Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2007-11-24 22:00:13 följande:
    nej, jag får på tisdag ... måste panta burkar om jag ska ha råd! *asg*
    Just det, på tisdag är det ju vi får den *förvirrad*...
    Med dagens shoppingtakter så behöver du ju inte panta så många burkar iallafall *positivt tänkande*
  • Himmelbit
    pofsan skrev 2007-11-25 06:08:34 följande:
    Himmelbit: supersnyggt skåp, var det förresten du som drog igång skåporgien häromkvällen, isåfall är du skyldig till att det just nu står ett linneskåp i mitt sovrum som behöver lite färg du borde nästan komma hit och hjälpa till att målaVSM: jag är som alla andra, kär i din filt, kuddarna är oxå fina, jag måste nog plocka fram symaskinen idag.
    Skyldig
    Visa bild, visa bild!!
    mimmamum skrev 2007-11-25 07:13:39 följande:
    Godmorgon!Himmelbit, just den ljusstaken kikade jag på igår på Gruvgatan13, tänkte ta bort ljushållarna och använda som blomlåda! Men den var lite för dyr tyckte jag, men så fin!Knyttis, finfina bilder, älskar bilder i tråden!MiaMariah, de såg underbara ut! Jag börjar verkligen inse charmen med tryfflar, ej dock de med mörk choklad ännu, jag vill ha vit!Jag har fått en beställning från en nätbutik! Hon vill ha 20 hästar så jag har verkligen bråda dagar nu, men det är så skoj! Tänk vilka möjligheter man får genom att blogga, det kan nog juliah skriva under på!
    Jag har tagit bort ljushållarna och ställt i blockljus som jag hängt träskyltarna med 1, 2, 3, 4 på. Men denna var inte så dyr - 129 kronor!
    juliah skrev 2007-11-25 08:01:01 följande:
        Idag ska räcket spacklas, slipas och målas. Listerna står på tur efter det!Är så glad, trappen har verkligen varit ett skelett i garderoben i vårt hem Tänk er några smålyktor på trappstegen, kanske en krans som hänger på "stolpen" till jul...
    Åhh vad fin trappan blev! Supersnyggt - vilken skillnad!
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2007-11-25 11:00:15 följande:
    HimmelbitVill se!Har rymt hemifrån med lillan idag. Stora tjejen har fått VKS antar vi. Så nu bor vi hos mormor idag. Tur det finns dator här också så man har ngt att göra!
    Jag visar lite senare - nu kommer snart svältdöden och tar min lille son...

Ha en toppendag!
  • Himmelbit
    jezzzica skrev 2007-11-25 19:38:38 följande:
    hur lägger man in teckensnitten när man hittar dem på internet??? jag har verkligen försökt men jag hajjar nada
    Det är olika hur man gör beroende på om man har Mac eller PC, men jag förklarar PC eftersom de flesta har det (meddela mig i min GB annars..)

- Spara ner font-filerna i din dator.
    - Packa upp dem (de är oftast packade när man laddar ner dem)
    - Öppna Kontrollpanelen
    - Klicka på "Utseenden och teman"
    - Upp till vänster klickar du på Teckensnitt
    - Välj Arkiv - Installera nytt teckensnitt
    - Leta fram teckensnittet där du tidigare sparade det.
    - OK. Klart, nu har du det intallerat!
  • Himmelbit

Den här fonten tyckte jag var "jul-lig":
    (den heter Freebooter Script)

• Himmelbit
    jezzzica skrev 2007-11-25 19:58:55 följande:
    Åh tack himmelbit!När jag går in på dafont.com så letar jag fram tex scriptina men jag hittar inte vrt jag laddar ner det? Försöker trycka överallt men jag hittar inte... känner mig korkad idag
    Längst till höger har du en liten ruta där det står "Download". Klicka på den och välj sedan "Spara".
  • Himmelbit
    MildaMaränger skrev 2007-11-25 20:00:50 följande:
    hihi... jag blev sugen på coca cola
    Ännu mera nu va?! Denna fonten heter Loki Cola - allt för att inte härmas till 100%

• Himmelbit
    gemelli skrev 2007-11-25 20:05:02 följande:
    Jaaa den var jättefin. Undra om den skulle funka. Ska nämligen ha den på mitt skylltfönster på salongen i srooora bokstäver så det är lite svårt att få upp det och det är förmkt krumilurer...MM,Jaaaaa det var lite Coca Cola över den
    Vivaldi är fin, tycker jag..

• Himmelbit

På tal om något heeelt annat - på tisdag kommer min nya soffa och pall!! *nöjd*

Svar på tråden Vita hem del 6