Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen
    LCroft skrev 2008-01-08 12:38:12 följande:
    Då är det klart! 21 januari börjar jag jobba som receptionist/kanslist *pustar ut* Vilken pärs det här har varit! Och jag valde då ett helt annat jobb än det som var med inredning, fortsätter med inredning som min hobby. Det enda som inte gick precis som jag ville var Idas dagvårdsplats, hade sökt dagmamma men fanns ingen som hade ledig plats så det blev dagis för hennes del, fördelen är att det är nära här var vi bor, ca 1 km och på vägen till jobbet. Alldeles skakig är jag
    Grattis till jobbet!
  • FruPuffen

God kväll! Har precis kommit hem från min syster och jag är sååå glad! Hon avslöjade vad jag skulle få i födelsedagspresent på söndag (eftersom jag var där så gick det inte att undgå att se det), ett gammalt skrivbord som hon gjort i ordning! Hon vet vad jag gillar, hon har slipat och målat vitt och satt på nya handtag... Så mycket jobb hon hade lagt ner, blev så glad! Nu ska jag ha det uppe i allrummet (som dock inte är klart än)som pyssel och syhörna. Skönt att kunna ha symaskinen framme!

Numberone: Kul med loppisfynd! Jag hittade en byrå häromdagen för 80 kr (mera målning...)och jag hittade också monogram-handdukar och ett underbart lakan som ska bli hissgardin (mera syprojekt...)!

Birks och Kalles: Håller med dig ang. Mimmas kanin. Självklart ska han ha nått sött virkat!

Jezzika: Jag kom inte in på din blogg , något fel med min uppkoppling... Jag gillar dock namnet på din blogg! Ang skrivbord så skulle jag nog kolla på loppis .

• FruPuffen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-08 21:25:37 följande:
    Grattis LCroft till jobbet!Grattis till Mimma angående Lantliv.Många fina bilder och skåp och kaniner och annat har ni visat, ingen nämnd ingen glömd.Idag har jag köpt en mocca master En vit blev det. Känner mig så nöjd.
    En som inte har koll undrar: Vad är en mocca master?Generad
  • FruPuffen
    Snörosen skrev 2008-01-08 21:53:29 följande:
    Vi har satt horisontella plank som en fond i v-rum, men vi körde vanliga råplan, och satte den ohyvlade sidan inåt. Det var inte dyrt alls. Grundmålade, sedan sandpapprade jag med grovt sandpapper för att få bort det värsta "rivet". Sedan körde jag vit väggfärg som jag målade med pensel. Jag sitter på en annan dator än den där vi har foton, annars kunde jag försöka lägga in en bild.
    Tack för tipset, även vi är i startgroparna för råspont! Det blir nog fond i vardagsrum o matrum och hela allrummet uppe med snedtak (Liknande som Julia har ).
  • FruPuffen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-09 16:41:39 följande:
    MiaMariah: Hehe ok, ingen fara, jag är inte alls nyfiken. Berättade jag vad jag ska göra imorgon föresten? Nehe, inte det..
    VAD ska du göra???
Svar på tråden Vita hem del 6