Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2008-01-14 21:16:45 följande:
    *asg* Det här måste ni se! Kolla badrummet på entréplan. Kan ni se ägarna sitta där på cafémöbeln och fika?! www.maklarhuset.se/ViewObjekt.aspx...
    Det måste ju vara ett tomt hus som de hyrt in möbler till, eftersom det är plast på borden... Om inte var det ett otroligt opersonligt hem! Men varför i all världen valde man då att sätta in cafemöbeln på toa??
  • FruPuffen
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-14 21:15:33 följande:
    Frupuffen: Krya på er! Scannade genast Gävle på skåp och hittade några fina, tyvärr inga som var exakt som du vill men ändå:www.blocket.se/vi/14247705.htm Legat ute länge så där kan man nog prutawww.blocket.se/vi/14703899.htm fint men dyrt.www.blocket.se/vi/14774997.htm i min blogg!
    Åh tack snälla VSM!! Jättefina skåp, gillade speciellt det franska översta! Men det kan nog bli dyrt ändå... Just ja, jag ska nog ta ett snack med maken om att ha egna pengar. Tur att du påminde mig!
  • FruPuffen
    MildaMaränger skrev 2008-01-14 21:28:45 följande:
    frupuffen... jag har precis shoppat JUNO men det var då inte för 500... *avis*
    NÄÄÄÄ.... Nu lägger jag mig ner och svimmar av avundsjuka.... Åh vad din lilla bebbe får ligga fint...Får man fråga vad fick du ge??? Säg inte att du köpte den i Emmaboda...
  • FruPuffen
    Himmelbit skrev 2008-01-14 21:37:19 följande:
    Det såg jag inte ens, men det har du rätt i. Annars kanske de tycker att det är hemskt snyggt med en "plast-duk"... De är förmodligen en barnfamilj och vill skydda borden.. . Det enda personliga jag kunde se var skålar för katt eller hund i köket.
    Glöm inte de piffiga värmeljusen i sovrumsfönstren!
    Himmelbit skrev 2008-01-14 21:18:34 följande:
    Om han frågar så säg att det är en överraskning/hemlis till honom! *den här bruden har varit med förr*
    Jag har kört den förr (i julas)och hade världens problem sen att försöka hitta en julklapp till honom på nätet sen 
  • FruPuffen
    Vicka81 skrev 2008-01-14 21:44:57 följande:
    Är det någon fler som har en totalt ointresserad sambo? Jag blir så himla ledsen ibland! Heminredning är ju (förutom min familj...) mitt liv! Jag får tjata och gnälla i månader om nåt ska göras om som jag behöver hjälp med (måla, tapetsera osv), alt fixa helt själv och då är det oxå bara suckar och stön. Vi köpte lägenheten väldigt billigt och vi har råd att öka lånet en del för renoveringar osv. Visst är det så att vi inte ska bo här för alltid men just nu pluggar jag och är inte klar på många år och då ska man även vänta på "drömhuset" så det rör sig ändå om fletalet år i lägenheten och jag trivs dessutom bra här även om det inte är herrgårdsvillan... Jag är så sugen på att renovera köket för att få mer arbetsyta (har vanligt "lägenhetskök" längs en vägg ni vet...) och vill ju gärna att det ser ut som att man faktiskt äger och bor här... få det lite mer personligt... men mannen vägrar att ens se på skisserna jag ritar och blir bara irriterad. Vad gör man??? han kommer från en familj där man inte fixar och har väl präglats av det såklart... men ändå!! hur ska man öka intresset??
    Åh vad tråkigt att han inte är intresserad... Om min min gjorde så så skulle jag nog först försöka få honom att förstå hur viktigt det är för mig och tala om att jag blir ledsen när han suckar så där (fast det har du säkert redan gjort...). Skulle nog tycka att det är ett lite taskigt sätt att inte ens vilja titta på skisserna oavsett om man är händig eller inte. Tror du det bara är att han inte gillar hemmafix eller är han kanske trött och nere av någon anledning? Kanske svaret finns där? Kram och lycka till...
  • FruPuffen
    MildaMaränger skrev 2008-01-14 22:39:11 följande:
    Frupuffen..... jag köpte den i emmaboda
    Åh då var det den jag också kikade på... Men frakten till Gävle skulle bli så dyr att det inte skulle löna sig att köpa den. Men nu vet jag att den kom i goda händer hos en äkta "vita hemmare" som vet att uppskatta en fin Juno-säng !
  • FruPuffen
    lillafruluva skrev 2008-01-15 08:40:18 följande:
    Jag och min väninna i Ösmo satt och planerade och diskuterade pysselkvällar. Du får gärna hänga på oss, det är ju lagom avstånd!
    God morgon förresten!
    Åhhh vad kul det låter med pysselkvällar. Synd att det är liiite för långt till Gävle... Om ni träffas nån helg nån gång skulle det vara kul att hänga på... Skulle vara sååå kul att pyssla med likasinnade .
  • FruPuffen

Malins: Jag stämmer in i kören *måla vitt, måla vitt, måla vitt* !!

Knyttis: Krya på dig!!

Vicka81: Om han låter så där när du bakar så låt honom inte få smaka!!

Svar på tråden Vita hem del 6