• Sylt

Vita hem del 6

enji--> Om han var på dagis igår tror jag ändå att han redan är smittad, men han kan ju klara sig! Jag frågade S om kräkset i soffan. Han visste t om vem det var....

julia--> Målat VITT, det är fräscht i en tvättstuga. Märks det att det är min favvo förtillfället. Grattis till 10-i-topp!

Lc --> Vi är inne på tredje rundan kräksjukan sen i slutet av nov, vi har varit förkylda fr o till hela familjen i flera månader känns det som.... *suck o stön*. Krya på er!

• Sylt
    juliah skrev 2008-01-23 08:43:45 följande:
    Mimma, tack och grattis själv!Syltan, det är alltså i vardagsrums och köksdelen som golvet ska vara...ja vad det nu blir. Tänkte att det blir lite mer mjuk känsla med träfärgat Tack Lcroft. Jag har också funderat på hemundervisning Jag har ju aldrig varit magsjuk, men lider med er som är/har varit. Snart är det begis min tur bara för att jag skrev så.
    Aha, då kanske det kan vara fint med lite annat som bryter av. Avlutat är också fint (är jag till mkt hjälp, eller? )
    Himmelbit skrev 2008-01-23 08:52:11 följande:
    Godmorgon!LCroft - Vad tråkigt!! Hoppas att ni andra i familjen slipper det!Usch nu fasar jag för dagisstarten av fler orsaker, efter att jag läser vad ni skriver. Det gör ont i hjärtat av bara tanken att någon "utomstående" ska få umgås mer med min son mer än mig.. Att han dessutom ska få en massa smitta gör ju inte direkt saken bättre.En konstig fråga kanske - när lärde sig era barn att plocka undan efter sig? Min son är ju bara 1 år men jag har alltid visat honom att man plockar undan efter sig när man lekt klart (han undrar ju givetvis vad jag sysslar med, men ngn dag kanske han fattar ).Nu tycker han att allt som jag plockar iordning är oootroligt roligt att slänga ut igen, över hela golvet. Givetvis får han ju leka precis hur mkt han vill och göra det. Men har ni, som har lite äldre barn, någon aning om när de uppfattar detta och kanske t.o.m. plockar iordning tillsammans med föräldern?

Förstår dig precis ang dagis. Jag tänkte också på att de skule få mysa med min Sigge o inte jag! Och att han skulle snacka o vara rolig med dem o jag skulle missa. Men det gick snabbt över när han började på förskolan. Roligt att se att han har "egna" relationer" och att de upplever honom annorlunda mot hur vi uppfattar honom (+ att han säkert är annorlunda där jmf m hemma). Sååå, det kommer att gå finfint.

Ang att plocka undan. Det har min treåring precis lärt sig, alltså att ösa ner i backar/korgar, inget finlir - och helst under hot om att det inte blir ngt Bolibompa annars

• Sylt

fru Puffen --> Kom tillbaka när det känns ok igen!

Korall -> Vad spännande, båda ang op o shopping (blandade intressen )

Daggdroppen skrev 2008-01-23 17:54:26 följande:
    TjohooooNu har jag fått hem mina fönster som jag tjatat SÅ mycket om Blev ungefär som jag hade tänkt mig Och vet ni vad jag FICK idag? En gammal turkos och väldigt sliten kappsäck. Den var från teatergarderoben i skolan och nu är det urrensning som gäller, och då barmhärtade jag mig över den och skonade den från att kastas De flesta skulle nog skaka på huvudet åt mina tankar kring "fynd" (eller hm, kollegorna GJORDE det...)  men jag tycker det är härligt med gamla saker som syns att de är använda. Nu får kappsäcken fungera som förvaring till en del av sonens pussel  
    Bild, bild, bild!!
  • Sylt
    Daggdroppen skrev 2008-01-23 18:33:43 följande:
    Nu har jag läst ikapp och fl krånglar som vanligt....Vad skulle jag kommentera?Dagis lämnande är svårt till en början. Nu är det bara skoj tycker sonenoch precis som Sylt skriver så är det kul att se hur han är där osv.Golv. Oj... ingen aning på rak arm! Något som är lättskött!Magsjuka och andra sjukdomar. Blä!!!Pulpeten på blocket. FIIIN, men oj så dyr. 2000 kr!!! Jag betalade 30 € för min Men då var den kanske ett bra fynd, för de brukar vara rejält dyrare även här...
    Båda!
    mimmi006 skrev 2008-01-23 18:40:21 följande:
    Sylt- vi kör med det också... en gång var L så stöddig och vägrade "Det ä ja som bistämmer i det här huse" och då åkte sakerna på golvet ut i garaget en vecka! Sen städade hon vill jag lova!
    Tuffa tag! Det gillar jag. Här hemma är det bara "Appselut INTE!" som gäller *suck o stön*. Förvånansvärt hur många frågor som kan få detta svar...
    Vicka81 skrev 2008-01-23 18:41:53 följande:
    Det här har jag pysslat med idag... när min öroninflammerade prinsessa äntligen somnade...  Blev nöjd!
    Fint, är det på väggen?
  • Sylt
    mimmi006 skrev 2008-01-23 18:52:43 följande:
    Fluffis- låter bra!Vickan- vad duktig du är!Sylt- det låter tuffare än det var! Det var nog efter 100 tjatningar och till slut ett löfte om utburning. Jag är tuffare i jobbet än hemma, det är svårare med ens egna (har vi hört den förut? )

