Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita hem del 6

Jag tyckte med de var jätte tufft i början att lämna W på förskolan och hörde definitivt till de som hade skuldmedveten blick fast jag verkligen ansträngde mig att verka glad och säker för W:s skull. När jag stängde dörren och gick iväg till bilen för att åka och jobba rann tårarna... Dag efter dag samma. Att ge sitt barn gråtande till en annans famn = hemskt! MEN nu 5mån efter så känns det helt annat. Han är på ett toppen dagis, sprudlar ofta av glädje då han kommer dit och är mycket glad då han ser mig när jag hämtar honom. Så nu är de slut på mina skuldmedvetna blickar!

• knyttis

VSM de är sådan där hård plast träimmitation på själva trappstegen, då maken frågade av färgkillarna på K-Rauta sa de att det inte håller... Men jag undrar jag... resten av färgen sitter som berget...

• knyttis

Juliah - Vad spännande att N ska sova i eget rum och bli stora pojken! Om du piffar till det lika som han är van i sin vrå i ert sovrum tror jag nog han somnar bra. Jag tror de viktigt med samma omgivningskänsla och ljusstättning för att man ska lyckas. VSM förslag om positiv förstärkning tror jag fungerar super! William blir 2 år i mars och jag blev så förvånad efter en pratstund vi hade här om kvällen. Han sover i Sebran i sitt egna rum och när han vaknar på morgonen låter han ofta så ledsen först innan han vaknat till . Jag pratade om det här med honom och förklarade att han inte behövde vara ledsen när han vaknade och att han skulle vara glad för att dagens äventyr börjar, att mamma kommer direkt oct att han skulle passa på mysa med gosedjuren en stund osv... Sedan dess, simsala bim så är han mkt gladare...Jag är så förvånad att de var så lätt att komma till rätt med det!

• knyttis
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-10 08:57:36 följande:
    Knyttis: jag frågar bara för att vi målade vår plastmatta på trappstegen med vanliga vattenbaserad färg, och det sitter kvar. Så fråga igen!
    Olalaa! Är det sant? Räcka ut tunganHar jag missat det? Hur länge sedan var det? Nu steg pulsen!
  • knyttis
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-10 09:09:13 följande:
    Vi målade den i faburari förra året. Färgen sitter som berget men tyvärr missade vi det där med silikon i kanterna så vi måste nog måla om den när vi får ork och tid. Ska se om jag har nån bild i galleriet.
    Väntar ivrigt på bild... Silikon i kanterna? Så att inte färgen krackelerar? Målar man ovanpå det då? Som du märker så har jag ingen aning! Jag har litat helt på maken.
  • knyttis
    gemelli skrev 2008-01-10 22:45:19 följande:
    Åååå tack,Undra om dom då ser konstiga ut och sätta på väggen
    Nej de tror jag inte de ju uppsättningsurtag bak så de nog ämnade för vilket som, hänga upp el stå själv... Som ni märker har jag inte kommit i säng. Fastnade på Panduro, HD katalogen och hemnet.... Samma här massor som ni andra som skrev, på HD jag skulle vilja ha massor! W har fått vår tvättkorg att gå sönder igen och där fanns ju en snygg i plast men svart...
Svar på tråden Vita hem del 6