• Sylt

Vita hem del 6

Godmorgon!

julle --> Vad stort det ser ut! Då kan ni ha måånga gäster som sover över *fiskar*
    Jag letar också gammalt fönster, har fått ett litet tips.... återkommer om jag har tur!

Ville har fått medicin o har sovit hela natten (bara ätit en gång vid 5-tiden), sen sov vi alla t över 8. Jag känner mig som ny! Nu har vi precis ätit frukost. Ska försöka sortera lite bebiskläder, hur mkt skall man spara eg? Det blir förmodligen inte fler barn (känns inte så nu iaf efter all sömnbrist ). Lite vill man ju spara, men skall jag vara ärlig så har inte Ville använt mkt av Sigges gamla *visslar* Det har ju hänt lite i "mode" o vad man själv gillar + att det är ganska kul att köpa nytt.... Man får väl spara ett par godbitar bara.

Sen skall vi väl gå en runda, kanske åka till tippen m lite grejer, Biltema o sen t mormor. Ikväll skall vi hämta ett skåp som jag köpt.... Oj, kom på att jag måste handla färg också då. Eg har jag inte tid att hänga här (idag heller)

• Sylt
    lasseliten skrev 2008-01-17 08:53:10 följande:
    Knyttis - det var superhärligt! Nästan en meter snö, bara några minus. Perfekt för en dag i backen Är sååå glad. Kom på att mina föräldrar har en gammal industrilampa, efter min morfar. det är precis en sån som jag har suktat efter länge Den har en lång arm som man fester i väggen. Jippi!
    Oj, vad lyxigt!
  • Sylt
    juliah skrev 2008-01-17 09:39:41 följande:
    syltan, låter härligt med  sömn och alla dina projekt!Jag har åkt på att spara rätt mycket av barnens kläder(makens order), undra varför....?Ja det blir stort, annars finns även plats i tvättstugan, funderar på att släpa dit en madrass (mamma ska bara tvätta lite)Tack lcroft! När börjar du arbeta?

Skrattande 

Du kanske kan bygga om N´s säng t en våningssäng, då kan Elle ligga där nere o den nya bebisen inne hos er

Klart att du skall "tvätta" lite...

• Sylt
    Malwa skrev 2008-01-17 09:50:31 följande:
    Tycker det är så häftigt att se vad lika vi verkar vara här i tråden!Förutom att vi alla gillar vitt, tycker de flesta om att pyssla.Vi är många som är födda på 70-80 talet, många av oss jobbar med barn eller människor( lärare, dagisfröknar osv)Sen verkar många av oss vara själva rätt mycket, ja utan våra sambos/ äkta män.Och vad händer sen då? jo man pratar av sig här i vita hemtråden.Känns som om man känner flera av er fast vi aldrig träffats, och en sådan sak tror jag kan vara superbra ibland!Man vågar anförtro sig eller bara få klaga lite, här får man nämligen alltid goda råd eller tröstande svar om man skulle känna sig lite nere!Så jag säger bara TACK!!! alla vita hem tjejor för att ni finns och förgyller mina dagar.
    Håller med o tackar tillbaka!!
  • Sylt
    juliah skrev 2008-01-17 12:32:13 följande:
    www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php snälla Lina! Jag blir löjligt glad av alla kompliamnger, nästan bättre än godisNu är övervåningen städad och vi ska bege oss ut i blåsten. Ska se om jag kan släpa hem ett gammalt fönster jag fått av grannen, om det nu är fint.Om ni hade ett gammalt fönster över, vad skulle ni göra med den då?
    Jag vill också ha ett gammalt fönster *surar*. Vill inte ha speglar i, mer som ett stileben. Finast tycker jag det är om man har ett riktigt stort som man använder lite som rumsavdelare. Annars lutat mot väggen, antingen fr golv el fr byrå/bord. Hänga/ställa lite fina saker bredvid/framför. Heeeelt klart o tydligt, eller....
  • Sylt

Hejhallå

så mkt ni skriver!!

Fönster - inte måla!!!

Våg --> jag har också en LD fast enklare modell, den var ljusblå igår - idag är den vit (bild finns i bloggen)

Julle --> Man kan ta bort bärande väggar o ersätta med balk, det har vi gjort!

Sen var det ngn som frågade efter en vagn (pärla?) för ngn dag sedan. Detta är ju mitt andra specialintresse . Jag säger helt klart svängbara hjul. Om du är ute o går mkt o länge är Urban Jungle helt klart bäst. Vill du bara lägga 2500 så leta efter en beg. Annars har Babyproffsen en kopia som är hyfsad o mkt billigare.

Sen måste jag snart ha ngt "Bultande hjärta" och en vit pepparkvarn.....
    Har varit på stan i dag o fyndat lite småsaker

Nu skall det nattas barn! Ha en trevlig kväll alla!

• Sylt
    mimmi006 skrev 2008-01-18 21:20:51 följande:
    God kväll! Är inne en snabbis innan P3 guld galan, ska försöka läsa ikapp lite!MiaMariah- jag har tyvärr inga tips, men Verner och Verner brukar ha bra och tyvärr dyra köksprylar!Sylt- vad hittade du på Åhléns? Plåtburkar?
    Åååh, jag höll i de fyrkantiga zinklådorna, såg du också dem?
  • Sylt
    mimmi006 skrev 2008-01-18 21:25:40 följande:
    Japp, de är himla fina... synd att inte min plånbok är full av pengar, annars skulle jag ha köpt en hög. Det blev en prickig kökshandduk och en vit linnelöpare istället!
    Löparen höll jag också i, velade mellan linnefärgad o vit = tog ingen
    Vill vara ekonomiskt oberoende (och ändå handla på Åhlens rea )
  • Sylt
    mimmi006 skrev 2008-01-18 21:34:58 följande:
    Vem vill inte det? Jag tog den vita, tycker att de är toppen!
    Jag ville ha tre st o lägga tvärsöver bordet som tabletter... sen kunde jag ändå inte välja *låtsas att jag är sparsam*
  • Sylt
    mimmi006 skrev 2008-01-18 23:04:22 följande:
    Jag såg precis det också! Norra götaland ska visst drabbas värst *laddar mobilen och fyller på vatten*
    .... då får man väl vara inne o måla lite....
Svar på tråden Vita hem del 6