Inlägg från: Bandykillar |Visa alla inlägg
  • Bandykillar

Vita hem del 6

Jag börjar också bli sugen på julen. Gör inget förän i adventsveckan. Jag gillar vita amaryliisar, och vita hyacinter även andra vita blommor som jag inte kommer på nu. Vita klematis hur ser de ut, cyklamen var det jag menade.
    I år tänkte vi ta in granen tidigt, tror till lucia.
    Min sambo är inte så där för julen men jag älskar den vill ju skapa nya mysiga traditioner för barnen.

Nu har jag nya mallar till mina hjärtan som jag ska sy får se om jag orkar imorgon.

• Bandykillar

Hallå på er. Sitter mitt i natten med en sambo som är så full att jag inte vågar somna själv. Har haft en trevlig kväll men förstod inte hur det var fatt med honom. Nu är han på toan och är inte kontaktbar. Kan inte somna själv, han har druckit för mkt och såhar han jobbat för mkt, kroppen pallrar nog inte mer nu för honom. Ska se till att han dricker lite vatten nu.
    Såg att du Gemeli inte fått ut din lille sötnos än, kämpa på.
    Kram på er alla

• Bandykillar

God morgon på er! Idag mår han bättre men det tog tid innan vi somnade, vågade inte riktigt somna innan han låg i sängen och snarkade. Kontigt nog mår han ganska bra men är ångerfull.
    Han brukar inte bli så här men han känner killarna i baren väl så jag tror nog att de tog lite extra i varje drink.
    Idag blir det lungt ska vila en stund till innan grabbarn dundrar in genom dörren. Kram Jennie

• Bandykillar

Hej!
    Visst har väl vakre hjem kommit ut i butikerna. Här hemma på pressbyrån inte fått den. Var det inte ngn här som sa att det var sen leverans, var det bara tillpressbyrån tro?
    / Jennie

• Bandykillar
    mimmamum skrev 2007-11-14 18:12:11 följande:
    Åh så roligt! Längtar!Jag köpte en adventsjusstake idag när jag handlade på Konsum, tyckte den var söt, frågan är bara vad den ska fyllas med, förslag?
    jAG TYCKER DET ÄR FINT MED SPANSK MOSSA SOM MAN KAN KÖPA I BLOMSTERAFFÄREN. JAG GILLAR DEN GRÅA TONEN.

Igår kom vakre hjem till Tranås, desutom kampanjpris 49 kr det var ju inte fel, ska krypa ner hos barnen som ligger och kollar på film nu. Sambon bara suckade och undrade hur många tidningar måste du ha. Jag älskar att köpa tidningar och speciellt nu till jul. Sparar dessa nr så det har blivit en liten hög nu. / jennie
  • Bandykillar

Go kväll på er .
    Bea jag tycker att du ska önska dig ett smycke eller ngn behandling tex fotbehandling, det är jätteskönt. Vi byter för 300 kr var till ngn vuxen. Jag brukar önska mig ngt till inredningen.
    Ibland känns det onödigt men jag kan inte tänka mig en julafton utan några julklappar

• Bandykillar

Himmelbit med flera hoppas att ni får en trevlig dag i Linköping. Kul att träffas så där. Ljungs på måndag låter spännande.
     Här hemma ska vi nu tapetsera och måla om. Målarna kommer imorgon så jag räknar med att kunna storstäda på lördag.
    Det blir nu en vecka tidigare eftersom jag brukar göra det till 1.a advent.

Vi var ju inte riktigt överrens om tapet i köket men nu blev det en vit med silvergråa ränderi. Ränderna går vågrätt med ca 2 cm avstånd. Kan nog bli riktigt snyggt speciellt med lite rött till.
    Jag har inte varit med och läst så mkt men har förstått att juliah har ngt spännande på G
    vill någon berätta Kram Jennie

• Bandykillar
    Himmelbit skrev 2007-11-20 21:08:50 följande:
    Ja tack, det kommer nog bli jättemysigt!Kul att göra om! Julia ska vara med i ett reportage i Aftonbladet - så här firar vi jul. Hon hade även något annat hemligt på G som var ännu större!!

Vad spännande för henne, hon har det ju så mysigt.

Har alla ni andra fullt upp med julförberedelserna? Några smaskiga recept på julgodis.

Nu kom sambon in och talade om att jag inte kan se leilas jul imorgon (för det var väl premiär då. ) Sverige spelar sista em kvalet

• Bandykillar

Mimmi vad fint du har.. Himmelbit njut imorgon (så du kan berätta om alla fina detaljer sen)

Vad har du köpt kuddarna som det står god jul på? Hoppas att du komer visa fler bilder sen när du "julat" mer

Nu har målarna snart gjort klart, kommer tillbakapå måndag och sätter de sista listerna som fattas lite varstans i köket.

Himmelbit hur går det med övervåningen?

Svar på tråden Vita hem del 6