Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

Godmorgon! Idag ska vi åka och äta julbord, det ska bli mysigt. Jag hoppas att jag hinner ta lite bilder och pyssla också.

LCroft- Vad spännande med din syster! Vad är lilla jul?

• mimmi006
    knyttis skrev 2007-12-01 07:53:52 följande:
    Coop hade ngr riktigt enkla vita fina med raka linjer för 49kr då jag var där sist! Inga krusiduller!
    Vad bra! Då ska jag dit och kika... Häör har det sovits sisådär, Lisa har tjatat om att öppna luckor sen tre i natt !
  • mimmi006
    knyttis skrev 2007-12-01 08:03:03 följande:
    Jag har tur då, W förstår ju inte sånt än Han har öppnat lillajulspaket nu på morgonen, fårskinnstofflor!  Tog 3 steg i dem och så skulle de av...
    Haha, ja, det här är första året! Vad mysigt med tofflor
  • mimmi006
    LCroft skrev 2007-12-01 08:07:31 följande:
    Det borde vara en liten flicka de ska få Lilla jul, hmm.... hur ska man förklara det? Knyttis? Det är åtminstone för mig personligen den helg då man börjar julpynta lite, ev äter man lite julmat bara för att längta ännu mer efter det riktiga julbordet Dricker glögg och äter pepparkakor för första gången det året (har tjuvstartat) Många har några julklappar till barnen men vi brukar bara ha nåt litet på var till dem. Rätt intressant, jag trodde ni också firade lilla jul Alltid lär man sig något nytt!
    Hihi, har aldrig hört talas om det! Men många firar nog första advent på det sättet, bortsett från paketen. Här är det snart adventskalender på radio, sen på tv som gäller !
  • mimmi006
    knyttis skrev 2007-12-01 08:14:22 följande:
    LCroft- Borde va en flicka ? Ja som du beskrev, kanske skillanden är att man ger var sin present till barnen? Klär lillajulgran...mimmi - Ja de Granemo, radarn stämmer! Jätte nöjd, de sväljer massor! Vad skall du pyssla med idag?
    Hoppas att BINDA KRANS, VI HAR INTE FIXAT NÅN ADVENTSGRAN OCH DET MÅSTE VI HA! Det var inte meningen att skrika
  • mimmi006
    knyttis skrev 2007-12-01 08:15:53 följande:
    I österbotten i Finland ser de flästa de svenska kanalerna påTV, så vi är uppväxta med samma julkalender I alla fall de som pratar svenska då!
    Vad roligt! Jag kommer bäst ihåg trolltider med ängeln och häxan !
  • mimmi006
    Rori skrev 2007-12-01 08:19:29 följande:
    Min favorit var Ture Sventon, jag vet lite udda men den var sååå bra
    Ja, den var bra , jag läste nog alla böcker när jag var liten! Blev det någon vila för dig?
  • mimmi006
    Rori skrev 2007-12-01 08:24:06 följande:
    Jo, hela högen hade jag hemma också Och alla avsnitten på band Har sett dem 1000 gånger...
    Jag tror på årets julkalender, Johan Ulvesson är med! Har ni tagit fram adventsljusstakar och stjärnor?
Svar på tråden Vita hem del 6