Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen
    knyttis skrev 2008-01-04 08:49:02 följande:
    Godmorgon!Nu är tappen målad med häftfärg och den ser faktiskt redan bättre ut än innan fast den är helt flammig i tonen! Maken och jag målade i flere timmar igår, de var faktiskt mysigt att jobba tillsammans på ett projekt, länge sedan sist.Idag ska jag städa och baka, maken är ledig så då ska han och W åka och handla nu på fm, på kvällen får vi middagsgäster!

Vad kul!!! Ja det är ju kul att jobba ihop! Vi ska också måla vårt furumonster till trapp så småningom. Måste fråga alla er som målat trappa; hur fort torkar färgen så man kan använda trappan igen och vad använde ni för färg? Vi har vårt sovrum på övervåningen så det blir väl att sova på nedervåningen några nätter kan jag tro...

Fler frågor: Ni som har satt upp råspont på väggen, har ni satt reglar på baksidan eller sätter ni plankorna direkt på väggen?

(som ni märker, massor av projekt på G )

• FruPuffen
    knyttis skrev 2008-01-04 09:10:10 följande:
    mimmi - dammigt men annars gick det bra! Vi var ju tre som slipade: maken, jag och William Vi har öppentrapp, när man står under de var som tyngst! Visst har ni öppen trapp med?Fluffis- Fniss Så tokigt det blev!Nu ska här städas!Ha en bra dag!Juliah- Hälsar till dig, länge sedan vi vart inne samtitigt... Hoppas allt är bra med dig/er!
    Åh ni har öppen trapp, det har vi med! Då kanske jag hinner se resultatbilder på eran innan vi sätter igång...
  • FruPuffen
    Daggdroppen skrev 2008-01-04 09:03:11 följande:
    Hoppas du inte tog illa upp Men "tappen" är så omtalad här på fl så jag kunde inte hålla mig Inget illa menat då jag kommenterade
  • FruPuffen
    MiaMariah skrev 2008-01-04 15:00:15 följande:
    Men vad roligt, härligt!Apropå bloggar så fick jag reda på att en känd inredningsbutik går regelbundet in på min blogg, gissa om jag blev glad!
    Oj vad kul!! Min blogg hittade en gammal kompis av en slump!
  • FruPuffen
    knyttis skrev 2008-01-04 15:03:50 följande:
    Juliah- Tack! då ska jag kika in där senare, ska gå fixa lite fruktsallad nu! Mysiga vårkuddar står på min lista över "to do" måste iväg till Bruka först, skulle vilja ha ngt i rosarutigt/randligt alt blårutigt randigt... Är upp över molnen glad över min symaskin! Lisa-
    Jag ska också sy vårkuddar någon dag, har  i allafall lagt fram tygerna . Det blir en blåvitrandig och en vit med mörkblå blommor (tyget från Ikea).
    Detta snodde jag ihop efter min promenad med vagnen idag (sövde barn, motionerade och gjorde pyssel på samma gång ). Tror jag har sett det i lantliv eller om det var vakre hjem, var hur enkelt som helst. Den blev dock lite ojämn ser jag nu, men ni förstår principen :
  • FruPuffen

Fluffiga moln: Åh vad fint med skridskorna och vad fint det är i eran hall! Jag vill också ha pärlspont i hallen, men tyvärr tycker maken att tapeten vi har är så fin. Den är svagt grå så den "duger" väl, men pärlspont är ändå finast

• FruPuffen
    Beatrize74 skrev 2008-01-04 16:24:21 följande:
    Underbart! Jag har anteckningar om en sådan från en bok som jag tror heter "Hjärtboken" eller något sånt. De använde sig av korallkornell som har sådana underbara djupröda grenar. Av bara den anledningen köpte jag en liten planta av just den kornellen i somras just för att jag blev så kär i det hjärtat. Det är så fint och så enkelt. Vilken sorts grenar har du använt? Trädris rent allmänt?
    Björkris!
Svar på tråden Vita hem del 6