• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Enji

Mkt skönt..  Målar kökssoffan just nu. Men tiden räcker sådär till tycker jag.. därför funderade jag på att lämna hemmet lite upp och ner idag och åka och snusa på bebis istället

• juliah

Enji, låter som en god idé.

Här snöar det, kanske kommer vintern till slut även till sthlm. Lär bli en del pulkadragning idag misstänker jag.

• MiaMariah

Godmorgon tjejer!

Det ljuva livet - kunde väl tänka mig att du åt B&J-glass! Flört Så sugen jag blev Skrattande
    Vackert fynd!

juliah - vi fick också snö igår men tror du inte att det har regnat bort allaredan.. Ledsen

• juliah

Mia, nej men så trist. Huu vilken "vinter" vi haft. Man blir ju alldeles deppad av det gråa vädret.

• LinaoMatilda

God morgon!

Ser att jag ramlade bort från listan så jag lägger in mig igen.

Bohuslän
    MiaMariah - Torslanda/Göteborg (HR/3:a)
    Det Ljuva Livet- HisingsKärra/Göteborg(Villa 282kvm)

Stockholm
    MiniGrynet - Lidingö/Stockholm (Bostadsrätt/4:a)
    Lillafruluva - Västerhaninge/Sthlm (HR/4:a)

Skåne
    Ninizen - Klostergården/ Lund ( HR 4:a)

Småland
    Himmelbit - Tranås (Villa 125 kvm plus snart ytterligare 60 kvm)

Västmanland
    Truffles - Västerås (HR/5:a 116 kvm)

Finland
    LinaoMatilda - Högfors (Villa 132kvm plus oinredd vind)

• LinaoMatilda

Här verkar det bli en fin vinterdag. Snö på marken och solen tittar fram. Tyvärr så har Matilda fått vattkoppor (tror jag iaf) och har feber. Så vi får stanna inne. Ska försöka sy på lapptäcket.

• lillafruluva
    juliah skrev 2008-02-03 06:27:53 följande:
    Lillafruluva, ser idylliskt ut. Jag har fortfarande inte riktigt förstått var det ligger. Borta vid koloniområdet? Godset har ju ett hus här som står öde. Var på en mina skattletarturer och kikade in genom fönstret, åååh. Skulle vilja ha kakelugnen, och möblerna som står där och förfaller Himmelbit, mer perfekta saker har jag då aldrig sett, du är en fena på att måla, sy och göra halsband!
    Ja, man svänger in till vänster efter koloniområdet, sen svänger man in till höger efter bilprovningen och sen fortsätter man tills vägen tar slut i stort sett. Kan inte förklara på annat sätt tror jag.

Åh, varför kan man inte bara få gå in och ta sakerna??
  • malins79
    Bohuslän
    MiaMariah - Torslanda/Göteborg (HR/3:a)
    Det Ljuva Livet- HisingsKärra/Göteborg(Villa 282kvm)

Stockholm
    MiniGrynet - Lidingö/Stockholm (Bostadsrätt/4:a)
    Lillafruluva - Västerhaninge/Sthlm (HR/4:a)

Skåne
    Ninizen - Klostergården/ Lund ( HR 4:a)

Småland
    Himmelbit - Tranås (Villa 125 kvm plus snart ytterligare 60 kvm)
    malins79 - Gnosjö (Villa ca 350kvm)

Västmanland
    Truffles - Västerås (HR/5:a 116 kvm)

Finland
    LinaoMatilda - Högfors (Villa 132kvm plus oinredd vind)