Skrattande

Här hemma är det ett evigt tjat för tillfället. Om allt.... Om det inte är jag som tjatar på honom så hör man "mamma, mamma"....."mamma, mamma"..."mamma, mamma". Jag säger att jag måste få vila mina öron ibland, men då viskar han ist..... "mamma, mamma"

• Sylt
    mimmi006 skrev 2008-01-23 19:04:23 följande:
    Fluffis- jag skulle kunna begå brott för en sån väska! Sylt- vad omtänksam han är... får vi se mer från V rum?

Hihi, inga mer bilder idag. Jag är ju bara klar med den väggen (=bara tre väggar kvar)

Väntar på tallrikshylla fr Isabella till en av dem......

Har målat skåpet en tredje gång idag, snaaart klar. Dååå kommer det bilder! *lovar o lovar*

• Sylt

Nu har jag nattat två barn, fast ett är vaket igen... , sen är fl så segt att jag nästan

mimmi006 skrev 2008-01-23 19:08:57 följande:
    o o o o o *apljud*, så du skickade efter den! Graaaaattis!
    hihi
    Daggdroppen skrev 2008-01-23 19:09:43 följande:
     Hihi, nu hänger jag med. Vad håller du på och fixar med där??? Är det totalrenovering eller bara "inredningsändringar"? Berätta mera för nu känner jag att jag missat något!
    Helt nytt! Vi har byggt om på ovanvåningen (i somras eg, men nu tar vi tag i sista rummet). Helt vitt, öppet upp i nock, vita bjälkar, vitt plankgolv, en grön vägg m hyllor (se bloggen). Nu skall jag bara slutföra.... har lite lister mm. Jag visar bilder så fooort jag kan!
    Truffles skrev 2008-01-23 19:20:31 följande:
    Ledsen om jag tjatar... Apropå det här med vitmålade golvtiljor. Är de lätta att underhålla och hur håller de sig mot t ex ett parkett eller laminatgolv? Blir det lätt repigt och fult är det jag undrar över alltså. Målar man bara eller lackar man också?Den som frågar får inget veta.
    Menar du vitmålade plankgolv *trög*? Det har vi i ett par rum, bla hallen. Det har hållt sig jättefint, smuts syns ganska tydligt, men det är lätt att rengöra. Tycker inte det blir slitet, men sen har vi ju lite shabby också
    Vi har bara målat, vattenbaserad golvfärg. Tre lager i hallen o två i resten av rummen. Undrar du ngt annat? *svammlar*
  • Sylt
    mimmi006 skrev 2008-01-23 19:58:58 följande:
    Sylt- samma här, ett barn som ligger och pratar och FL är segare än bara den... jag tror att det kommer bli supersnabbt nu, när de tar bort favoriterna! *ironisk*
    Visst, ännu snabbare än när de tog bort favoriterna igår.... *elakt ironisk*
    Kajsa M skrev 2008-01-23 20:00:00 följande:
    Hej!Kikar in ikväll i alla fall. Måste belöna mig ed något idag! Har äntligen målat färdigt M:s skolbänk. Tänkte ju att jag skulle hinna visa en bild idag, får väl symga in och ta en bild när hon sover djupt! Hoppas alla mår bra. Såg Fluffis fina resväska och fönster. Så läckert!! 
    Heja, heja!
    Ninizen skrev 2008-01-23 20:02:08 följande:
    Godkväll tjejer!Kikar in en snabbis mellan strykningarna av mitt skåp. Snaaaaaaaart är det klart.Vet ni vad??? Vi har bestämt oss för ett hus. Från a-hus. Enplans på 160 kvm. Jag är sååå lycklig. Kommer lägga in bilder på det i mitt galleri. Kanske att vi kommer ta ett mörkare tak dock. Kom gärna med synpunkter!! *skyndar mig och lägger in bilder*
    Grattis!
Svar på tråden Vita hem del 6