Inlägg från: lillafruluva |Visa alla inlägg
  • lillafruluva

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-12-19 16:09:52 följande:
    Nu tar jag ur minnet...Smält 100g smör i en kastrull, 2dl vispgrädde, 1krm salt, 1 dl ljus sirap. Koka till lagom konsistens (kulprov) och sikta över 2-3 msk kakao och rör om. Häll på ett bakplåtspapper, låt svalna och klipp i lagom STORA  bitar.Det tog väl en 30 min max allt som allt. Man kan ha i krossade polkagrisar istället om man vill, eller också...
    *sparar*
    Får se om jag lyckas imorgon då!!
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-12-19 16:10:55 följande:
    lillafruluva, jag har missat två ggr i rad...måtte jag komma ihåg ikväll. Ska sitta och måla en gammal tvättbräda ikväll framför tv:n, minnet är som bortblåst numera
    Ja, själv ska jag ut o handla då så sambon får spela in, men jag har alla avsnitt inspelade ändå, kan vara bra när jag bakar tänkte jag

Åh, ska den stå i tvättstugan antar jag? LantlifsAnette har en målad tvättbräda i sin tvättstuga tror jag..
  • lillafruluva
    juliah skrev 2007-12-19 16:15:26 följande:
    lillafruluva, japp, dekoration i tvättstugan ska det bli Jag ska till Sickla på fredag!!
    Ja, jag måååste också ta mig dit snart, min väninna och jag har planer på att ta en tripp dit själva(utan barn alltså)

Sen har man ju bara 44874st andra ställen man skulle vilja spendera obegränsat med pengar i
  • lillafruluva

Har haft problem att komma in på FL i två dagar nu!
    Jag bakade en saffranskaka igår som uppskattades av alla utom 8-årige sonen, han tyckte den smakade bärfis

Funderar på Juliahs chokladcola också, om jag vågar!

• lillafruluva
    mimmamum skrev 2007-12-21 08:43:20 följande:
    Här är lite provsmak på det jag handlade igår! Ljusrosa sidenkuddar från Linum och ett rosa ljus!beta.familjeliv.se/hem/mimmamum/galleri.php sjutton får man in bilden här med nya betaversionen?
    Åh vad fint!!
    Vi kan väl bestämma att efter nyår är det fritt fram att förbereda för vår hemma utan att någon tycker man är knäpp! Jag kommer inte att kunna ha kvar alla julgrejer mycket längre än så iallafall, jag vill ha vår nuuuu!
  • lillafruluva
    Lynn84 skrev 2007-12-21 09:07:32 följande:
    God morgon tjejer!Sista dan på jobbet!!! Iaf för detta året! Kan inte sluta förundras över att några av er redan börjar tänka på våren.Vi pratar ju fotrfarande jul! :0)Julafton har inte varit och mimmamum har redan piffat med rosa kuddar! *Bajja dig!!!*   Nä...jag vårar inte in mitt hem fören i februari...även om inte julsakerna står kvar så länge. Men vem vem....då är jag ju HUSÄGARE så jag kanske inte kan låta bli.Precis som nån sa igår så är det så underbart vackert med tulpaner, pasteller och gnistrande frost....(lustig kombination?)
    Haha, ja! Jag har haft julkänslor sen september tror jag, men de har nästan tagit slut nu, jag kanske har överdoserat
  • lillafruluva
    mimmamum skrev 2007-12-21 09:50:28 följande:
    lillafru, absolut, efter nyår så är det vår! Jag kände bara att lite vår kan man väl få ha ändå? Rosa behöver ju nödvändigtvis inte betyda vår heller, det känns fräscht bara!
    Precis..jag skulle gärna smyga in något sånt här med
Svar på tråden Vita hem del 6