• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • miniGrynet
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:13:42 följande:
    Ja, det blev vårt vid årsskiftet! Jag ska kolla upp lite om hur gammalt det är och så, men det är knappast nytt Ja, det är perfekt för barnen med, får och hästhagar, egen brygga och massor med natur!De förra ägarna har lämnat alla möbler till oss så dem ska jag inspektera närmare (kan bli fina med lite vit färg)På vinden har de börjat göra ett loft och det står 6 gamla fönster där!!! Jag blev alldeles till mig när jag kikade in där
    Låter som ett litet paradis!!
    Åh, vad fina speglar tex du kan göra med dom fönstrena!
    Bra med ett startkaptial med möbler, som du säger, med lite färg så kan man säkert få en del fina möbler!

Vågar man fråga vad ni fick ge för det? Jagar själva hus som sagt...
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • lillafruluva
    Himmelbit skrev 2008-02-02 20:26:55 följande:
    Fler fynd i bloggen!
    Ja, jag såg fynden i bloggen!! Älskar såna fynd, hur många pallar kan man köpa innan det blir för många?? 50, 100??
    Men jag lyckades nog inte få in min kommentar av någon anledning?? Förvånad
  • Himmelbit
    Ninizen skrev 2008-02-02 20:24:25 följande:
    Ser att det är fler som lägger fjärrkontrollerna högt Himmelbit: Hur i allsindar kan du säga ngt så dumt. Inte behöver du vara självkritisk! Du gör så otroligt vackra saker och har bland det veckraste hemmen jag sett.  Sakerna du (och många andra här inne för den delen) tillverkar är för sjutton underbara och felfria.(Nu ser jag iofs lite dåligt och har inte glasögonen på mig som jag borde, men det kan jag vara rätt säker på ändå)
    Tack! Vad du är gullig!
    Det är som jag brukar säga - titta på håll och kisa lite så är det himla bra!
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 20:26:26 följande:
    klaffbordet är 58cm högt och det andra 52cm. Det vi har nu är 55cm så jag tror inte det skulle vara för högt. Men jag vet inte. Blä vad jag har svårt att bestämma mig. Vill inte köpa så dyrt bord heller eftersom barnen ofta leker i v-rummet och bordet kan råka ut för det ena och andra
    Ok, det såg nog bara ut att vara högt på bilden då. Om jag skulle välja på de både så skulle jag ta det med lådan då.
    Går det inte hitta ngt begagnat på "Blocket i Finland" eller är allt dyrt (inte bara skåp) ??
  • miniGrynet
    Fler fynd i bloggen!
    Vad söt pall och kistan var jättegullig!
    Ni har en riktigt bra liten affär där som ni fyndar i titt som tätt!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • lillafruluva
    Himmelbit skrev 2008-02-02 20:23:49 följande:
    Råvit? Sen jag fick tipset om den färgen så använder jag BARA den - älskar den!!
    Ska jag lägga på minnet!!
    miniGrynet skrev 2008-02-02 20:28:02 följande:
    Låter som ett litet paradis!! Åh, vad fina speglar tex du kan göra med dom fönstrena! Bra med ett startkaptial med möbler, som du säger, med lite färg så kan man säkert få en del fina möbler! Vågar man fråga vad ni fick ge för det? Jagar själva hus som sagt...
    Vi får hyra det av godset som har torpen runt omkring, vi får göra precis vad vi vill invändigt och i trädgården så det räcker för mig! Fönstren skall absolut få se dagsljus igen
  • Himmelbit
    lillafruluva skrev 2008-02-02 20:29:07 följande:
    Ja, jag såg fynden i bloggen!! Älskar såna fynd, hur många pallar kan man köpa innan det blir för många?? 50, 100?? Men jag lyckades nog inte få in min kommentar av någon anledning??
    Jag tror inte att det finns någon gräns - det är som med skåp

Vad konstigt!! Var det för att jag höll på med inlägget då eller?! Fundersam Du får skriva igen
  • Ninizen
    Fler fynd i bloggen!
    Wow! Vilken bra affär du hittat. Nu behöver du väl inte blocket längre?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-02-02 20:30:48 följande:
    Ok, det såg nog bara ut att vara högt på bilden då. Om jag skulle välja på de både så skulle jag ta det med lådan då.Går det inte hitta ngt begagnat på "Blocket i Finland" eller är allt dyrt (inte bara skåp) ??
    Ja det är ju det där som är som tradera, och så att gå på loppisar. Men jag vill ha nytt bord nu