• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • alfas

Usch ser att solen försvann nu, lika bra att knalla till skogen nu annars kommer jag aldrig iväg!

Tar tacksamt emot tips på hur man kan fixa gulvita linnegardiner VITA

• MildaMaränger
    alfas skrev 2007-11-13 11:06:32 följande:
    Usch ser att solen försvann nu, lika bra att knalla till skogen nu annars kommer jag aldrig iväg!Tar tacksamt emot tips på hur man kan fixa gulvita linnegardiner VITA
    Klorin? Eller Vanish?
  • gemelli

Hej Flickor,
    Tänkte bara informera er alla om att jag kommer bli igångsatt IDAG
    Var inne på kontroll idag och vi/dom bestämmde att dom sätter igång mig redan idag. Så nu är vi bara hemma och packar lite och äter upp oss inför förlossningen...

Förhoppningsvis så skriver jag här för sista gången med Vide i magen.

Kram kram alla,
    från gemelli

ps. skriv inte förmycket nu så jag har en changs att läsa ikapp

• Karamellfabriken
     Grrr.....River tapeter och här har det tapetserast över skruvar, spikar och pluggar i flera lager. Nu måste allt bort

Råd och tips hur man lättast får ner typ 5 tapetlager mottages tacksamt.
    All you need is love
  • LinaoMatilda
    gemelli skrev 2007-11-13 11:13:15 följande:
    Hej Flickor,Tänkte bara informera er alla om att jag kommer bli igångsatt IDAG Var inne på kontroll idag och vi/dom bestämmde att dom sätter igång mig redan idag. Så nu är vi bara hemma och packar lite och äter upp oss inför förlossningen... Förhoppningsvis så skriver jag här för sista gången med Vide i magen.Kram kram alla,från gemellips. skriv inte förmycket nu så jag har en changs att läsa ikapp
    Lycka till!! Tänk, snart får ni hålla lilla Vide i famnen
  • LinaoMatilda
    Karamellfabriken skrev 2007-11-13 11:14:37 följande:
     Grrr.....River tapeter och här har det tapetserast över skruvar, spikar och pluggar i flera lager. Nu måste allt bort Råd och tips hur man lättast får ner typ 5 tapetlager mottages tacksamt.
    Det finns någon sorts ång-maskin som gör att man lätt får bort tapeter, men det hjälper kanske inte dig just nu.
  • Ewis

Karamellf:
    Man kan hyra en maskin som heter Festo som man använder på väggarna för att ta ner tapeterna.
    Kostar en liten slant men går fort och smidigt att använda en sån särskillt när det handlar om flera lager tapet.

• FruPuffen
    gemelli skrev 2007-11-13 11:13:15 följande:
    Hej Flickor,Tänkte bara informera er alla om att jag kommer bli igångsatt IDAG Var inne på kontroll idag och vi/dom bestämmde att dom sätter igång mig redan idag. Så nu är vi bara hemma och packar lite och äter upp oss inför förlossningen... Förhoppningsvis så skriver jag här för sista gången med Vide i magen.Kram kram alla,från gemellips. skriv inte förmycket nu så jag har en changs att läsa ikapp
    Åh vad spännande!! Stort lycka till och kram till dig!! Snart är lilla Vide här...
Svar på tråden Vita hem del 6