• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Mufflon

Haha ok, det ska jag göra. Jag hittade två andra roliga affärer, på den gatan som går typ upp till parken (kullerstensgata) Bra förklaring va??

• Anton2005
    lasseliten skrev 2007-11-13 09:04:35 följande:
    Anton - jag har också varit in i den butiken. Mina EV-möbler är köpta där. Det finns ju så mycket fiiint där inne...
    Åh vad roligt att det är så många runtomkring örebrotrakten här
  • Mufflon
    Anton2005 skrev 2007-11-13 09:08:53 följande:
    Åh vad roligt att det är så många runtomkring örebrotrakten här
    Ahh, jättekul..
  • Anton2005
    Mufflon skrev 2007-11-13 09:08:41 följande:
    Haha ok, det ska jag göra. Jag hittade två andra roliga affärer, på den gatan som går typ upp till parken (kullerstensgata) Bra förklaring va??
    Hmm ja det har ju öppnat en rolig barnaffär i våra gamla lokaler, sen finns det en affär till som heter HUS no 4, men den gillar jag bara lite, hon som äger den affären är inte så trevlig. Sen finns det inte så mycket mer i karlskoga Glad

Har du tid någon gång kan du ju även åka ut till Källmo Gårdshandel, där har de jätte mycket mysigt. Ligger ut mot Gälleråsen om du vet vart det är
  • alfas
    malins79 skrev 2007-11-12 20:18:51 följande:
    En fråga, någon som vet om det finns fler som säljer pärlspont på mdfboard än Panelskivan (Brandéns) och Coop?
    Såg på lågprisbygg CHEAPY att dom också hade pärlspont på mdf, dock endast 120 cm höjd, till helt OK pris
  • Ewis

Hej hopp och god morgon!
    Dax att läsa igen sedan i går em.

För er som läste om min ilska igår så kan jag säga att gubben kom hem med rätt färg tidigare än tänkt så jag han måla innan vi skulle bort på middag.
    Nu ha jag bara en strykning kvar på hyllplanen och på fötterna på hyllan.
    Han med en strykning nu på morgonen innan jag åkte till jobbet

Jag fattar inte er andra som målar möbler som blir klara på ett kick, hur många gånger målar ni möblerna och har ni ingen torktid eller struntar ni i den?
    Samma med er som målar väggar, hur gör ni för att det ska gå så fort? Gör ni inget underarbete, torktid, hur många lager målar ni?

Skäms ju över hur lång tid det tar för oss att göra om hallen hemma.
    Förvisso har vi ett väldigt aktivt idrottsliv pga. av sonen som är 9 år, helger försvinner helt pga. av matcher, cuper, turneringar mm

• alfas
    Anton2005 skrev 2007-11-13 09:16:46 följande:
    Hmm ja det har ju öppnat en rolig barnaffär i våra gamla lokaler, sen finns det en affär till som heter HUS no 4, men den gillar jag bara lite, hon som äger den affären är inte så trevlig. Sen finns det inte så mycket mer i karlskoga Har du tid någon gång kan du ju även åka ut till Källmo Gårdshandel, där har de jätte mycket mysigt. Ligger ut mot Gälleråsen om du vet vart det är
    Vita Rummet bara äääälskar jag att strosa runt!!! Helt underbar affär, med supertrevlig personal, nästan så att man inte kommer därifrån

Källemo Gårdshandel har jag missat, vad har dom där *nyfiken*?!
  • LCroft
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-13 09:46:39 följande:
    Godmorgon!Bordet är klart och står på sin plats. Vad tycks?*ruuuuusar till simskolan*
    Fiiiint!!!
  • Mufflon
    alfas skrev 2007-11-13 09:39:37 följande:
    Vita Rummet bara äääälskar jag att strosa runt!!! Helt underbar affär, med supertrevlig personal, nästan så att man inte kommer därifrån Källemo Gårdshandel har jag missat, vad har dom där *nyfiken*?!
    Trevligt, en till från våra trakter!! 

Undrar samma , vad har dom på källemo Gårdshandel?? oxå *nyfiken*
Svar på tråden Vita hem del 6