• juliah

Vita hem del 6

lillvilda, ja ta kontakt så slipper du missa nr.
    Man får passa på att köpa fina saker medans de är små, och komplettera med ngn liten plastsak.

lcroft, hade detta varit för några år sedan hade jag svimmat...
    Har du fobi mot alla insekter? Min värsta mardröm är närkontakt med harkrank (ucäsk för att ens skriva det ordet), gräshoppor och spindlar. Skalbaggar och fjärilar är ingen hit heller.

• juliah

Lcroft, jag spyyyr fy så äckligt! Tänk vad man får i sig via maten (restauranger)då...tänker inte bara på spindlar.
    Jag har också blivit bättre med åren men det är enbart för barnens skull, vill verkligen inte föra över denna skräcken. Det blir faktiskt som ett litet handikapp särskilt om somrarna.

• juliah

Lcroft, jag är lika rubbad och hysterisk Skrattande Känner dock en som är ännu värre, min man...

• juliah

lcroft, haha, lika barn leka bäst. Vill bara poängtera att min man INTE är rädd för småkryp Skrattande Då hade vi inte kunnat leva tillsammans.

• juliah

Bjussar på en bild på pyntade vedspisen istället för allt hysteriskt prat om mina fobier.

Jag har så svårt att få till bra kvällsbilder men ni kan ana känslan av mys ändå kanske.

• juliah

Äschdå, men tack MiaGlad! Det är så mysigt med vedspis, för att inte säga ett måste i vårt kalla kök.

Vi har upptäckt att under golven på nedre plan är isoleringen i princip obefintlig så det blir till att rycka upp golv och isolera framöver.

• juliah

Tack söta ni! Mjölkkannan bar min mamma mjölkhem  i som liten, rätt skoj.

• juliah

Peak, jag kan tyvärr inte hjälpa dig...

• juliah

Godmorgon!

Lillafruluva men uschdå, hoppas hon blir bra snart igen!

På mitt schema står så mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen...igen. Fick samtal från Helena skarp och de kommer om en vecka, istället för om två. Så med andra ord, jag har återigen mycket att stå i! Jag ska försöka få tag i någon som kan komma och städa, eller iallafall putsa fönster, jag fixar det inte just nu med barnen. Jag måste försöka hinna färdigt med tvättstugan (sy upp gardiner, måla hyllor, pynta, städa), fixa en gran, pynta det sista osv.

• juliah

Jag behöver lite hjälp,

Efterlyser en fin lite större lykta att ha på trappen utanför huset, tips någong?

Svar på tråden Vita hem del 6