• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    Det ljuva livet skrev 2008-02-02 21:26:22 följande:
    Hej vita vänner!Bara inne och säger hej snabbt! Hoppas att ni mår bra.Jag mår toppen. Har varit på loppis och fyndat halva dage  och virkat en halsduk andra halvan. Nu ska jag äta glass och kolla på Juno med maken.
    Hej! Kul att höra att du mår toppen Vill gärna se loppisfynden.
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-02-02 21:29:18 följande:
    Ni känner mig, det ser jag!! Jaaa! Ett skåp!! *lycklig*. Ska hämtas imorgon med släpkärra några mil härifrån.Ringde sambon och han blev inte lika lycklig som jag är....
    hihi snäll man du har som hämtar skåpet iaf Har du någon bild på det?
  • lillafruluva

Mia - vad fint, man längtar ännu mer efter våren nu!!
    Här kom det ju snö nu på eftermiddagen!!

Minigrynet - det är farligt att sätta in bilder från blocket i den här tråden, som att ge ett kreditkort till en shopoholic

• Himmelbit
    lillafruluva skrev 2008-02-02 21:08:39 följande:
    Hehe, vi borde gå i shoppingterapi allihop!!
    Konstigt - min sambo sa precis nåt om "shoppoholic"...
  • lillafruluva
    Himmelbit skrev 2008-02-02 21:29:18 följande:
    Ni känner mig, det ser jag!! Jaaa! Ett skåp!! *lycklig*. Ska hämtas imorgon med släpkärra några mil härifrån.Ringde sambon och han blev inte lika lycklig som jag är....
    Biiiild????
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 21:30:56 följande:
    hihi snäll man du har som hämtar skåpet iaf Har du någon bild på det?
    Nej, han ska inte hämta det - det får jag göra själv. Han har insatsvecka vilket innebär att han inte får lämna området (regementet ca 5 mil härifrån) på en hel vecka. Åkte i torsdags och kommer hem på torsdag.

Du får bild imorgon *nojjig*
  • MiaMariah
    Det ljuva livet skrev 2008-02-02 21:26:22 följande:
    Hej vita vänner!Bara inne och säger hej snabbt! Hoppas att ni mår bra.Jag mår toppen. Har varit på loppis och fyndat halva dage  och virkat en halsduk andra halvan. Nu ska jag äta glass och kolla på Juno med maken.
    Hej hej, låter som en mysig dag! Juno är bra! Och du äter säkert Ben & Jerryglass väl Räcka ut tungan
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 21:26:28 följande:
    Hej!Jag har bestämt mig för markör bordet nu, kan ta bild sen med nya bordet, vill inte visa nu innan det är piffat Så fint med lite vårlökar sådär. Är kuddarna nya också?
    Ja, det är fint, ska bli kul att se det piffat sen!
    Tack! Nej, kuddarna är gamla men jag vill köpa nya fordral att varva med men maken är svårövertalad,  han gillar dessa Skrattande
    lillafruluva skrev 2008-02-02 21:28:58 följande:
    Miah - Tackar! Ja, bordet är jättebra, med iläggsskiva under också! Egentligen är det obehandlat men hon hade betsat det mörkt, jag har än så länge behållt bordsskivan mörk.Jag trodde bordet skulle vara lätt, men det var riktigt tungt och bastant, vilket är positivt iförsig
    Skönt med ett riktigt gediget bord!
  • MiaMariah
    lillafruluva skrev 2008-02-02 21:31:49 följande:
    Mia - vad fint, man längtar ännu mer efter våren nu!! Här kom det ju snö nu på eftermiddagen!!Minigrynet - det är farligt att sätta in bilder från blocket i den här tråden, som att ge ett kreditkort till en shopoholic
    tack!
    vad sotis jag blir, snööö.. Mamma och pappa har fått 2 dm, här är det ff barmark Ledsen Nu kan lika gärna våren komma om vi göteborgare inte ska få nån snö i vinter!!
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2008-02-02 21:34:03 följande:
    Nej, han ska inte hämta det - det får jag göra själv. Han har insatsvecka vilket innebär att han inte får lämna området (regementet ca 5 mil härifrån) på en hel vecka. Åkte i torsdags och kommer hem på torsdag.Du får bild imorgon *nojjig*
    Ok, ja du skrev ju att han inte skulle vara hemma, jag är glömsk också inte bara lat
    Väntar snällt på bild till imorgon.
  • miniGrynet

Himmelbit

Vad är det för skåp du hittat? *nyfiken*
    Bor du i något skåp-vänligt landskap?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