Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-11-28 20:05:25 följande:
    Jag såg ett så fint hus idag, en sån lykta liksom. Funderar starkt på att köpa det. Visst är huslyktor fina?
    Fel person att fråga, KLART jag tycker!
  • mimmi006
    Septemberpyret skrev 2007-11-28 20:06:16 följande:
    Har köpt färg idag! När du får se "före-bilderna" kommer du att förstå varför...! Men vi ska bort i helgen så jag avvaktar med hallen till nästa vecka och börjar med möblerna idag istället! Härligt med kranstillverkning!
    Smart! Du såg ju mina möbler på övervåningen, de har fått sig flera omgångar och det tar väldans tid.  Jag borde också sätta fart i helgen.
  • mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-11-28 20:07:25 följande:
    Nej tyvärr inte.. För att spä på det ytterligare då - hon hade sjuuuukt mkt fina saker. En massa varianter på dina fina zinkhus (i olika storlekar och former). Mysiga ljusstakar, fler hjärtan och.... jaaaa, maaaaaassor!!
    *morrrr* nu måste jag!!! Typiskt att svärisarna ska hit i helgen
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-11-28 20:10:17 följande:
    Helt rätt person att fårga då. Försöker ju intala mig själv att jag behöööver huset
    Ja, det är klart att du måste *hihi*... jag gillar alla, men det börjar bli för trångt här hemma.

Himmelbit- njae, jag törs inte det! Då skulle vi ju åka om varandra, måste hitta på nåt annt sätt, typiskt att de inte har öppet på söndagar...
  • mimmi006
    Septemberpyret skrev 2007-11-28 20:17:14 följande:
    De kanske kan ta med sig lite presenter från Tranås till dig...!
    Bra idé *hehehe*... lite svårt att veta vad man ska beställa bara, det är inte säkert att vi har samma smak
  • mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-11-28 20:21:45 följande:
    TACK!! Sovgott!
    AHA! Jag fvisste att det skulle fixa sig, tur att jag precis hann tröstshoppa på Lucky nu
    LinaoMatilda skrev 2007-11-28 20:21:48 följande:
    Problemet är det att jag vet precis var jag vill ha det. Men "hålet" där man lägger in ljuset är på "fel" sida, alltså sidan som skulle synas, på andra sidan är det ett gulligt hjärta. Nåja, det löser sig säkert
    Vilket tänker du på?
  • mimmi006
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-11-28 20:25:55 följande:
    *GÄSP*Drag i tråden igen!Orkar inte läsa ikapp!Idag har jag sytt julhissgardiner av det röd/vitrandiga Ikea tyget.Blev mysigt!Om jag orkar kanske jag slänger in en bild...Hann oxå med att sy en snigel av överlopps tyget...Att sy och pyssla är en drog...man kan inte sluta när man börjat!Men för mig är tröskeln ENORM att komma över, men det är så kul när man börjat!Ha en fin kväll allesammans, nu ska jag kika i era bloggar efter lite mer inspiration!
    Du måste orka! Jag ska också ge mig i kast med att sy hissgardiner till köket och behöver en puff, känner jag...
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-11-28 20:29:42 följande:
    De hade bara ett där jag var. Ett man kan hänga på väggen om man vill. Taket lutar bara åt ett håll, alltså inte vinkel uppe på toppen (öh?). Fönster framtill och vänster sida har ett litet hjärta och högersida en fyrkantig öppning.

Den här modellen har små hjärtan på gavlarna.
Svar på tråden Vita hem del 6