• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Juleja
    Toola skrev 2007-11-12 20:42:20 följande:
    God Kväll!Önskade mig ju en lykta fr coop till morsdag, den fick jag förståss!Sen har den stått i garaget och jag har tyckt att den hade för stora öppna glasrutor - inget spröjs eller så.Men sååå såg jag vad Versan hade gjort med sin lyckta, snabbt som ögat la jag in en best hos panduro och se så fin den blev.Tack för tipset Versan !Bild finns i galleriet
    Åh en sån lykta har jag oxå. Vad köpte du på panduro för att få till det?
  • juliah

vsm, så fiiiint! Jag har missat helt att du har ett nytt bord, har du målat, köpt, fått ?

Mimma, aha ok, ska kika. Har varit på vippen att beställen en men nu kanske man vinner en istället (eller inte...tur i kärlek men inte spel Skrattande)

• Smultron och glass

Halloj!

Malins: Stackars lilla hunden!

Jag har lite blandade känslor inför snön, det är mysigt när det verkligen är kallt och vitt, men här i stan blir det bara slask, och så fryser det på nätterna så att det blir isbanor överallt. Dessutom tycker jag det är jätteläskigt med bilkörning när det är halt och min sambo kör ju bil ganska mycket på dagarna.

Vi åkte till landet i helgen och på vägen ner var det snöstorm så att man knappt såg två meter framför sig, men när vi väl var där var det urmysigt och vi gick långpromenader i den vita skogen.

Nublu: Usch för tråkiga tentor! Jag trodde jag var färdigpluggad, men jag ska troligtvis börja plugga halvtid i mars igen (och jobba 100 % samtidigt, med samma övertid jag har idag - vi får se hur det går...).

Mimma: Vad roligt med tjejmiddag!

• Ewis

VSM:
    Jätte fint!

Måste bara berätta för Er.
    Sonen 9 år frågade mig i morse när jag målade hans gammla bokhylla vit.
    - Men mamma varför måste Allt vara vitt där uppe i hallen....?
    - Ja men sa jag det är väl fint? Jag tycker att det är fint!
    - Hmm nja nä ja inte min stil i alla fall säger sonen.
    - Men säger jag, tycker du inte att det är fint i vardagsrummet då?
    - Jo då men soffan är finast och den är Inte vit, den är ju beige...

ja vad säger man när man som mamma har blivit tokig i vitt men inte har medhåll av hela familjen

• Ewis

Ang. sonen, Ni som sett han rum i galleriet förstår kanske att han inte gillar vitt.
    Hans rum har ändrat utformning liiite men inte så mycket sedan fotona togs på hans rum.
    Kan tillägga att han helt själv har valt fondtapeten och det var ingen övertalning som hjälpte att han inte skulle ha den.
    han har även varit med och valt möbler och sånt till rummet.

• Enji
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-13 09:46:39 följande:
    Godmorgon!Bordet är klart och står på sin plats. Vad tycks?*ruuuuusar till simskolan*
    Bordet blev jättefint nu när det är målat! Superfint!
  • Juleja

Värsta Supermamman skrev 2007-11-13 09:46:39 följande:

Godmorgon!Bordet är klart och står på sin plats. Vad tycks?*ruuuuusar till simskolan*
    Oj jaa det var verkligen jättefint!
  • Tåfslan å Vifslans mamma

Love You  Hej alla vita hemmare!
    Tänkte höra om jag oxå får titta in i era gallerier?
    jag är en snäll person, jag lovar....
    Har inga bilder från mitt eget hem ännu, men det kommer snart jag lovar!
    Men lite andra bilder finns för de som vill se....

• versan

Måste bara visa upp Toolas lykta som hon målat glaset på.
    hon har inte + så jag hjälper henne lite...

Visst är den vacker! mycket imponerad jag...

Svar på tråden Vita hem del 6