Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

knyttis skrev 2007-11-15 21:06:04 följande:
    mimma - kul att de visar dina pollar i den andra bloggen!Kajsa - Förstrår att du har fullt upp, de många paket på dit golv nu! Hoppas huvudvärken ger med sig! Fin ny pläd! Och snygg blev den du pimppat till! VSM - behåll foten som den är! Fin! Bra med egenbestämda presenter!MM-Håller tummarna för dig imorn!Lisa - Superfint kakfat! Jag har frukt i mitt, men nu fick jag ju en ny idé till jul

Ja jag har jobbat heltid denna veckan så det är nog därför jag har huvudvärk. Precis som förra året när jag förökte jobba heltid. Det slutade med att jag fick konstant huvudvärk i två månader tills jag gick ner i tjänst. Så vi får se hur detta går!Fundersam
    Tack för komplimangerna om plädarna!
  • Kajsa M
    malins79 skrev 2007-11-16 09:55:56 följande:
    www.blocket.se/vi/14209526.htm, kolla här, en vit Wilma.
    åhhh! Vill ha!!!!!
    Camilla R skrev 2007-11-16 09:30:00 följande:
    Kajsa M skrev 2007-11-15 20:25:07 följande: Ditt/Ert sovrum är alldeles, alldeles underbart (som Askungen skulle ha sagt)
    Tack snälla du!

MM

Grattis! skönt att du kan slappna av nu1 *kram*
  • Kajsa M

Hej tjejer!
    Idag firar vi bröllopsdaghär hemma och jag har fått lite mysiga presenter!
    En underbar mjuk och gosig morgonrock, vit såklart!
    Och en ljusstake/krona i vitt från serholt som jag har klätt med eucalyptuskvistar och vita pärlor.
    Ikväll ska vi ut och äta trerätters på Stadshotellet med vin. Mamma och pappa ska vara barnvakter. Så mysigt!

• Kajsa M

Samlar ihop spillronrna av mitt vita hem idag!

Hade barnvakt igår så att vi skulle kunna gå ut och mysa på restaurang p vår bröllopsdag.
    Vi hade supermysigt på alla sätt.

Kommer sen hem och då har min mamma färgat håret och suttit i min vita soffa medan färgen verkade. Och hon har färgat ner min Lexingtonkudde! Skrikandes Det går inte bort heller!*morr*
    Sen hittar vi färg på parketten som inte heller går bort såklart.
    Mitt vita klaffbord har fått sig en omgång med bläckpennor.
    Och lillan har målat halva väggen i sitt rum.

*tjurar*

• Kajsa M
    juliah skrev 2007-11-18 12:32:25 följande:
    Tack mufflon!Usch så jobbigt Kajsa, vet hur det känns att få saker sabbade. Har du provat med alla medel?Nu ska ni få höra på något skoj. Vsm fick en förfrågan om ett Hemma hos reportage,det gick tyvärr inte att slutföra pga att teamet inte ville åka så långt bort. Hon frågade då om jag var intresserad. Så på fredag kommer de och fotar härhemma, nervöst och roligt. Och som grädde på moset fick jag ett mail som jag såg idag från en person som var intresserad av ett reportage här för en bok eller tidning...mer än så vågar jag inte säga men ni vet alla vem personen är och skulle det bli så, så dör jag nästan av lycka
    Ja jag vet inte hur jag ska tvätta Lexingtonkudden ens...Golvet går inte att få bort i alla fall!
    Men ÅHHHH så spännande med reportage!!! Men jag vet inte vem du menar ang boken!
    Tycker det är på tiden att du får vara med i en tidning! Har bara väntat på det! Det är ditt hem väl värt! KRAM!
    mimmamum skrev 2007-11-18 12:38:12 följande:
    Men fy så tråkigt Kajsa, förstår att du är ledsen!
    mmm...
    alabaster skrev 2007-11-18 12:41:49 följande:
    Kajsa M - usch så tråkigt Nästan så att det inte är värt att ha barnvakt när det blir så...juliah - men å vad roligt och spännande det låter! (Även om jag inte fattar nått av ditt kryptiska meddelande )
    Nej, och vi som aldrig har barnvakt. Tar alltid hand om våra barn själva, men igår så tänkte vi slå på stort en gång. Åt ute för en 1000-lapp! Ojojoj, va mkt fint vi kunde köpt till hemmet istället! Fast det var bra för förhållande att få vara på tu man hand en gång!
    nublu skrev 2007-11-18 12:43:55 följande:
    Kajsa: Ajdå. Förstår om du är sur! Trist slut på en härlig kväll!Juliah: Välkommen tbx och grattis!
    Ja, idag surar jag lite, men det kunde varit värre!

