• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Tåfslan å Vifslans mamma

Malin----ett sånt där soffbord har vi oxå!
    Köpt på loppis får måånga år sen, och jag gillar det enormt! Har ett sängbord från samma serie som jag målat vitt! *superfint* Men nu ser jag vad jag ska göra med soffbordet...det är bara benen som är vita, bordsskivan lämnades trä. Nu blir det ändring på det.

• gemelli

Hallå alla...

Tack än en gång för alla gratulationer...

Fick igår min STOOORA gris ifrån Maileg och jag kan säga att den är alldeles fööör stor.
    Jag kommer skicka tillbaka min tyvärr, men ur söt var den!
    precis som min underbart snälla son. Inatt har jag sovit mellan 21.15 och 04.30 hur skönt som helst.
    Så nu känner man sig lite piggare efter förlossningen.

• Tåfslan å Vifslans mamma

Mimmamum----fina vitrinskåp!Var har du hittat dom?
    Söker efter ett vitrinskåp med ljus och lykta, men alla är ju så krusidulliga....
    Vill inte hå nåt med utsirade rosetter och grejs....

• Juleja
    Karamellfabriken skrev 2007-11-15 11:44:57 följande:
    Lackeringsfirmor finns nog lite var stans. Kolla med någon som lackerar t ex köksluckor.Betalade 300kr för det. Det blev som nytt.Förarbetet fixade jag själv (eftersom jag är lite petig).
    Lämnade du in det i bitar då, eller helt? Med förarbete menar du slipning och möbeltvätt?
  • malins79
    Karamellfabriken skrev 2007-11-15 11:20:10 följande:
    malinJättefint! Vi har ett likadant (vitt såklart )Fast nu har det fått ta plats på sonens rum. Funkar där med. Vi har bordsytan till att bygga lego och järnväg på och på hyllan har vi korgar för förvaring.Superpraktiskt.
    Har ni lackat det? fundera på om det räcker att ha målat med lackfärg, alltså för hållbarhetens skull.
  • knyttis
    pressan skrev 2007-11-15 10:08:54 följande:
    Go moron på er.Först ETT Jätte Grattis Till GEMELLI och lille Vide som var helt underbar Sen då?Lcroft: svårt det där med skola.. var skulle den andra skolan vara, den nära är väl lagmans?Knyttis: Vill oxå ha svar.. e ur kass på att få min oöppnade blogg att se ok ut.
    Vad vill du ha hjälp med?
    MildaMaränger skrev 2007-11-15 10:22:35 följande:
    Jga ät i vecka 9 idag... så det går segt som sjutton.. har precis blivit sjukskriven till den 31 dec på grund av illamående..
    Va skönt att du får ta de lugnt och ta en dag i taget! V 9 är ju vecka 9 inte vecka 0...
    Bra att du meddelade hur de tsår till med Julia! Hoppas de ordnar sig fort!
    malins79 skrev 2007-11-15 11:13:48 följande:
    Här kommer en bild på det ommålade soffbordet, ett Ikeasoffbord för 50kr på Blocket. Är nöjd även om det inte är ett EV-bord
    Riktigt fint blev det!
    gemelli skrev 2007-11-15 11:51:05 följande:
    Hallå alla...Tack än en gång för alla gratulationer...Fick igår min STOOORA gris ifrån Maileg och jag kan säga att den är alldeles fööör stor.Jag kommer skicka tillbaka min tyvärr, men ur söt var den!precis som min underbart snälla son. Inatt har jag sovit mellan 21.15 och 04.30 hur skönt som helst.Så nu känner man sig lite piggare efter förlossningen.
    Han är alltså lika snäll som söt då! Grattis igen!
  • mimmamum

Jag vill också lacka, mina köksstolar, kanske ska kolla upp vad det kan kosta!

Gemelli, åh så skönt, tänk att han är kommen nu!

Tåfslan, tack! Våra vitrinskåp kommer från IKEA, Liatorp heter de!

• malins79

Karamell, jag såg nu att ni lämnat in det för lackering.

• mimmamum
    Ewis skrev 2007-11-15 11:58:42 följande:
    mimmamum:Har du flera bilder på hur du gjort mm?
    Jag har en till bild i galleriet, jag har fäst tyget med dubbelhäftande tejp på insidan!
Svar på tråden Vita hem del 6