• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • lillafruluva
    Vaniljdröm skrev 2008-02-06 09:24:08 följande:
    Vad tror ni om den här? Har någon sett den i verkligheten? Funderar på den till vår hall. Kanske lämna in för lackering (vit) och sy en klarröd dyna istället?Eller är den rent av fin som den är? Vi har ekgolv och väggarna blir någon vit nyans tror jag.www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70101048
    Den har jag inte sett!! Den var fin och ren i formen, lite lantlig. Hemma hos mig hade den blivit vit, men det beror ju lite på övriga inredningen också.

Skrapar mitt brickbord nu och förbannar oförsiktiga snickare!
  • Himmelbit

Yes, självklart delar jag med mig av receptet. De är underbara! Muffins 2 ägg 1/2 dl råsocker 1 morot 2 dl matyoghurt 50g smör 4 dl vetemjöl (går bra med fullkorn också) ca 2 rågade msk vardera av vetekli, krossade linfrön och solrosfrön 2 tsk bakpulver 1/2 tsk salt Sätt ugnen på 225°C. Vispa ihop ägg och råsocker lite. Skala och riv moroten fint. Tillsätt morot och yoghurt i äggblandningen. Rör ihop de torra ingredienserna (utom linfrö och solrosfrön) och smula ner och finfördela smöret i mjölbandningen. Blanda sen ner det i smeten. Därefter rör du ner fröna. Fördela smeten i en smord muffinsplåt eller i stora pappersformar. (6-8st) Grädda i mitten av ugnen 15-17 min. Goda med lite smör på.

• lillafruluva
    Himmelbit skrev 2008-02-06 09:29:53 följande:
    Yes, självklart delar jag med mig av receptet. De är underbara! Muffins 2 ägg 1/2 dl råsocker 1 morot 2 dl matyoghurt 50g smör 4 dl vetemjöl (går bra med fullkorn också) ca 2 rågade msk vardera av vetekli, krossade linfrön och solrosfrön 2 tsk bakpulver 1/2 tsk salt Sätt ugnen på 225°C. Vispa ihop ägg och råsocker lite. Skala och riv moroten fint. Tillsätt morot och yoghurt i äggblandningen. Rör ihop de torra ingredienserna (utom linfrö och solrosfrön) och smula ner och finfördela smöret i mjölbandningen. Blanda sen ner det i smeten. Därefter rör du ner fröna. Fördela smeten i en smord muffinsplåt eller i stora pappersformar. (6-8st) Grädda i mitten av ugnen 15-17 min. Goda med lite smör på.
    Åh, tack! Ska genast spara det!!   Hade nääästan allt hemma!
  • Himmelbit

Vad tokigt det blev... Jag gjorde faktiskt radbrytningar... Hmmm
    Testar igen.

Muffins
    2 ägg
    1/2 dl råsocker
    1 morot
    2 dl matyoghurt
    50g smör
    4 dl vetemjöl (går bra med fullkorn också)
    ca 2 rågade msk vardera av vetekli, krossade linfrön och solrosfrön
    2 tsk bakpulver
    1/2 tsk salt

Sätt ugnen på 225°C.

Vispa ihop ägg och råsocker lite. Skala och riv moroten fint. Tillsätt morot och yoghurt i äggblandningen. Rör ihop de torra ingredienserna (utom linfrö och solrosfrön) och smula ner och finfördela smöret i mjölbandningen. Blanda sen ner det i smeten. Därefter rör du ner fröna. Fördela smeten i en smord muffinsplåt eller i stora pappersformar. (6-8st) Grädda i mitten av ugnen 15-17 min. Goda med lite smör på.

• Vaniljdröm

Underbart hus mimmamum. Tänk att få sätta tänderna i det. Ligger det mycket fel?

• Vaniljdröm

Himmelbit,

Du är välkommen till mig. Jag har MASSOR !

• mimmamum
    Vaniljdröm skrev 2008-02-06 09:35:09 följande:
    Underbart hus mimmamum. Tänk att få sätta tänderna i det. Ligger det mycket fel?
    Ja, det ligger tre mil åt fel håll, så är det alltid med hus jag vill ha! Gråter Det där huset är helt perfekt i mina ögon, lite fix inne bara men inte så mycket!
  • Himmelbit
    Mimma: Vilken potential! Älskar breda golvlister och kakelugnarna och vedspisen var ju inte fy skam!!

Är det ngn mer än jag som har "problem" här nu. Får inte med mig inläggen som jag ska kommentera. Varannan gång ser jag inte verktygslisten med fetstil osv. (som om jag inte hade plus). Grrrr . FL verkar ju funka toppenbra just nu - NOT!