• Mori

Vita hem del 6

mimmamum skrev 2008-01-08 13:31:54 följande:
    LCroft - stort grattis! Sweet, jag gillar skarpkalligrafi.se Helt makalösa skyltar! Finns både i zink och på trä eller eget förslag, kika in på hennes sida!Tack Camilla, det är så skoj!Nu behöver jag lite smakråd! Jag har sytt en Maileginspirerad kanin av linne, ska han få kläder, i så fall vilka och hur syr man! Kan någon hjälpa?
    Guuuud så söt! Får dåndimpen i soffan ju!! Du kan inte sy en enkel känning med knytband midjan eller så?
  • Mori
    mimmamum skrev 2008-01-08 13:59:19 följande:
    Tack Mori, men det är en kille!
    Aha! Enklast är väl att sy som en kjol med resårband, och sen bara sy en raksöm mitt på kjolen så att det blir shorts. Fäst band med knappar så att det blir hängselbyxor?
  • Mori

Hittat lite fina speglar på blocket. Snälla säljaren levererade dem hem till vår dörr!

Moa åker kanan på leklandet i Eskilstuna. Ser mer ut som fritt fall Kan lova att den var brant den kanan!!! (kolla vinddraget i håret när hon faller!)

• Mori
    Kajsa M skrev 2008-01-08 19:37:29 följande:
    MoriÅHHH vilka fina speglar och vilkensjysst säljare!!!Vad ska du hitta på med dom?
    Ja han var jättensäll. Först blev jag nervös för jag mailade ett bud men fick inget svar. När jag sedan ringde sade han att han sett mitt mail och kollat upp vart jag bodde. Det kändes lite olustigt.... Men när han sedan erböd sig att lämna av dem när han hade vägarna förbi blev jag ännu mer nervös och tvingade maken att stanna hemma Men han var hur snäll som helst, helt ofarlig Betalade 500 kr för båda två. Han har två till som jag är sugen på, men det är bara tre glas i varje i dem. Lika stora dock (93*53 cm)
    Har tvingat maken att spatsera runt med dem i hela lägenheten nu, för att se vart dom passa bäst. Kan inte bestämma mig riktigt!
  • Mori
    Himmelbit skrev 2008-01-08 19:41:43 följande:
    Vilken service!! Ojdå, ja den ser riktigt brant ut - åkte mamman också?!
    Japp!
    Självklart åkte jag också. Tvingade våra kompisar att åka också Jag lekte så pass mycket att jag hade träningsverk dagen efter Riktigt skoj att få släppa loss, dyka i bollhavet och studsa i hoppborgen så man nästan kissar på sig
    Camilla R skrev 2008-01-08 19:43:53 följande:
    Jättefina speglar -leverera gärna en till mig också

Han hade två till

VSM: Hon är rätt söt, iallafall när man får borsta hennes hår

• Mori
    gemelli skrev 2008-01-08 19:46:34 följande:
    Hihihi ser ju ut som dom speglarna jag ville ha juuuu

Hittade några till liknande med sex glas i varje, men i dalarna...

Inga fina skåp i strängnästrakterna?

• Mori
    Himmelbit skrev 2008-01-08 19:48:33 följande:
    Vad tycker ni att jag ska blogga om idag - porslin eller keramik?
    Keramik!!!! Pliiiis!
    gemelli skrev 2008-01-08 19:48:48 följande:
    Någon som gjort egan inbjudningskort till sina Dop?Åååå står i val och kval om jag ska beställa eller göra egen, har ideétorkan nu
    Gjorde till en vänninas sons dop! Superkul att göra! Köpte färdiga kort med utstansade passpartous, satte i svartvita kort på bebisen, dekorerade med sidenband och en prematurstrumpa på varje kort Och skrev med skrivstil. har tyvärr ingen bild kvar, men det blev sött som sjutton!
  • Mori
    Camilla R skrev 2008-01-08 19:50:39 följande:
    Då är det bara att han börjar köra hit en i alla fall...
    Ska säga åt honom det
    gemelli skrev 2008-01-08 19:52:46 följande:
    Men köpte du dom jag länkade till i tråden? Dom i strängnäs?
    Neee, blev aldrig så. Det var lite ont om penningar då... Letar efter en skänk eller så som inte är så djup. Och skåp också såklart! Du verkar vara expert på blocket, så jag kör på här Letar också efter en byrå med massor med mindre lådor, storlek på byrån är inte så noga. (Du vet en sån där som oftast är i mörkt trä med järnbeslag)
  • Mori
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-08 19:54:44 följande:
    Hon är supersöt även med ruftisgt hår. Åsså va det ju det där med geografin. I vilket län ligger Strängnäs? Södermaland?
    Hon har alltid ruffsigt hår den där lilla tösan, man får brotta ner henne och borsta det så det blir en gång i veckan ungefär. Men tvätta det gör hon mer än gärna varje dag om hon får
    Eh... nu blir jag nervös när du frågar så. Geografi är inte min grej heller, men jag tror det är Södermanland. Annars har vi ganska nära till Södertälje och Eskilstuna också!
  • Mori

Sylt: Underbart kort!!

VSM: Ingen fara Tack ändå!

Himmelbit: Låter bra det Ska glo lite på TV så återkommer jag sen!

Svar på tråden Vita hem del 6