• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Birks och Kalles mamma
    Kajsa M skrev 2008-02-03 18:07:32 följande:
    Ja absolut! och varför är de 30 mil bort? *morr*
    30 mil är väl inget!! Fråga våra vänner ifrån Norrland. Du kan ju kombinera med en helg i Köpenhamn.
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2008-02-03 18:09:23 följande:
    Fluffislåter som en jobbig men kul vecka!Då börjar jobb imorgon igen då! Suck! Men bara en vecka, sen är det sportlov och resa till fjällen för vår del.
    Jepp. Ja imorgon är det åter jobb. Och vi kommer att ha jobbdag på lördag också. Ska ha ett evenemang i skolan. Men då är vi ledig en fredag i maj istället. Ska bli kul och skönt med sportlov, men vi har ännu 3 veckor dit Fundersam

Hur mår du?
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2008-02-03 18:18:12 följande:
    Inne en snabbis och påminner om denna tråd:www.familjeliv.se/Forum-11-258/m28218997.htmlTycker att det är lite dåligt drag där nämligen
     Ja vad säger man... har inget att tillföra där. Kalas, på besök hos vänner vi träffar sällan, bröllop, långa resor med snabbmat till middag osv...

Jag har nog säkert gått upp de två kilon jag gick ner! men jag får ju skylla mig själv

Ser att du varit duktig Men du, ammar inte du??? Vågar/kan du ändå hålla dig på "diet"? Jag var vrålhungrig då jag ammade så jag gick bara upp
  • YaraYara

Vi håller på att renovera ett gästrum hemma här. Rummet blir antikvitt både i taket och på väggarna Nu har vi kommit fram till att välja gästsäng. Rummet är väldigt litet så det är inte tal om att få in en dubbelsäng utan vi måste hålla oss till en 90cm eller kanske 120cm bred säng.  Det är även snedtak i rummet så gaveln på sängen får inte vara allt för hög.

Har ni några tips på snygga dagbäddar? Hittade på den här på ikea och den var ju rätt så söt i vitt:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10073977

Det är total idètorka här just nu så har ni några tips får ni gärna dela med er!

• LinaoMatilda

Hej Fluffiga! Kul att se dig. Titta i TS, vi ska ha en vita hem träff

BoKs mamma: Jag vill ha ett bord nu ganska snart och har hittills inte hittat något gammal som jag vill ha som inte är för dyrt. Vill inte att barnen ska måsta akta bordet mer än normalt alltså. Sen när de är äldre köperjag ett fint EV bord eller något gammalt.

• LinaoMatilda

Idag har jag hållt på och sick sackat 140 lappar till lapptäcket, är inte klar än och det är såå tråkigt. Fattar inte hur du Kajsa kunde göra ditt täcke så fort! Hur många och stora lappar hade du?

• LPW

Bohuslän
    MiaMariah - Torslanda/Göteborg (HR/3:a)
    Det Ljuva Livet- HisingsKärra/Göteborg(Villa 282kvm)
    LPW - Torslanda/Göteborg (nybyggd villa 139 kvm)

Dalarna
    MHow - Leksand (stuga 45kvm/snart sekelskift"lägenhet i villa" på 125kvm)
    mimmamum - Rättvik (bostadsrätt 64 kvadrat/2:a)

Gästrikland
    FruPuffen - Gävle (Villa 115 kvm + 31 kvm gästhus)

Halland
    Numberone- Falkenberg (Villa 110 kvm)

Stockholm
    MiniGrynet - Lidingö/Stockholm (Bostadsrätt/4:a)
    Lillafruluva - Västerhaninge/Sthlm (HR/4:a)
    Birks & Kalles mamma - Vaxholm (villa 90 kvm, skall bli 148 kvm hoppas vi)

Skåne
    Ninizen - Klostergården/ Lund ( HR 4:a)

Småland
    Himmelbit - Tranås (Villa 125 kvm plus snart ytterligare 60 kvm)
    malins79 - Gnosjö (Villa ca 350kvm)
    Kajsa M - Jönköping (Villa 130 kvm)

Västmanland
    Truffles - Västerås (HR/5:a 116 kvm)

Uppland
    Malwa- Enköping/Örsundsbro (villa 200kvm)

Finland
    LinaoMatilda - Högfors (Villa 132kvm plus oinredd vind)
    LCroft - Jakobstad (Villa ca 140 kvm plus en del oinredd vind på ca 32 kvm)

Någon har säkert tipsat om det redan men har ni inte redan sett så titta in på www.skonahem.com under "läsarhem" - där finns ett helt underbart hus som är inrett med mestadels vitt (se: Vita drömmar...).