Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-11-27 20:04:05 följande:
    Pepparkakorna såg mumsiga ut. På söndagen ska vi göra ett försök med pepparkaksbak
    Vi har köpt hem färdig deg så antingen på fredag eftermiddag eller lördag förmiddag ska vi baka pepparkakor. Jag vill helst att Marcus är hemma, ifall Jacob skulle bryta ihop han håller på att lär sig krypa och tänder är på G så han är ganska gnällig, eller om Saga börja bråka...Min tålamod är inte alltid det bästa när jag är själv hemma med barnen och nu vill jag börja hänga upp stjärnor och byta gardiner och dukar, så jag "hinner" inte innan fredag.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-11-27 20:15:26 följande:
    Vi ska också ha färdig deg. Detta ska bli ett riktigt barn-bak med 4 små barn och två vuxna, mjöl runt hela köket alltså. Men huvudsaken de har kul Vårt julkort. Idén med ljusslinga stulen av någon (minns tyvärr inte vem) här på fl. Tyvärr är bilden för ljus så den kommer inte fram. Men orkade inte ta någon ny bild.
    Så söta. Det var nog Pärla om tagit kort på sin flicka med ljusslings först.
  • malins79
    Lynn84 skrev 2007-11-27 20:31:52 följande:
    Hej flickor!Det har varit en grymt jobbig helg.Fredagseftermiddagen började med att min sambo blev sjuk med feber. På natten hör jag ett stort brak och tror automatiskt att det är Colin som ramlat. Men nej, han låg brevid mig. Hittade dock A - sambon, avsvimmad på toaletten. Han hade fått världens magsjuka och tuppat av när han skulle resa sig. Jag fattade först igenting. Hjälpte honom knappt. När jag la mig igen kom jag på vad som hänt och blev helt förskräckt.(Om det vore jag, hade han då hjälptmig bättre än jag hjälpte honom?)I söndags blev lille Colin sjuk i magsjuka. Han har spytt sen dess fram till idag vid 13 tiden. Varit helt förtvivlad och försökt hindra kräkset från att komma upp genom att dricka vatten. Vad han än har fått i sig så har han inte fått behålla det. Efter ett besök på VC idag så har han mått mkt bättre. Ätit och lekt som vanligt.*Tack gud för att han äntligen är frisk!*Sjukdomarna har resulterat i en gorvrengörning av toaletten idag. Skrubbat ALLT med både grumme och klorin. Nu är det riktigt julstädat! Eller adventsstädat iaf! :0)
    Oj, vad trist det är med magsjuka. Måste varit otäckt att hitta sambo avsvimmad. Min syster var magsjuk förra helgen och hon sa att hon var tvungen att ropa på sin sambo så han kunde hjälpa henne tillbaka till sängen när hon varit inne på toa, hon var helt svimfärdig och vågade inte gå själv.

Inget ont som för nåt gott med sig (om toastädningen)
  • malins79

Knyttis, vilken fin kofta din lillkille ha på sig, var kommer den ifrån?

• malins79

Näehe, nu är det DHW för min del.

• malins79

Juliah, då är det söndagsbilagan, Kul!

Mori, tycker du ska ringa ner och prata med klinikchefen, så får en läkare inte bete sig.

Idag börjar jag att pynta, ska börja med att byta gardiner i köket och sen ska alla stjärnor upp.

• malins79
    juliah skrev 2007-11-28 07:02:43 följande:
    malins, så mysigt! Jag har ju redan pyntat en del, men ska köpa tyg i helgen och sy ett gäng julkuddar.När tar ni in granen? Dagen före julafton blir det här
    Vi brukar ta in granen eller rättare sagt ta upp den från källaren dan innan julafton Det blir plastgran iår när Jacob är så liten. Få se nästa år om det blir riktig eller plast.
  • malins79
    Gullfina skrev 2007-11-28 07:21:29 följande:
    Lite nysytthemmapalandet.blogspot.com
    Vilka fina påsar. Jag ska försöka hinna sitta lite vid symaskinen mellan mellan jul och nyår och sy lite påsar.
  • malins79

Miamaria, vad fint ditt fönster är. Lussekatterna såg goda ut!

Svar på tråden Vita hem del 6