• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Truffles
    Himmelbit skrev 2008-02-02 21:29:18 följande:
    Ni känner mig, det ser jag!! Jaaa! Ett skåp!! *lycklig*. Ska hämtas imorgon med släpkärra några mil härifrån.Ringde sambon och han blev inte lika lycklig som jag är....
    Såg en fin skänk (vit) för 1400 undrar om det var i ditt område?
  • Truffles

Såg tidigare i tråden att ni alla hade skrivit in hur ni bodde, missade tyvärr att lägga till mig där. Hittade inte på den igen heller...

Ni har inte haft någon lista där det framgått var i alla bor?

• Himmelbit
    Mia - jättemysiga bilder!! Här har det också snöat idag. Snöat och blåst så det står härliga till!
    LinaoMatilda skrev 2008-02-02 21:35:59 följande:
    Ok, ja du skrev ju att han inte skulle vara hemma, jag är glömsk också inte bara lat Väntar snällt på bild till imorgon.
    miniGrynet skrev 2008-02-02 21:38:12 följande:
    HimmelbitVad är det för skåp du hittat? *nyfiken*Bor du i något skåp-vänligt landskap?
    Jag hittar myyyyycket fler skåp på Blocket än vad både min plånbok och min sambo tillåter så ja, det får jag nog säga att jag gör
    Truffles skrev 2008-02-02 21:39:10 följande:
    Såg en fin skänk (vit) för 1400 undrar om det var i ditt område?
    Nej, det var inte "mitt" skåp. *fortsätter vara hemlig*
  • Himmelbit
    Det ljuva livet skrev 2008-02-02 21:41:43 följande:
    Visst var det här fint! *dagens skåprunda på blocket*www.blocket.se/vi/15037892.htmärliga bilder MiahMariah!!Blider på Loppisfynden kommer. Ska bara måla vissa av dem först.
    Där var det kärlek!!! Det hade gärna fått flytta hem till mig!!
    Truffles skrev 2008-02-02 21:42:44 följande:
    Såg tidigare i tråden att ni alla hade skrivit in hur ni bodde, missade tyvärr att lägga till mig där. Hittade inte på den igen heller...Ni har inte haft någon lista där det framgått var i alla bor?
    Det har jag missat men var vi bor har jag faktiskt sparat.
  • Ninizen
    Himmelbit skrev 2008-02-02 20:57:15 följande:
    Åhhhh nu fastnade jag ju på Blocket!! Ninizen, det var ditt fel! Ringde precis på en "sak" och sambon kommer förmodligen behöva utföra ett mord när han kommer hem... . Jag är ju helt hopplös
    Hahhahahhaha

Sambon är i Tyskland och jag har suttit med Blocket som partner hela kvällen, samt snackat på msn med en kompis.  Tror jag har mailat säkert 4 stycken om olika skåp. Finns dem kvar o sådär
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Truffles
    Visst var det här fint! *dagens skåprunda på blocket*www.blocket.se/vi/15037892.htmärliga bilder MiahMariah!!Blider på Loppisfynden kommer. Ska bara måla vissa av dem först.
    Jättefiiint. Bra pris. OCH längst ner i landet... 

Tycker att lite fler västmanlänningar borde göra lite utrensningar och anonsera ut grejerna på blocket!
  • miniGrynet

Himmelbit

Vart bor du då?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • MiaMariah
    ja, det var fint! liknar vårt linneskåp:

http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phphurbal.jpg
    Truffles skrev 2008-02-02 21:42:44 följande:
    Såg tidigare i tråden att ni alla hade skrivit in hur ni bodde, missade tyvärr att lägga till mig där. Hittade inte på den igen heller...Ni har inte haft någon lista där det framgått var i alla bor?
    jo, men det var länge sen, det går iofs att börja om igen Flört
    Himmelbit skrev 2008-02-02 21:42:55 följande:
    Mia - jättemysiga bilder!! Här har det också snöat idag. Snöat och blåst så det står härliga till!Nej, det var inte "mitt" skåp. *fortsätter vara hemlig*
    tack!