Nu gläds vi åt Juliah!
  • Kajsa M
    alabaster skrev 2007-11-18 13:50:03 följande:
    Kajsa var köpte du buxbomen? Och håller den över vintern?
    I blomsteraffären. Vet inte hur länge den håller! Det får bli en test!
    pressan skrev 2007-11-18 14:06:37 följande:
    Kikar in...kajsa: Inte kul, men du borde minst få en ny kudde.. vem sitter i soffan med färg i håret egentligen.? (förlåt, vet att det va din mamma men ändå)Juliah: välkommen tillbaka.. vi har saknat dig och dina inlägg och ett jätte grattis till reportaget... (jag har virkat en boll *stolt*)Alabaster: Välkommen tillbaka du oxå.. undrar lite vem du e.GEMELLI: Inte är det rättvist inte.. först alla förvärkar sen förlossningen sen eftervärkar och så brösten.. Lider med dig.. Har ni ingen salva som man kan använda, en sån använde jag den var super och man behöver inte tvätta bort före barnet ska äta.. Lanolin hette den... Om ni inte har den i Sverige hojta så skickar jag den till dig.. Lycka till
    Ja min mamma skäms oerhört. Hon har ringt 3 ggr readn idag och erbjudit sig att köpa en ny. Förstår inte vad hon tänkte och OM hon överhuvudtaget tänkte... Men men det är ju bara världsliga ting...
    knyttis skrev 2007-11-18 14:07:25 följande:
    Är inne en snabbis, vill inte smitta er! Vi har kräksjuka alla 3! Vet inte hur vi ska orka med detta en endaste minut till...Roligt att du är tillbaka Juliah samt grattis till reportaget!Kajsa - Fy vad trist, hoppas verkligen du får bort fläckarna till sist! Grattis på BD i efterskott!
    Men usch! Stackars er!!!! Krya på er snabbt! Var ni inte nyss sjuka? Eller var det bara lilleman?
  • Kajsa M
    Lisa1981 skrev 2007-11-18 14:47:33 följande:
    Kajsa. Va tråkigt att komma hem och se det. Tråkigt med golvet, det går ju inte bara att bryta upp. Kudde kan man ju alltid köpa ny även om det är en dyr lexington Jag hade nog provat med att blötlägga vid fläcken och spruta på rikligt med Vanish (det bästa tycker jag) och sedan låta det ligga lite innan du tvättar. Oddsen att det går bort kanske inte är så stora men det är ju värt ett försök.Knyttis, usch och fy för magsjuka. Vi hade ju det för ett tag sedan och det va ta mig fn det värsta som kunde inträffa. Må så dåligt samtidigt som man har en liten att ta hand om.Juliah, välkommen tillbaks till verkligheten. Åh så roligt med reportage, men jag fattar inte heller vad det är för bok/tidning du menar. Nyfiken!!ALabaster, jag är relativt ny men välkommen
    Ska testa vanish! Tack!
    juliah skrev 2007-11-18 15:03:17 följande:
    Å tack söta ni, det är skoj att vara tillbaka! Alltså nu på fredag är det ett reportage som ska göras och det kommer att vara "Så firar vi jul hemma hos oss reportage" för aftonbladet.Den andra "grejen" vet jag inte så mycket om mer än att det är foton till antingen en tidning eller bok. Och det har inget med aftonbladet att göra...knyttis, krya på er!pressan, å, bild?kajsa, fråga karamellfabriken ang. fläckar, hon är duktig på sådant!
    Åhh men va häftigt med aftonbladet!!
    Ska även höra med karamellfabriken! Tack!
    versan skrev 2007-11-18 15:06:17 följande:
    Näää men jag sörjer med dig. Dina vackra kuddar och ditt fina hem. Hmmm Kan du prova ta klorin på fläckarna (bleka) och punktdutta så kanske du lyckas rädda den!
    Ja det får bli sista alternativet! Tack för er omtanke!
  • Kajsa M
    mimmamum skrev 2007-11-18 15:58:04 följande:
    Men vad ni är duktiga juliah och mimmi! Nu ska jag dra vinnaren i min tävling! Snart kommer resultatet i bloggen!
    oh shit! 98 kommentarer!!! Vilket deltagande!
    juliah skrev 2007-11-18 16:05:20 följande:
    Kajsa, drömmer om Lantliv men hursom så är det ju än stor ära.Det är verkligen hemskt när saker blri förstörda på det där sättet, mitt fårskinn som blev förstört är fortfarande ett trauma. Det är bara prylar, men man blir verkligen ledsen.Tack mimma! Ska bli spännande att se vilken du köpt, såg att du fått enorm respons på det inlägget
    mamma försökte få bort så gott hon kunde redan igår när fläckarna var färska så nu är det liksom bara en mörkare skugga kvar. Men jag tycker nog att jag fick bort det mesta nu. Får vänta tills det har torkat. Har skrubbat med min galltvål som faktiskt biter på det mesta!

Vad hände med ditt fårskinn?

Ja för mig är det en ära bara att bli omnämnd i en annan blogg! Blir så glad när man får små kommentarer i bloggen från okända människor som ber att få länka till min blogg! Det är min nivå! Inredningsreportage i tidning från mitt hem lär ju dröja om än nånsin...
    Men det är ju så också, mitt vita liv började ju förra hösten. Innan dess testade jag mig fram bland trender. Så det får ju ta sin tid att få fram min stil.
    Är så glad att jag har fått så otroligt mkt inspiration från er alla här, så att jag äntligen hittat hem!
Svar på tråden Vita hem del 6