Inlägg från: FruPuffen |Visa alla inlägg
  • FruPuffen

Vita hem del 6

Åh blev sååå glad!!! Mamma och pappa var precis här och grattade mig. Skulle inte ha nåt kalas idag eftersom vi är sjuka men de kom hit med tårta och present ändå! Vet ni vad jag fick? Jo en stor vit House doctor-spegel till hallen!! Har dock inte fått den än, den hann inte komma, beställningsvara. Men nästa vecka kommer den!! Har drömt om den lääänge!

• FruPuffen
    Vicka81 skrev 2008-01-15 14:52:09 följande:
    Juliah: Ja, jag förstår hur du menar, jag lyssnar alltid när han berättar om jobbet och olika dilemman där... tv-spels strategier  och annat tråkigt! Ibland känns det som att han nästan "backar" i familjeutvecklingen. vet inte hur jag ska förklara... från att iaf ha vart med och planerat vad vi ska göra och hur vi ska ha det (gällande livet i allmänhet, inte bara heminredning...) så säger han nej till allt, klagar över hur lite egentid han har (fastän jag och dottern ibland åker till mormor och morfar själva för att han ska få vara ensam, klagar aldrig när han ska vara borta med sina vänner, gå ut osv...) Blir som att jag ger allt jag kan, jag ser tex aldrig på tv kvällstid så han kan spela eller kolla tv, men får ingenting tillbaka... jag har då aldrig haft någon "egentid" utan Lovisa, inte för att jag bett om det för jag behöver det inte men ni kanske förstår principen...När jag läser allt jag skriver så ser jag att problemet egentligen är större än bara ny färg i hallen... Lynn: Jag tror det blir fint med bården oxå. I dotterns rum är det alt annat än rofyllt och smakfullt, det ser ut som om en regnbåge har exploderat... Helst skulle jag vilja ha ett "madicken-rum" åt henne med smårutiga gardiner och vita möbler och pelargoner i fönstret... men folk runtomkring blir mest nöjda såhär Då kan jag hänvisa dom till barnkammaren när dom klagar på mitt färglösa hem
    Åh Vicka, det märks att du är ledsen för det här!! Men vad bra att du skriver ner allt, kan vara lättare att se problemet då. Ni borde nog prata ordentligt ni två... Kanske ska du skriva ner vad du känner och ge till honom? Stor kram till dig! 
  • FruPuffen
    Vicka81 skrev 2008-01-15 14:52:09 följande:
    Juliah: Ja, jag förstår hur du menar, jag lyssnar alltid när han berättar om jobbet och olika dilemman där... tv-spels strategier  och annat tråkigt! Ibland känns det som att han nästan "backar" i familjeutvecklingen. vet inte hur jag ska förklara... från att iaf ha vart med och planerat vad vi ska göra och hur vi ska ha det (gällande livet i allmänhet, inte bara heminredning...) så säger han nej till allt, klagar över hur lite egentid han har (fastän jag och dottern ibland åker till mormor och morfar själva för att han ska få vara ensam, klagar aldrig när han ska vara borta med sina vänner, gå ut osv...) Blir som att jag ger allt jag kan, jag ser tex aldrig på tv kvällstid så han kan spela eller kolla tv, men får ingenting tillbaka... jag har då aldrig haft någon "egentid" utan Lovisa, inte för att jag bett om det för jag behöver det inte men ni kanske förstår principen...När jag läser allt jag skriver så ser jag att problemet egentligen är större än bara ny färg i hallen... Lynn: Jag tror det blir fint med bården oxå. I dotterns rum är det alt annat än rofyllt och smakfullt, det ser ut som om en regnbåge har exploderat... Helst skulle jag vilja ha ett "madicken-rum" åt henne med smårutiga gardiner och vita möbler och pelargoner i fönstret... men folk runtomkring blir mest nöjda såhär Då kan jag hänvisa dom till barnkammaren när dom klagar på mitt färglösa hem
    Åh Vicka, det märks att du är ledsen för det här!! Men vad bra att du skriver ner allt, kan vara lättare att se problemet då. Ni borde nog prata ordentligt ni två... Kanske ska du skriva ner vad du känner och ge till honom? Stor kram till dig! 
  • FruPuffen

Tack igen för alla gratulationer !!
    Åh fick just reda på att makens föräldrar har en gammaldags skolbänk i sitt förråd som de vill bli av med . Nytt projekt igen alltså, hur ska jag hinna med allt??
    Mimma: Budgettips, loppisar!

