• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit

Godmorgon!

Jag skulle aldrig skrivit att jag hoppades att sonen skulle ligga tryggt och tyst i sin säng.. Precis när jag postade inlägget igår så började han skrika... . Så det var bara att vyssa, sjunga och försöka trösta. Vi höll på till midnatt.. Men inatt har han sovit ganska gott och bara vaknat vid ett par tillfällen.

Mori skrev 2008-02-05 22:52:51 följande:
    Himmelbit: Om du visste hur imponerad och vördnasfull jag blir när jag ser dikatoriska ordning bland syattiraljerna. *niger värdnadsfullt* Jag äälskar ordnin goch reda, systematiskt efter färg, bokstäver, vikt, fabrikat och allt det kan vara. Men bland mina hobbysaker råder konstans kaos, mest för att jag inte har någon stans att ha dem *ursäktar mig*Det ljuva livet:Skrattar så jag gråter, helt korrekt beskrivning! Ska visa maken den imorgon!
    Tack Mori!! Generad Vad gullig du är!
    Ja, vi är ju några "skruvade" människor här inne - skönt!
    Det ljuva livet skrev 2008-02-05 22:53:26 följande:
    Det är jag som låter som en parodi på en götebörgare vett du la! Men jag tycker enna inte att det e så farligt.
    Precis som jag tänker mig
    Lynn84 skrev 2008-02-06 07:06:56 följande:
    Godmorgon!Ska läsa ikapp lite och försöka hålla mig vaken idag!Colin och jag somnade i soffan i går kväll, han ovan på mig, som två döda sillar vid 20.30 tiden.....Zzzzzz...svårt att orka hålla sig vaken nu.
    Ser synen framför mig med Colin liggandes som en ostbåge över lillebror i magen
  • Vaniljdröm

Tack luvan!
    Jo, jag har sneglat på den ett bra tag nu men det var strukturtapeterna som fick mig att slå till

• lillafruluva
    Vaniljdröm skrev 2008-02-06 08:16:00 följande:
    Tack luvan!Jo, jag har sneglat på den ett bra tag nu men det var strukturtapeterna som fick mig att slå till
    Ja, då förstår jag

Ska nog köpa massa vit väggfärg ikväll och sen måla barnens rum, ska bli så kul att slippa sonens blå tapeter(a´la 90-tal), hans rum är det enda vi inte målat om än!

Har gjort stjärntavlor och fixat så det kommer bli sååå bra med vita väggar(påminner mig om Stefans Sundströms låt Vita väggar, vita rum)
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-02-06 08:04:55 följande:
    Lynn, tackar! Gick upp 25 med första, ÄNNU mer med andra. Då kan vi snacka bläää
    Gjorde du????
    Du såg ju endå så fräsch ut så det hade jag inte kunnat tro!

Hur smal är du egentligen?

Jag har alltid varit trådmal...eller ja, tills nått år innan jag träffade sambon. Sen sa det smack och så hade jag gått upp nästan 20 kg på två år med honom. *urk!*
    Sen gick jag ner 5 g med VV och så blev jag gravid. Gick upp nästan 30 med Colin (alltså sammanlagt ca 50 kg på 5 år, från sommaren -00 t om 22 Jan -05 räknat) DET ÄR ÄCKLIGT!!!

Efter Colin gick jag ner 13 kg första veckan sen gick jag ner långsamt till 94 kg.
    Tidig vår -06 började jag och sambon med GI och då rasade jag 10 kg på ca 3 månader. Gjorde jättemkt på omfånget med. *skönt*

Nu är jag uppe på 99.6 igen *GAAAAAH!*
    Panik...måste låta bli kolhydraterna och motionera mer. Vill inte vara en flodhäst när det är dags för bebis att göra entre´!
  • Lynn84
    Himmelbit skrev 2008-02-06 08:15:11 följande:
    Godmorgon!Jag skulle aldrig skrivit att jag hoppades att sonen skulle ligga tryggt och tyst i sin säng.. Precis när jag postade inlägget igår så började han skrika... . Så det var bara att vyssa, sjunga och försöka trösta. Vi höll på till midnatt.. Men inatt har han sovit ganska gott och bara vaknat vid ett par tillfällen. Ser synen framför mig med Colin liggandes som en ostbåge över lillebror i magen
    Uscha! Vad är det som är så jobbigt för honom? Är lite dåligt insatt i det mesta känns det som, hur gammal är han? Inga nya tänder på G?
    har han skött magen bra? Minns att Colin var helt tokig några kvällar/nätter i rad när han var mindre...kunde inte förstå vad det var och tillslut ringde jag barnakuten och grät (till min egna förvåning) De trodde han kunde vara förstoppad och mkt riktigt var det så. Dagen efter var vi inne på BA och där "fixade" dem till honom.

