• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • versan
    Toola skrev 2007-11-12 20:42:20 följande:
    God Kväll!Önskade mig ju en lykta fr coop till morsdag, den fick jag förståss!Sen har den stått i garaget och jag har tyckt att den hade för stora öppna glasrutor - inget spröjs eller så.Men sååå såg jag vad Versan hade gjort med sin lyckta, snabbt som ögat la jag in en best hos panduro och se så fin den blev.Tack för tipset Versan !Bild finns i galleriet
    *Fniss* Varsågod det blev verkligen lyckat din lykta är superfin.
    Du borde visa bilden här.
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-11-12 21:38:03 följande:
    på huk i träskor
    Skrattande
  • Sylt
    LinaoMatilda skrev 2007-11-12 21:36:10 följande:
    *blää*
    mimmi006 skrev 2007-11-12 21:38:03 följande:
    på huk i träskor
    ... men då ser man ju inte hur hääärligt han vickar på tårna
  • Peak
    Anton2005 skrev 2007-11-12 21:14:13 följande:
    Kanke inte är så många som åker till Karlskoga men jag vill iaf tipsa om min favvobutik, vitarummet och deras hemsida, där kan man får jätte mycket inspiration. Tycker det va så jätte fint som de gjort, knytit grankransar på ryggstödet på stolarnawww.vitarummet.se
    ja den butiken är fin! Sist jag var där höll jag på att få med mig handdukar från GANT med stjärnor såklart Jättefina! Men tänkte att man kanska ska komma i ordning i huset innan man köper handdukar...
  • Toola
    versan skrev 2007-11-12 21:43:36 följande:
    *Fniss* Varsågod det blev verkligen lyckat din lykta är superfin. Du borde visa bilden här.
    Hmmm har ju tyvärr inte kommit mig för att plussa än =/

Tackar för alla fina komentarer !
  • Beatrize74

Swappaketen
    http://beasbarnslikheter.blogspot.com/

Jag har haft det GALET svårt att få dem inslagna. Inga XL-påsar när jag letade i torsdags. I fredags var det så kört att komma ifrån...maken jobbade lördag och jag hade ingen bil att ta mig in till stan. Söndagen...stängt. Men idag...efter jobb, men före badhuset...hann jag rusa in och köpa en på en annan affär.

Och hjälp vad liten den var. Maken hjälpte till att KNÖKA in den sista julstrumpan. Hmmm...tjusiga paketen blir då. Not! Men trägen vinner. Det fungerade.

Jag har skrivit era nick på baksidan av paketen. Jag vet ju många av era reallife namn, men eftersom jag var osäkra på några av er så kändes det rättvist att jag skrev era nick på allihop.

• jezzzica
    Leeanlej skrev 2007-11-12 22:34:02 följande:
    nytt i bloggenalskvart.blogspot.com
    vilka män alla verkar ha i denna tråden Ni måste ta hand om dem väl eftersom de gör underbara saker för er!
    Beatrize74 skrev 2007-11-12 22:28:12 följande:
    Swappaketenbeasbarnslikheter.blogspot.com/Jag har haft det GALET svårt att få dem inslagna. Inga XL-påsar när jag letade i torsdags. I fredags var det så kört att komma ifrån...maken jobbade lördag och jag hade ingen bil att ta mig in till stan. Söndagen...stängt. Men idag...efter jobb, men före badhuset...hann jag rusa in och köpa en på en annan affär. Och hjälp vad liten den var. Maken hjälpte till att KNÖKA in den sista julstrumpan. Hmmm...tjusiga paketen blir då. Not! Men trägen vinner. Det fungerade. Jag har skrivit era nick på baksidan av paketen. Jag vet ju många av era reallife namn, men eftersom jag var osäkra på några av er så kändes det rättvist att jag skrev era nick på allihop.
    Vilka fina paket!!

Någon som är vaken som kan säga hur man får ner ett typsnitt in i själva datorn! fattar naaaada
    ♥Elliot♥
  • Leeanlej

Jezzzika: min man verkar ha blivit sådan när vi träffades, han var nämligen inte sån innan. Tror inte det är jag som gjort det.. Men jag är väldigt tacksam, har bara gott att säga om min älskling

Svar på tråden Vita hem del 6