• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

vanilj, håller tummen hårt!

Himmelbit, vad är det som är galet? Tänder, sjuk?

Lynn, inte ett dugg smal. Jag är nog alldeles normalviktig. Ska ner 4 kg till, då väger jag som jag "alltid" gjort sedan gymnasietiden.

• Lynn84
    Himmelbit skrev 2008-02-06 08:32:30 följande:
    Tack! Ja man blir så hjälplös när de inte går att trösta! Melker är förkyld och hostar så i hans fall så tror jag att han får panik av att han inte kan trösta sig med nappen pga att han är täppt i näsan. Sen har han säkert ont i huvudet, halsen eller magen också. Inatt hade han ingen feber men det har han haft innan. Alvedonen gör honom lös i magen plus att han inte vill äta. Så med bara lite välling i magen så blir han inte så kaxig stackarn.. Han har astma också och den blir ju värre när han är förkyld så det är inte roligt för honom. Jag är "gräsänka" sen i torsdags så det blir ju lite påfrestande när man inte har ngn avlastning..Gnäll, gnäll, men där var en kort sammanfattning
    Har du testat majsvälling? Det ska funka bra för lösa magar.
    Finns det inget skonsammare febernedsättande som funkar för honom?
    Vi brukar få ge både Alvedon och Ipren just för att dem har två olika verksamma substanser. (Colin får febertoppar a´al mount everest så han bara skakar och kräks)

Förstår att det är jobbigt. Usch, vad ledsen man blir när man vet att det är så svårt för dem små liven. Man vill bara ta deras hemska smärta ifrån dem så de slipper lida så.
    Colin har också astma. Precis som du säger ås blir det värre vid förkylning.
    Vad kör ni med? Pulmicort? Aromir? *stavning?*
    Vid förkylning ska vi ge både Pulmicorten och Aromiren för att motverka.

Du vet säkert alla tips och ideér redan men man kan ju nite låta bli att flika in med nått.
  • Himmelbit
    juliah skrev 2008-02-06 08:41:04 följande:
    vanilj, håller tummen hårt!Himmelbit, vad är det som är galet? Tänder, sjuk?Lynn, inte ett dugg smal. Jag är nog alldeles normalviktig. Ska ner 4 kg till, då väger jag som jag "alltid" gjort sedan gymnasietiden.
    Se inlägget ovan till Lynn (så slipper jag skriva igen ).
    Lynn84 skrev 2008-02-06 08:43:45 följande:
    Har du testat majsvälling? Det ska funka bra för lösa magar.Finns det inget skonsammare febernedsättande som funkar för honom?Vi brukar få ge både Alvedon och Ipren just för att dem har två olika verksamma substanser. (Colin får febertoppar a´al mount everest så han bara skakar och kräks)Förstår att det är jobbigt. Usch, vad ledsen man blir när man vet att det är så svårt för dem små liven. Man vill bara ta deras hemska smärta ifrån dem så de slipper lida så.Colin har också astma. Precis som du säger ås blir det värre vid förkylning.Vad kör ni med? Pulmicort? Aromir? *stavning?* Vid förkylning ska vi ge både Pulmicorten och Aromiren för att motverka.Du vet säkert alla tips och ideér redan men man kan ju nite låta bli att flika in med nått.
    Nej, jag har inte testat majsvälling. Tack för tipset, det ska vi prova.

Jag har bara använt Alvedon men man kanske ska ha ngt mer. Nu har han iofs inte behövt få det sedan igår på morgonen men till nästa gång.

Han får Pulmicort och Ventoline. Enbart Pulmicorten "normalt sett" och båda vid förkylning, dubbla doser.
  • Lynn84

Jag tror vi har kört på Ventoline någon gång innan. Sen bytte dem ut det. Finns V flytande? Isåfall har vi nog gett honom det så. *dåligt minne* Ett tag var det mediciner hela tiden. Han är ju pälsdjurs- och björk pollen allergiker med så en flaska Clarityn här går som smör i solsken. Kom på att det nog var Bricanyl vi hade flytande....

