Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Nu har jag läst ikapp typ 50 sidor, kommer inte ihåg vem som skrev/visade vad.

Vi har varit i Örebro över helgen och bott på hotell. Det var mysigt.
    Jag hann med lite shopping. Köpte 4 vita glöggmuggar med God Jul text på på Entré tror jag affären hette. De kostade bara 12.50kr/st och det tyckte jag var lagom.
    Jag köpte två retrobilar till Jacob i julkapp.
    Sen var vi på julmaarknad i Wadköping och Saga träffade tomten.

Näe, nu måste jag sätta på en maskin tvätt, det kommer bild på glöggmuggarna sen.

• malins79
    Emmsan skrev 2007-11-26 19:42:29 följande:
    fick tips av er om att köpa ett beg soffbord o måla.. tror ni att detta går att måla???www.blocket.se/vi/14140276.htm
    det går bra att måla, slipa bara det först. Jag har målat detta soffbordet, kostade 50kr
  • malins79
    Peak skrev 2007-11-26 20:26:36 följande:
    Himmelbit - gulligt!Min sambo cyklade till Ica med min cykel (barnsadel på) då ropade några tjejer i 14-årsåldern "Sexy hot daddy" - haha jag höll på att skratta ihjäl mig när han kom hem!!
    Han blev ganska stolt eller hur, fast det kanske hade varit roligare med tjejer i 20-års åldern som ropade det?!
  • malins79
    Kickan07 skrev 2007-11-26 20:43:07 följande:
    Himmelbit-Jamen den var ju jättefin! Den ska jag visa för mannen sen. Vet om den har nåt namn? Tack för hjälpen förresten!Malins79-Det rummet du visade nyss är bara såå fint. Det ser så lugnt och harmoniskt ut! Den känslan vill jag med ha i vårt nya hus. VSM-Jättefina möbler men blir nog ännu finare i vitt tror jag. Men om du tvekar så kan du väl vänta och låta det mogna fram.
    åhh, tack vad jag glad jag blir.
  • malins79

Jag har tänkt sy julgardiner på förmiddagen.

Köpte tyg igår, inte riktigt vad jag tänkt men Jacob bröt ihop så jag fick ta en affär som inte låg så långt bort och dom hade inget snyggt rutigt tyg så det fick bli ett annat, men jag behöver ju inte ha dem tills jag flyttar till ålderdomshem

• malins79

Juliah, vad spännande,  jag misstänkte att det hade något med Helena att göra när du sa att du pratat med henne i telefon förra veckan.

• malins79

Som ni skriver.
    Idag har jag inte hunnit sitta här framför datorn.
    När Jacob sov på förmiddagen sydde jag julgardiner till köket, dem ska upp i morgon, för då börja jag pynta.
    Sen i eftermiddag har jag fotat barnen för julkort, inte lätt.
    Sen har Saga bråkat med mig, vet inte varför hon var så arg på mig.

Jag har idag blivit stolt ägare till en fin vit julänglapålle- Tack mimmamum!

Jag har iallafall hunnit se fina bilder från NK i GBG som MiaMaria tagit, en ny fin vit kudde i Kajsas soffa

• malins79

020.JPGDetta blir årets julkort, jag orkar inte försöka en gång till, så jag har redan beställt. Det var lättare att få Jacob att bli bra på korten än Saga. 

• malins79
    Hannnas skrev 2007-11-27 20:01:05 följande:
    Malin... jättefint kort! Kalas att få båda barnen glada samtidigt, en bedrift! Jättefina!
    Tack, synd att Saga är lite röd på sina kinder (narig) Jag tog ändå lite puder på Jacob han dregglar lite.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-11-27 20:02:02 följande:
    Vilka sötnosar!
    Tack, ja dom är så söta att man vill äta upp dem....
Svar på tråden Vita hem del 6