krossade linfrön1 dl russin1 dl grovhackade hasselnötter (kan ju tas bort om man är allergisk)2 tsk bikarbonat1 tsk salt4 dl mild yoghurt1/2 dl flytande honung1/2 dl lingonsyltRör ihop alla ingridienser och häll smeten i en smörad avlång form. Låt stå i ungen på 175 grader i ca 45-50 min. FÄRDIGT!

Jag har också ett liknande recept, det är så gott

Låter bäst att fly fältet när lumparkomisar ska komma

• Bandykillar
    lasseliten skrev 2007-11-10 09:24:25 följande:
    Himmelbit - den låten har gått på repeat här hemma med. Den har jag lyssnat på när jag har fixat med mina swap-hästar
    Vad är det för låt?????
    lasseliten skrev 2007-11-10 09:25:09 följande:
    Bandykillar - japp, massor med jul i tidningen!
    Vad bra då ska jag läsa den imorgon när man kanske inte är så pigg efter en festarkväll
    Anton2005 skrev 2007-11-10 09:30:49 följande:
    Ja man vet ju hur killarna blir när de ska prata gamla lumpar minne oj, oh hi hi
    JA och så brukar dem ju gilla öl också eller?
  • Bandykillar
    mimmi006 skrev 2007-11-10 10:10:18 följande:
    Är man skadad eller? Igår var jag ute och åt med några kompisar, men min sista buss gick hem redan 20 i elva... När jag satt på bussen hem tänkte jag på pengarna jag spenderat under tre timmar, 350:-. Det är lika mycket som en spis och en vagn från Maileg *snyft*
    Men man måste få kosta på sig lite själv också. Det är inte kul att ha ett jätte fint hem men inga vänner som kommer på besök.
    Men visst ibland blir det lite väl dyrt, ikväll ska vi ut båda två och då svider det lite i plånboken när man ser hur mkt man spenderat i baren
Svar på tråden Vita hem del 6