• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Peak

ang barnmöbler från ikea - kan man ha Gulliver bord och sedan Minnen stol (måla vita) till det? Så jobbigt att måla...varför har de inte barnstolarna i vitt när vuxen finns, och varför inget vitt bord till vuxen (bara runda?)

• Lindonen

Hej alla vita hem-älskare!

Jag har inte varit inne på väääldigt länge, mycket som upptar min tid...
    Upptäckte nu när jag tänkte gå in o kolla lite, att man inte kommer in någonstans, är det nytt eller har alla låst sina sidor om man ej är upplagd bland adresserna Ledsen

//Linda

• malins79
    nublu skrev 2007-11-15 12:04:29 följande:
    Vår skinande nya hall i nublusblogg.blogspot.com
    Blev hur fint som helst. Vårt hallgolv liknar erat och nu ser jag att råvitt blir fint till.
    Även om ni ska ha elementskydd till elementet skulle jag nog målat det vitt.
  • Rori
    MildaMaränger skrev 2007-11-15 13:39:08 följande:
    å vad jag är nervös... ska på vul i morgon..
    Lycka till!Det kommer säkert att gå fint Flört
    Melvins inredningstokiga mamma
  • malins79
    Det går säkert bra! Är det vanligt VUL eller Nupp?

Man ser inte så mycket om du är i v9 man brukar bara se ett litet hjärta slå som en liten prick!
  • malins79

Tack alla som berömt mig för vårt soffbord. Känns kul att det blev bra.

• Juleja
    Det kommer säkert gå fint! Jag var på vanligt UL i v 10 o igen förra veckan. Ska tillbaka nästa fredag, det var lite svårmätt nämligen. Det är både läskigt, nervöst och spännande på samma gång, eller hur?! =)
  • Lisa1981

Mimmamum, vikla fina skåp. Får man knacka på och komma in hos dig???

Nublu, hallen blev jättefin. Min svägerska och alla andra har tydligen börjat använda de där skivorna. Är det bra och lätta att jobba med????

Fint soffbord, och vilket fynd ..(vem det nu va, minnet är dåligt)

Gemelli, ja snäll mot mamma verkar din lilla prins vara.

Rori. Va duktig du är som syr så avancerade grejer.

Jag har för övrigt lagt ner allt vad virka heter nu. Jag kan bara inte virka längre, jag har insett det nu. Det bir bara pannkaka och dessutom får man ite sitta ifred och räkna sina maskor...

Jag fixade ju till mina tavlor i hallen, det blev faktiskt ganska bra. Nu är jag inte lika trött på dom längre Jag funderar på att måla ramarna vita också de är fn i ek. Om ni vill se kanske jag kan ta ett kort..

Annars är det snart dags för jobb, igen...

En sak till bara, jag fick jobbet som jag sökte och va på intervju på i måndags. Vet dock inte om jag ska ta det...

• Rori
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 13:51:41 följande:
    Mimmamum, vikla fina skåp. Får man knacka på och komma in hos dig??? Nublu, hallen blev jättefin. Min svägerska och alla andra har tydligen börjat använda de där skivorna. Är det bra och lätta att jobba med????Fint soffbord, och vilket fynd ..(vem det nu va, minnet är dåligt)Gemelli, ja snäll mot mamma verkar din lilla prins vara.Rori. Va duktig du är som syr så avancerade grejer. Jag har för övrigt lagt ner allt vad virka heter nu. Jag kan bara inte virka längre, jag har insett det nu. Det bir bara pannkaka och dessutom får man ite sitta ifred och räkna sina maskor... Jag fixade ju till mina tavlor i hallen, det blev faktiskt ganska bra. Nu är jag inte lika trött på dom längre Jag funderar på att måla ramarna vita också de är fn i ek. Om ni vill se kanske jag kan ta ett kort.. Annars är det snart dags för jobb, igen... En sak till bara, jag fick jobbet som jag sökte och va på intervju på i måndags. Vet dock inte om jag ska ta det...
    Tack! Och grattis till jobbet Glad Klart att vi vill se bilder....Skrattande
    Melvins inredningstokiga mamma
Svar på tråden Vita hem del 6