• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit

Mimma: Du får bygga istället! Min mamma sa en klok sak till mig när vi letade hus. "Tänk på att det ENDA som du inte kan ändra på är läget". Vanilj: Vad snäll och generös du är

• snuffsis

God morgon...

Har varit på dagis och lämnat, och där efter hämtat ut min leander vagga. Jättenöjd blev jag, den var väldigt fräsch och knappt använd i orginalkartong.
    Nu skall jag straxt återgå till det blivande sovrummet, idag blir det målande av element, fönter och dörrar + lite spackling ikväll. (hoppas på tapetsering i morgon)

LYNN

Nu har jag "bara" rollat min walk in closet å där har jag använt vanlig "skit" roller, men försökt att stryka ut färgen. Alltså rolla på och nån minut senare gå på igen med rollern utan ny färg för att ta bort de värsta topparna. Så jag är nog inte mycket till hjälp tyvärr!
    Och Ventoline finns flytande, vi fick det till grabben när han hade RS vid 1 års ålder.

• M HOW

mimma jag känner hon som säljer huset :) eller ja dom båda känner jag :)

• Birks och Kalles mamma
    mimmamum skrev 2008-02-05 08:32:53 följande:
    Ja, jag vet att valet är rätt, det blir för mycket pengar och jobb! Vi funderar på att bygga istället *snabba svängningar* Det här skulle jag gilla: www.brahus.se/sundborn.asp men det blir nog för dyrt och dessutom får man inte bygga tvåplans där vi vill bo så det lutar åt detta: www.brahus.se/lind.asp tänk er falurött och vita knutar istället. Ett lagom hus!
    Min syssling skall sälja sitt hus som nu ligger ute på Hemnet. Jag kollade och gillade planlösningen på detta huset som visst hette trivselhus:

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/99855
    lillafruluva skrev 2008-02-05 13:19:23 följande:
    hm, hoppas man ser bilden bra...
    Jag hade bara att önksa en bild så fick jag den på nästa sida. Jättefin. Tänk den i Juliahs underbara tvättstuga. Blir nästan sugen på att skriva in mig på kursen jag också. Om det bara inte var så attans långt från Vaxholm till Huddinge.
    juliah skrev 2008-02-05 17:20:36 följande:
    Äsch , skrev ju ett långt utlägg om vårt fynd men det försvann. Men för att sammanfatta det kort, maken blev kär, påstod att lilla byrån såg ensam ut och ville hem till vårt sovloft. Börjar nästan tro att han är minst lika inredningsintresserad som jag.  OBS! Han är stor och stark också!lillafruluva, 30% är ju inte fy skam egentligen. På 70% bordet fanns en del fina julsaker och Bruka fat som var riktigt fina. Tar nog en till vända på fredag kanske.syltan, spännande, ingen liiten ledtråd?
    Kul med en man som är intresserad. Min man är också inredningsintresserad. Det var så kul att höra Simon och Thomas säga att huset de inredde skulle vara vitt då den verkliga scenen utspelade sig utanför fönstret. Precis så sa nämligen maken då vi flyttade in i vårt hus och målade alla väggar vita. Det tog ju flera år innan jag ens fick honom att gå med på gardiner.
    Sylt skrev 2008-02-05 18:28:07 följande:
    Ledtråd : Vi har köpt en lång planka och en skål
    NYFIKEN!!

juliah skrev 2008-02-05 19:31:09 följande:
    Här kommer makens stora kärlek.
    Jättefin!
    Mori skrev 2008-02-05 20:17:08 följande:
    Oj! Nu har jag hundratals sidor att läsa igen ju!Jag har sytt och grejat dagarna i ända hela helgen Hinner inte lägga upp så mycket bilder här, blir mest i boggen..Här kommer ett lite smakprov innan jag börjar läsa ifatt.
    Nämen Åh så söt! Har du sytt den själv??
    Det ljuva livet skrev 2008-02-05 21:09:33 följande:
    Hej!Mori. Välj att inte ha någon layout när du ska ladda upp bilden. så kan du flytta den hur du vill och lägga två brevid varann.Jag har fått ett nytt skåp! Bild finns i bloggen.
    Vilket fint litet skåp.
    Himmelbit skrev 2008-02-06 08:32:30 följande:
    Tack! Ja man blir så hjälplös när de inte går att trösta! Melker är förkyld och hostar så i hans fall så tror jag att han får panik av att han inte kan trösta sig med nappen pga att han är täppt i näsan. Sen har han säkert ont i huvudet, halsen eller magen också. Inatt hade han ingen feber men det har han haft innan. Alvedonen gör honom lös i magen plus att han inte vill äta. Så med bara lite välling i magen så blir han inte så kaxig stackarn.. Han har astma också och den blir ju värre när han är förkyld så det är inte roligt för honom. Jag är "gräsänka" sen i torsdags så det blir ju lite påfrestande när man inte har ngn avlastning..Gnäll, gnäll, men där var en kort sammanfattning
    Sådana dagar brukade jag föda mina barn med endast majsvälling. Kalle blev/blir ofta illamåennde när han var förkyld.
  • malins79

