Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

Daggdroppen skrev 2007-11-25 18:35:32 följande:
    Åh så fin! Var hittar man det? Är det riktigt???
    Ja jag har köpt det i blomsteraffären. Luktar dock lite starkt i början, men det mattas av. Och det är fint även när det torkar. Och barrar inte som granris gör!
  • Kajsa M
    Skrivbordet är mitt om jag vill ha det! Det är dock en spricka i skivan tvärs över hela. undrar om det går att åtgärda. Hon sa att man behöver ta loss skivan och trycka ihop det igen. Men eftersom jag ändå ska måla det så kanske det går att spackla igen sprickan?
    Det är i alla fall inte sålt! Det är ett 1800-talsskrivbord och hon gav många tusen för det för 10 år sen. Så det är nog ett kap! Bara det går att fixa till skivan!
    Men lite uppfinnnigsrikedom har vi nog!
    Tänk som jag har letat! Hittat ngt enstaka 10 mil härifrån och nu hittar jag det på samma gata! Helsnurrigt!
  • Kajsa M
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-25 22:05:15 följande:
    Grattis Kajsa! Då har vi båda två blivit med skrivbord ikväll! Hur bred är sprickan?
    Detsamma! Vilken turkväll mitt i alla kräkor!

några mm sa hon. Jag måste kolla på bordet imorgon innan jag bestämmer mig. Det kanske är helt omöjligt att åtgärda. Men i så fall så kan man ju faktiskt ta bort skivan och ersätta den. Eftersom allt ändå ska bli vitt, eller?
  • Kajsa M
    Mori skrev 2007-11-25 22:11:50 följande:
    Kajsa M Visst går det att spackla. Problemet är att om delarna sen rör sig minsta lilla när man belastar skivan så spricker spacklet upp, och därmed färgen. Antinge får du använda ett lite elastiskt spackel, eller så kan du ju på undersidan fästa ihop delarna med brickor, vinkeljärn eller dylikt.
    helt rätt!
    Får kanske byta ut hela skivan i så fall.
  • Kajsa M

Vaknar till ett alldeles underbart jul-landskap. Vi är totalt insnöade hos mormor M och jag. Vi hade tänkt att ta oss hem till sjuklingarna idag, men som snön vräker ner nu så vet jag inte om jag vågar ge mig ut på vägarna.
    Vill ju hem och utnyttja min lediga dag till att börja kolla i jullådorna vad som ska fram i år. Och även sy klart mitt pyssel som jag började på i lördags. Jaja...vad är en bal på slottet....

• Kajsa M
    Smultron och glass skrev 2007-11-26 09:43:17 följande:
    Jezzzica: Din hand klarade sig Nu är frukosten uppäten och jag har skummat lite. Ni har haft ett riktigt Blocketmaraton! Kajsa: Grattis till skrivbordet, det var superfint! Skivan går absolut att fixa (Nublus tips funkar, jag har testat själv )Det var typ allt jag kommer ihåg...
    Har jag missat hennes inlägg? Kan inte hitta ngt tips om "mitt" skrivbord?

Insnöad i lilla Nässjö!  Har ändå tagit mig till lilla stan och gått på underabr julshopping. Har handlat lite tyger, stolsdyna från nyblom o  kollén, julpynt från madam stoltz m.fl. En till Bruka postlåda, röd denna gång. Oj vad det är lätt att göra av med en tusenlapp. Men visst förtjänar jag det?!
  • Kajsa M
    mimmi
    Det får bli en kort paus i så fall!

Nublu
    Ja det var det jag trodde, ang karbonpappret!

Är äntligen hemma igen hos mina sjuklingar. De mår bättre och jag kan pyssla vidare!
Svar på tråden Vita hem del 6