• Birks och Kalles mamma
    mimmamum skrev 2008-02-05 07:48:21 följande:
    Godmorgon!Juliah, helt underbar tvättstuga! Sååå fin!Jag missade Simon & Thomas, var och kollade på huset jag pratat om, ni vet sekelskiftesvillan med stoora renoveringsbehov! Jag hade ju förälskat mig i huset bara genom att ha sett utsidan - tyvärr blev besvikelsen stor, mycket stor.... Huset var i ett förskräckligt skick, ägarna måste vara de mest smaklösa ni kan tänka er. Elen var så fult dragen, de hade tagit bort väggar lite halvt här och var. Nej det finns inga ord som kan beskriva! Dessutom var det den mest avskyvärda lukt ni kan tänka er, matrester, hundbajs!  Huset är 200 kvadrat och ALLT behöver göras om, så vi drar oss ur. Drömmen om ett hus i vår krossades.  Men det kändes inte bra i hjärtat. Jag kan inte se mig själv stå där med en pensel i handen och lyckligt måla. Jag vet att vår tid kommer men just nu känns det väldigt hopplöst, det kanske blir att bygga nytt istället!Förlåt för mitt deppiga inlägg...Ska bli spännande att höra om semlorna blir bra, men det blir de säkert!
    Stackars Mimma. Jag kanske kan muntra upp dig med att det kanske går en leverans från Bruka (eller anna Stockholmsaffär) till Dalarna efter påsk om det är något du vill ha.... Du kanske skall passa på då du slipper frakten.
  • Himmelbit

Ja, jag tror att vi också fick flytande Bricanyl i början. Eller om det var det som var tabletter som man löste upp i vatten så att det blev flytande, minns inte riktigt. Minns bara att det kändes lite komiskt att sonen fick Bricanyl som jag fick för att han inte skulle födas tidigare än han gjorde (för att minska förvärkarna).

Nej, nu borde jag få ändan ur vagnen och gå och baka matiga muffins. De är sååå goda! Ska bjuda på fika i eftermiddag och eftersom jag själv håller igen så tänkte jag bjuda gästerna på lite nyttigheter istället för kakor och bullar *taktisk*

• lillafruluva
    Himmelbit skrev 2008-02-06 09:02:43 följande:
    Ja, jag tror att vi också fick flytande Bricanyl i början. Eller om det var det som var tabletter som man löste upp i vatten så att det blev flytande, minns inte riktigt. Minns bara att det kändes lite komiskt att sonen fick Bricanyl som jag fick för att han inte skulle födas tidigare än han gjorde (för att minska förvärkarna).Nej, nu borde jag få ändan ur vagnen och gå och baka matiga muffins. De är sååå goda! Ska bjuda på fika i eftermiddag och eftersom jag själv håller igen så tänkte jag bjuda gästerna på lite nyttigheter istället för kakor och bullar *taktisk*
    Jösses vilket jobb! Som sagt är man glad att man har friska barn, man blir påmind om det titt som tätt!

Har du något recept på dessa muffins??
  • Vaniljdröm

Hej igen!
    Tänkte att det var dags för en rapport om tapetnedtagningen.
    Det är ju inte så att tapeten trillar ner precis men den lossnar iaf (med ganska mycket hjälp från en skrapa). Nu ska jag gå och ta på mig en bikini tror jag. Det är smällhett i ångan.
    Återkommer i smala-tråden och talar om hur många kilo jag svettats bort sedan !

• Vaniljdröm

Vad tror ni om den här? Har någon sett den i verkligheten? Funderar på den till vår hall. Kanske lämna in för lackering (vit) och sy en klarröd dyna istället?
    Eller är den rent av fin som den är? Vi har ekgolv och väggarna blir någon vit nyans tror jag.
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70101048