Det kan ju vara tusen saker som gör att barnen gråter och är otröstliga. När man väl kommit på vad det är som har varit fel känner man (jag) sig så dum. -Å, att man inte förstod, stackars liten....-

Hoppas det blir bättre för er bådas skull!
    Kram
  • Lynn84

Himmelbit igen...

Ja, han låg snarare på mig, bakom mig. Han kryper liksom upp och lägger sig ovanpå min rygg upp över axeln och så ligger han och pillar i mitt hår.
    Han älskar att pilla i håret, särskillt när han är trött.

Har jag hårband tar han genast ut det och har jag diadem så säger han *mamma, du är lite svettig nu* och så sliter han ut det ur håret och pillar ner fingrarna och myser.
    Precis så gjorde han när vi besiktigade lägenheten förra veckan och besiktningsmannen stog en meter ifrån med ryggen till. Jag hade inte hunnit sminka mig och kände mig inte så fräscha fast jag precis duschat. Lagom kul med den kommentaren från lillskrutten.
    Sambon och jag tittade på varran och flinade lite försynt.

• Lynn84

Nej nu får jag allt lov att sluta skriva på en stund...vart tog ni andra vägen???

Generad

• Himmelbit
    Lynn84 skrev 2008-02-06 08:24:26 följande:
    Uscha! Vad är det som är så jobbigt för honom? Är lite dåligt insatt i det mesta känns det som, hur gammal är han? Inga nya tänder på G?har han skött magen bra? Minns att Colin var helt tokig några kvällar/nätter i rad när han var mindre...kunde inte förstå vad det var och tillslut ringde jag barnakuten och grät (till min egna förvåning) De trodde han kunde vara förstoppad och mkt riktigt var det så. Dagen efter var vi inne på BA och där "fixade" dem till honom. Det kan ju vara tusen saker som gör att barnen gråter och är otröstliga. När man väl kommit på vad det är som har varit fel känner man (jag) sig så dum. -Å, att man inte förstod, stackars liten....-Hoppas det blir bättre för er bådas skull!Kram
    Tack! Ja man blir så hjälplös när de inte går att trösta! Melker är förkyld och hostar så i hans fall så tror jag att han får panik av att han inte kan trösta sig med nappen pga att han är täppt i näsan. Sen har han säkert ont i huvudet, halsen eller magen också. Inatt hade han ingen feber men det har han haft innan. Alvedonen gör honom lös i magen plus att han inte vill äta. Så med bara lite välling i magen så blir han inte så kaxig stackarn..

Han har astma också och den blir ju värre när han är förkyld så det är inte roligt för honom. Jag är "gräsänka" sen i torsdags så det blir ju lite påfrestande när man inte har ngn avlastning..

Gnäll, gnäll, men där var en kort sammanfattning
  • Himmelbit
    Lynn84 skrev 2008-02-06 08:28:10 följande:
    Himmelbit igen...Ja, han låg snarare på mig, bakom mig. Han kryper liksom upp och lägger sig ovanpå min rygg upp över axeln och så ligger han och pillar i mitt hår. Han älskar att pilla i håret, särskillt när han är trött.Har jag hårband tar han genast ut det och har jag diadem så säger han *mamma, du är lite svettig nu* och så sliter han ut det ur håret och pillar ner fingrarna och myser.Precis så gjorde han när vi besiktigade lägenheten förra veckan och besiktningsmannen stog en meter ifrån med ryggen till. Jag hade inte hunnit sminka mig och kände mig inte så fräscha fast jag precis duschat. Lagom kul med den kommentaren från lillskrutten.Sambon och jag tittade på varran och flinade lite försynt.
    Sööööt! Svårt att låta bli att flina kan jag tänka mig Skrattande

Sitter de andra och gör varsin ny tråd tro