Julia: Jag vet inte om jag sagt GRATTIS till Lantliv, men jag gör det iallafall nu: GRATTIS!!!

Kajsa: Krya på dig!! Vila, vila, vila. Sätt barnen framför nån film...
    Nu ska det röjas i stöket...

• FruPuffen

Fluffiga moln: Krya på dig!! Jag är också förkyld men har inte feber. Men det är sååå tråkigt.

Lynn: Känner igen det där med flytt och bebis i magen, så hade jag i somras!! Varför ska allting ske samtidigt undrar man . Men nu känns det i allafall jättebra, på plats i huset och bebis i famnen. Lycka till med allt!!

Mimmamum o Versan: Det där låter som mig också... Man blir så arg på sig själv, men man kan liksom inte hjälpa det...

• FruPuffen

God kväll!
    Alltså har jag fattat rätt: Vaniljdröm = Fd Karamellfabriken?
    Lynn: Hihi, skrattade gott åt din härliga dröm!
    Himmelbit: BRA jobbat!! (och ny presbild, jättefin!). Jag skulle börja träna förra veckan, men så typiskt blir man sjuk!!

VSM: Ja det skåpet skulle bli jättesnyggt i vitt !

Vicka: Jag hoppas verkligen att ni kommer ur er svacka snart! Att ni inte har haft nån svacka på 4 år låter otroligt bra (då kanske det är så dags nu )! Jag har haft min pojkvän i 17 år och vi har nog haft 1000 svackor... Speciellt under senaste tiden med småbarn då man inte riktigt får tid med sig själv och det blir konflikter kring vem som har fått minst egentid. Mitt råd är dock att prata, prata, prata! Låter kanske som en klycha men det är det enda som hjälper tror jag. Och då menar jag inte diskutera lite snabbt över disken utan verkligen sitta ner. Gör det när dottern sover, stäng av Tv:n, gör i ordning en kopp te och tänd lite ljus... Ropa på honom och säg att han ska komma. Jag brukar börja med nåt i stil med: Hur tycker du att vi har det just nu? Jag brukar lägga fokus på honom till att börja med och fråga hur det är med honom och oftast kryper det fram att han är stressad eller orolig över något på jobbet. Då får jag en annan förståelse och då brukar även han förstå mig lättare när jag senare berättar att han gör mig ledsen när han t.e.x inte lyssnar när jag pratar om sådant som intresserar mig. När vi pratat en lååång stund (tar oftast hela kvällen) så känns det otroligt skönt efteråt och dagarna efter brukar vara underbara. Gör det inte det så har vi inte förstått varann och då får vi prata mera eller fortsätta en annan dag... Hoppas att det löser sig!! Kram.

• FruPuffen

Hjälp! Nu blir jag förvirrad! VSM=Det ljuva livet??? Fast det är klart, inte helt ologiskt när din blogg heter så.. *Lättare att komma ihåg*

Lynn84: Egentligen känns det mer persoligt att skriva till någon som har ett ansikte! Ni får dock bara se mina pojkar, men jag har bild på mig i mitt galleri istället.

• FruPuffen

God eftermiddag!
    Kajsa: Jag skulle nog ha tagit randigt, blommigt, prickigt och helvit.
    Numberone: Går det inte att stänga in musikgrejorna i nåt shysst förvaringssystem?

Nu har vi äntligen blivit hyffsat friska! Maken har dragit igång med övervåningen där det är vårt sovrum och snart även barnsovrum och allrum (i allrummet blir min pyssel/syhörna och tv-rum m. bäddsoffa!) I går shoppade jag en liten trumma till barnsovrummet!

I morgon är det födelsedagskalas och på söndag är det FORMEX! Någon mer som ska dit då (Julia vet jag )???

Svar på tråden Vita hem del 6