• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • miniGrynet
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-02-03 16:30:21 följande:
    Nä maken sågade av benen och satte ihop dem igen. Men med närmare eftertanke skulle det nog vara lättare och hållbarare att sätta dit nya reglar.
    Ok!
    Jättefint i alla fall!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Kajsa M
    Bohuslän
    MiaMariah - Torslanda/Göteborg (HR/3:a)
    Det Ljuva Livet- HisingsKärra/Göteborg(Villa 282kvm)

Dalarna
    MHow - Leksand (stuga 45kvm/snart sekelskift"lägenhet i villa" på 125kvm)
    mimmamum - Rättvik (bostadsrätt 64 kvadrat/2:a)

Gästrikland
    FruPuffen - Gävle (Villa 115 kvm + 31 kvm gästhus)

Halland
    Numberone- Falkenberg (Villa 110 kvm)

Stockholm
    MiniGrynet - Lidingö/Stockholm (Bostadsrätt/4:a)
    Lillafruluva - Västerhaninge/Sthlm (HR/4:a)
    Birks & Kalles mamma - Vaxholm (villa 90 kvm, skall bli 148 kvm hoppas vi)

Skåne
    Ninizen - Klostergården/ Lund ( HR 4:a)

Småland
    Himmelbit - Tranås (Villa 125 kvm plus snart ytterligare 60 kvm)
    malins79 - Gnosjö (Villa ca 350kvm)
    Kajsa M - Jönköping (Villa 130 kvm)

Västmanland
    Truffles - Västerås (HR/5:a 116 kvm)

Uppland
    Malwa- Enköping/Örsundsbro (villa 200kvm)

Finland
    LinaoMatilda - Högfors (Villa 132kvm plus oinredd vind)
    LCroft - Jakobstad (Villa ca 140 kvm plus en del oinredd vind på ca 32 kvm)
  • Kajsa M

Äntligen själva igen. Har haft gäster ända sen i fredags. Jättekul, men alltid skönt med lite lugn och ro efteråt!
    Hade kalas igår. Gästerna var här i 8 timmar. På natten blev en av gästerna magsjuk!!! Livrädd att vi ska drabbas nu eftersom vi ska till fjällen till helgen. Åhhh jag blir galen på den här j-la magsjukan!!!!! Nu får det väl ändå vara slut snart!

Ser att in har jagat skåp igen. Jagar själv, men hittar inte ngt... Synd att det inte tillverkas nya skåp i gammalt stuk!

• LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2008-02-03 17:03:56 följande:
    Äntligen själva igen. Har haft gäster ända sen i fredags. Jättekul, men alltid skönt med lite lugn och ro efteråt! Hade kalas igår. Gästerna var här i 8 timmar. På natten blev en av gästerna magsjuk!!! Livrädd att vi ska drabbas nu eftersom vi ska till fjällen till helgen. Åhhh jag blir galen på den här j-la magsjukan!!!!! Nu får det väl ändå vara slut snart!Ser att in har jagat skåp igen. Jagar själv, men hittar inte ngt... Synd att det inte tillverkas nya skåp i gammalt stuk!
    Håller tummarna att ni slipper bli sjuka nu!
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2008-02-03 17:08:31 följande:
    Håller tummarna att ni slipper bli sjuka nu!
    Tack! Det behöver vi!
    Ska ta en whiskey nu! Och en näve vitpeppar. Sen får jag nog ont i magen!
  • Daggdroppen

Hej på er!

Hihi, nu har jag inte varit inne på fl sedan i tisdags, så jag har antagligen en hel del att käsa ikapp

Det har varit mer än fullt upp!

Hela onsdags kvällen efter jobb gick åt till städning och förberedelse inför kalas. På torsdag hade vi kalas före vi nästan hann hem från jobb och ända till halv elva på kvällen. På fredag snabbpackade vi våra väskor efter jobbet och åkte iväg till några vänner som bor ca 5 h bort. Där övernattade vi och åkte vidare till ett bröllop. Jag kände bara paret vi övernattade hos, min bror och svägerska, maken, sonen och brudgummen (makens studiekamrat). Resten var finskspråkigaoch okända människor.

Så nu har vi suttit i bil 7 h idag. Skönt att vara hemma!!! Hoppas denna vecka blir liiite lugnare

Vad har jag missat???

• Birks och Kalles mamma
    LinaoMatilda skrev 2008-02-03 17:01:39 följande:
    Så fint bord! Är det gammalt alltså?
    Ja. Köpt på auktion för 150 kr. Kunde inte låta bli trots att jag lovat maken att inte köpa några stora saker. Bjöd på mycket vin den kvällen innan han fick bära in bordet.