Lynn84 skrev 2007-11-27 20:31:52 följande:
Hej flickor!Det har varit en grymt jobbig helg.Fredagseftermiddagen började med att min sambo blev sjuk med feber. På natten hör jag ett stort brak och tror automatiskt att det är Colin som ramlat. Men nej, han låg brevid mig. Hittade dock A - sambon, avsvimmad på toaletten. Han hade fått världens magsjuka och tuppat av när han skulle resa sig. Jag fattade först igenting. Hjälpte honom knappt. När jag la mig igen kom jag på vad som hänt och blev helt förskräckt.(Om det vore jag, hade han då hjälptmig bättre än jag hjälpte honom?)I söndags blev lille Colin sjuk i magsjuka. Han har spytt sen dess fram till idag vid 13 tiden. Varit helt förtvivlad och försökt hindra kräkset från att komma upp genom att dricka vatten. Vad han än har fått i sig så har han inte fått behålla det. Efter ett besök på VC idag så har han mått mkt bättre. Ätit och lekt som vanligt.*Tack gud för att han äntligen är frisk!*Sjukdomarna har resulterat i en gorvrengörning av toaletten idag. Skrubbat ALLT med både grumme och klorin. Nu är det riktigt julstädat! Eller adventsstädat iaf! :0)
Oj, vad trist det är med magsjuka. Måste varit otäckt att hitta sambo avsvimmad. Min syster var magsjuk förra helgen och hon sa att hon var tvungen att ropa på sin sambo så han kunde hjälpa henne tillbaka till sängen när hon varit inne på toa, hon var helt svimfärdig och vågade inte gå själv.
Inget ont som för nåt gott med sig (om toastädningen)