• juliah

Vita hem del 6

Lcroft, tack detsamma även om vi i Sverige inte firar Lilla jul. Ska nog ta upp den traditionen, gör man ngt speciellt?

Åååå...så spännande! Jag vet inte men jag skulle verkligen kunna tänka mig gå igenom det där en gång till.

Härlig peppning där med sovandet Skrattande Men ja, det är ju liksom sant.

• juliah

Godmorgon!

Hoppas alla haft en mysig helg (som ännu inte är slut Glad)

Igår var vi och såg NK:s julskyltning och vi fick se Noells tindrande ögon *lycka*!

Snabbis in på Bruka och Koffert, lite tyger, litet zinkhus, en kruka från Sturehofs krukmakeri som jag suktat efter så länge och annat småplock blev det.

Idag måste jag städa och pyssla på härhemma, ser galet stökigt ut efter en rätt påfrestande vecka. Maken är på jonn så vi får väl se hur det går.

Ser att ni skriver om egentid osv. Igår eftermiddag tog jag bilen och åkte iväg alldeles själv för andra gången på snart 6 månader. En timma var jag borta och det räcker faktiskt för att få lite ny energi, man får göra det bästa av situationen. Min man jobbar mycket och hemma, är det också mycket jobb. Det är jobbigt och jag vet såväl hur man känner sig...

• juliah

Sr att ni pratat om Hwita rum också, jag lyckas inte aktivera ngt konto där, hihi, har försökt lite då och då ett bra tag men icke...vet inte vad jag gör för fel.

• juliah

Bea,

ja vi är uppe okristligt tidigt...oftast vaknar Elle runt halv fem, är uppe en timma och somnar om, då vaknar Noell om han int eredan vaknat. Nåväl, jag är ju morognpigg så det är helt ok.

1. 13 stolar och två pallar. Men mormosr gamla stolar har snart gjort sitt, dags för nya så småningom...

2. Oj, så svårt. Förmodligen skulle pengarna gå till gätshuset. 20 000 räcker inte ens särskilt långt i ett bygge, rackarns så dyrt det är med material, målarfärg osv.

Men om pengarna är mina bara mina så skulle jag spara hälften, köpa mig en kitchen aid och ha en rolig shoppingdag!

• juliah

Härlig stavning jag får till i vanlig ordning Skrattande Behöver jag glasögon kanske...

• juliah

Grattis på namnsdagen Bea!

Vi har inte heller så många pyntställen. Inga fönsterbrädor heller i vardagsrum eller kök så det begränsar ju ytterligare.

Byrå i hallen, vedspisen,ett pyttelitet avlastningsbord i vardagrummet...hmm, kan inte komma på några fler ställen. Kanske lika bra det? Jag tycker att det är så jobbigt att hålla rent med för mycket pryttlar Skrattande

malins, hoppas han blir bra snart igen!

• juliah

mimma, Rosendahls trädgård är ännu mysigare, hoppas på ett besök kanske nästa helg.
    Så mysigt du ska få det idag!

Bea, såg någonstans att de hängt mossbollar i fönstrena, det var fint.

Anton, usch ja så trött man är i början av en graviditet. Hoppas du får ny energi snart!

• juliah

anton, som mimma säger, kokat för kort tid.

• juliah

mimma, ja det är supermysigt där året om!

Så känner man ju alltid, rackarns att man har så långt till Skåne, Danmark, dalarna osv.
    Finns så många ställen man vill besöka.

Försöker få julstämning i hallen, har för mycket fint jag vill ställa fram men för lite plats, hihi, vilka problem...

• juliah

Ni som har koll på det mesta, om jag har hyacinter hemma men tar ut dem dagen före ngn kommer på besök som är galet allergisk, funkar det?

Svar på tråden Vita hem del 6