• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • miniGrynet
    lillafruluva

Vad härligt med ett torp!
    Det är min dröm, att få ett litet torp/landställe som jag kan få inreda, fixa, tapetsera, måla och mysa i!!
    Ser sött ut! Härligt med så nära vattnet, och bara 30 minuter hemifrån är ju perfekt, vi har pratat om land och letat lite, vill inte ha längre än 1 timme egentligen så man kan åka över helger och till och med över dagen om det är så. Mysigt!

Är det ett gammalt torp? Har ni nyligen köpt det?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • LinaoMatilda
    miniGrynet skrev 2008-02-02 20:07:06 följande:
    Jag är helt såld på slagbordet, Leksvik, så jag röstar nog på det. Men det andra är jättefint också! Hugget som stucket tror jag, smart med två små lådor iofs.... Till just kontrollerna, som jag ofta tycker ligger och dräller (vi har iofs våra uppe på en bänk för att inte dottern ska gömma dom!).
    hihi vi får också har våra fjärrkontroller högt upp för barnens skull.

Lillafruluva: Jösses så fint! Jätte idylliskt!
  • lillafruluva
    miniGrynet skrev 2008-02-02 20:09:31 följande:
    lillafruluvaVad härligt med ett torp! Det är min dröm, att få ett litet torp/landställe som jag kan få inreda, fixa, tapetsera, måla och mysa i!! Ser sött ut! Härligt med så nära vattnet, och bara 30 minuter hemifrån är ju perfekt, vi har pratat om land och letat lite, vill inte ha längre än 1 timme egentligen så man kan åka över helger och till och med över dagen om det är så. Mysigt! Är det ett gammalt torp? Har ni nyligen köpt det?
    Ja, det blev vårt vid årsskiftet! Jag ska kolla upp lite om hur gammalt det är och så, men det är knappast nytt
    Ja, det är perfekt för barnen med, får och hästhagar, egen brygga och massor med natur!
    De förra ägarna har lämnat alla möbler till oss så dem ska jag inspektera närmare (kan bli fina med lite vit färg )
    På vinden har de börjat göra ett loft och det står 6 gamla fönster där!!! Jag blev alldeles till mig när jag kikade in där
  • lillafruluva
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 20:00:34 följande:
    Vi ska köpa nytt soffbord. Ska köpa från Ikea och jag väljer mellan leksvik klaffbordet eller markörwww.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10115190www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20115788Ska vitmålas. Behöver lite tankar och åsikter
    Tycker också det är svårt att välja, men jag är också svag för slagbord. Fast kanske som matbord helst då. Lådor är ju smart också! Vilken bra hjälp man är!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 20:00:34 följande:
    Vi ska köpa nytt soffbord. Ska köpa från Ikea och jag väljer mellan leksvik klaffbordet eller markörwww.ikea.com/fi/fi/catalog/products/10115190www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/20115788Ska vitmålas. Behöver lite tankar och åsikter
    Hmm, svårt! Jag är ju helt såld på att ha låda i bordet. Vi har ett gammalt gammalt ikea-soffbord som jag målat. Jag älskar det och det är nog främst pga lådan där alla fula fjärrkontroller göms (både för det estetiska och för sonen ). Vi har även bruksanvisningarna till "apparaterna" i lådan.
    Jag köpte soffbordet när jag flyttade till min första egna lägenhet och då kan du säkert förstå att det är gammalt. Jag har målat det tre ggr - första två gångerna fick det bli antikvitt och nu senaste gången blev det råvitt.

Slagbordet var verkligen fint men det fanns ju ingen låda..
    Det andra bordet föll jag inte för. Vet inte vad det var, men det kändes lite "högt"?! Fundersam
  • Himmelbit
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:05:08 följande:
    Ja, det vore kul att få ha det som man vill, kasta ut kök och fula garderober och golv osv!Torpet ligger ungefär 30 min från oss med bil, några minuter från Juliah och med havsutsikt!!Det är lite att fixa med, men jag älskar ju att fixa och pyssla så det ska bli så kul!!!Storstugan                         Lillstuganhavsutsikt
    Vilket paradis!!!!!!!
  • Himmelbit
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:22:46 följande:
    På tal om ommålning så ska vi ju få våra köksluckor i torpet lackerade. Jag skulle komma med färgföslag, har ni något förslag på fin vit färg som inte är bruten med gult??
    Råvit? Sen jag fick tipset om den färgen så använder jag BARA den - älskar den!!
  • Ninizen

Ser att det är fler som lägger fjärrkontrollerna högt

Himmelbit: Hur i allsindar kan du säga ngt så dumt. Inte behöver du vara självkritisk! Du gör så otroligt vackra saker och har bland det veckraste hemmen jag sett.  Sakerna du (och många andra här inne för den delen) tillverkar är för sjutton underbara och felfria.(Nu ser jag iofs lite dåligt och har inte glasögonen på mig som jag borde, men det kan jag vara rätt säker på ändå)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • LinaoMatilda
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:13:42 följande:
    Ja, det blev vårt vid årsskiftet! Jag ska kolla upp lite om hur gammalt det är och så, men det är knappast nytt Ja, det är perfekt för barnen med, får och hästhagar, egen brygga och massor med natur!De förra ägarna har lämnat alla möbler till oss så dem ska jag inspektera närmare (kan bli fina med lite vit färg)På vinden har de börjat göra ett loft och det står 6 gamla fönster där!!! Jag blev alldeles till mig när jag kikade in där
    Låter underbart!
    Himmelbit skrev 2008-02-02 20:19:52 följande:
    Hmm, svårt! Jag är ju helt såld på att ha låda i bordet. Vi har ett gammalt gammalt ikea-soffbord som jag målat. Jag älskar det och det är nog främst pga lådan där alla fula fjärrkontroller göms (både för det estetiska och för sonen ). Vi har även bruksanvisningarna till "apparaterna" i lådan.Jag köpte soffbordet när jag flyttade till min första egna lägenhet och då kan du säkert förstå att det är gammalt. Jag har målat det tre ggr - första två gångerna fick det bli antikvitt och nu senaste gången blev det råvitt.Slagbordet var verkligen fint men det fanns ju ingen låda.. Det andra bordet föll jag inte för. Vet inte vad det var, men det kändes lite "högt"?!
    klaffbordet är 58cm högt och det andra 52cm. Det vi har nu är 55cm så jag tror inte det skulle vara för högt. Men jag vet inte. Blä vad jag har svårt att bestämma mig. Vill inte köpa så dyrt bord heller eftersom barnen ofta leker i v-rummet och bordet kan råka ut för det ena och andra