God förmiddag!
    Igår somnade jag kl 20.15, så jag antar jag har lite att läsa ifatt.
    Lägger in lite bilder från Saga och Jacobs rum först innan jag läser ikapp.
    009.JPG002.JPG005.JPG
    013.JPG012.JPG015.JPG

• Birks och Kalles mamma
    mimmamum skrev 2008-02-06 09:28:29 följande:
    Birk, tack vad du är gullig! Ska fundera!Det här är mitt absoluta favorithus och det är nu till salu! Tyvärr ligger det på helt fel ställe, men visst är det fint!? www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/89828
    Jättefint. Men är lite skeptisk till Insjön. Känns som om det området är lite för mycket fabriksort med COs jättelager. Det kan ju ha att göra med var i Insjön jag varit...
  • Smultron och glass

Usch, jag fryser så att jag nästan skakar, är svettig, har ont i huvudet och mår illa. Typiskt!

Får se om jag går hem efter lunch, om det inte har blivit bättre. Jag tänker i alla fall stanna några timmar till nu när jag redan är här, det där med karensdagen

• Lynn84
    Himmelbit skrev 2008-02-06 09:02:43 följande:
    Ja, jag tror att vi också fick flytande Bricanyl i början. Eller om det var det som var tabletter som man löste upp i vatten så att det blev flytande, minns inte riktigt. Minns bara att det kändes lite komiskt att sonen fick Bricanyl som jag fick för att han inte skulle födas tidigare än han gjorde (för att minska förvärkarna).Nej, nu borde jag få ändan ur vagnen och gå och baka matiga muffins. De är sååå goda! Ska bjuda på fika i eftermiddag och eftersom jag själv håller igen så tänkte jag bjuda gästerna på lite nyttigheter istället för kakor och bullar *taktisk*
    RECEPT!!!!
  • Ninizen
    Himmelbit skrev 2008-02-06 08:32:30 följande:
    Tack! Ja man blir så hjälplös när de inte går att trösta! Melker är förkyld och hostar så i hans fall så tror jag att han får panik av att han inte kan trösta sig med nappen pga att han är täppt i näsan. Sen har han säkert ont i huvudet, halsen eller magen också. Inatt hade han ingen feber men det har han haft innan. Alvedonen gör honom lös i magen plus att han inte vill äta. Så med bara lite välling i magen så blir han inte så kaxig stackarn.. Han har astma också och den blir ju värre när han är förkyld så det är inte roligt för honom. Jag är "gräsänka" sen i torsdags så det blir ju lite påfrestande när man inte har ngn avlastning..Gnäll, gnäll, men där var en kort sammanfattning
    Usch , jag avskyr när Theo är sjuk. han sover inte heller alls då, så jag vet vad du går igenom. Vissa barn varkar sova MYCKET sämre än andra barn vid förkylningar. Jag har fått ett sånt barn Det är också nappen som hägrar här. Kan han inte ta den i munnen för han är täppt vaknar han hela tiden och är ledsen. Sen vill han nästan bara vara i famnen när han är sjuk. Men man får inte sitta ner med honom, man måste vara uppe och gå. Då är han tyst. Vilka krav de ställer, det är inte klokt. Tufft att vara själv hemma och inte få iallafall liiite avlastning. Bara sånt som att använda Näs-Frida är en kamp som man inte klarar om man inte är två pers. (helst tre  känns det som)
    Hoppas verkligen att det är på tillbakagång...*kram*

Godförmiddag tråden förresten! Nu ska jag läsa bakåt....
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Lynn84
    mimmamum skrev 2008-02-06 09:28:29 följande:
    Birk, tack vad du är gullig! Ska fundera!Det här är mitt absoluta favorithus och det är nu till salu! Tyvärr ligger det på helt fel ställe, men visst är det fint!? www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/89828
    Men vilket fint hus!!!!!!!

Varför ligger det fel? Ska ni buda på det?
    Platsen där gjutjärns spisen står påminner väldigt mkt och Juliahs....lite kuligt!

Super charmigt hus. Tänkte inte på att kolla vart det låg, vill du informera mig?????