Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Mimmi - Lampan är upphängd och alla skruvar är på plats. Tack för bilden, gick faktiskt direkt och kollade i dit galleri efter att jag frågat dig, kom ju ihåg din vackra bild från köket ju! Lampan är verkligen helt underbar, nu på kvällen kommer den riktigt till sin rätta då ljuset blir så mjukt & lent från den.

Mimma- Ja, jag såg bilden med tunnan, tack ska du ha. Superbra ide! Ska åka till Ikea i nästa vecka så då ska jag kolla in den på nära håll! Söt ljusblåhäst du hade gjort!

Lasse - Ja, jag hoppas jobbet med trappen är värt det! Vi har gjort så nu att maken målat och jag gått efteråt och ktr målat där det runnit, för rinner gör de. Ho ho! Sedan målar jag sonens Ikeastol vit också, det är en fotölj som varit vitt&björk, de typiskt att man tar så mkt på sig på en gång. Hoppas tentan löser sig nu så du slipper läsa mer. Finns inga värre att läsa sånt man inte riktigt gillar men måste... Jag håller tummarna!

• knyttis
    mimmi006 skrev 2008-01-06 22:45:37 följande:
    Knyttis- vad bra! Den är mysig, vi gillar den här också ! Var det jobbigt att måla trappen, jag ska ju ev. måla vår. Ett helgerån enl. resten av bekantskapskretsen, men what the hank... den är visserligen bara tre år, men den är i furu.

De så jobbiga vinklar att stå i och gravitationskraften gör sitt till. Det vill alltså rinna så lätt. Jag rekomenderar det i alla fall, de ser ut att bli toppen. Köpte en hylla på rea igår på mio som ska upp som krona på värket då den är klar. När du tar an dig din ha mycket energi och inget annat projekt på gång!

Nytt i blogen också! Svarar på Kajsas utmaning!

VSM - Härliga bilder!

Lasse- Vad härligt med aktiv make, min är inte ett nattdjur och slutar för tidigt enligt mig Väntar på bild sedan!

Mimmi - Söt ny presbild!

• knyttis
    LinaoMatilda skrev 2008-01-07 19:11:52 följande:
    Vad tycker ni om moccamaster kaffebryggaren? De gör såå gott kaffe. Funderar på att köpa en.
    Vi har den vita mocamastern och är helnöjda med den, supersnygg, supersnabb och så enkel att göra ren! Köp du ångrar dig inte!
  • knyttis
    aneka skrev 2008-01-07 20:30:05 följande:
    mimmi & värsta supermamman: va fiiint ni har de knyttis: kollar gärna men jag kommer inte in...
    Jag menade bloggen, har öppnat galleriet med till dig, har ngr bilder tror jag...
  • knyttis

Godmorning!

Här är en till "lyxhustru" som har lite egen tid nu på förmiddagen. William är en stund på dagis och jag kan pyssla och städa lite. Har redan städat i hallen, hemskt vad det dammar och yr när vi målar. De börjar arta sig med trappen nu *Glad* Snart ska jag visa er hur det blev. Är lite besviken över att vi inte kunnat måla ovansidan på trappstegen så de förblir i träimmitation...

Svar på tråden Vita hem del 6