Inlägg från: Ninizen |Visa alla inlägg
  • Ninizen

Vita hem del 6

Hejhej tjejer!

Har inte varit inne på några dgr. Haft besök av min mamma och hennes sambo.
    Har iallafall kämpat på kvällarna/nätterna med mitt skåp. Åh vad mkt jobb det blev...jaja, hoppas det blir fint till slut. Men skåpet var rätt risigt...
    Bild kommer senare i veckan. (Hoppas jag) Ska måla det en gång till invändigt och utvändigt och slipa klart dörren efter spacklingen. 

Jag har läst lite bakåt och gratulerar till (snart) klara barnrum, nya skåpfynd, blogguppdateringar nätshoppingsfynd etc. Ni är ju grymma tjejer!  Ingen nämnd, ingen glömd!

Natti, natti!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ninizen
    snuffsis skrev 2008-01-22 12:17:55 följande:
    Hej, hej... Har följt denna tråd ganska länge nu men har nog aldrig skrivit nått, men tänkte ansluta mig nu till erat glada gäng. Har ingen blogg ÄNNU.... Men är galen i vitt och lexington! Håller nu på med vårat sovrum, och såg för ett tag sedan att nån av er hade en spegeldörr till sänggavel, men kommer inte ihåg vem av er det var... Lite minneshjälp?Tacksam för svar, och lovar att lägga upp lite bilder på Norrgården snart...
    Hej och välkommen! Jag är också ny i tråden och har heller ingen blogg. Så jag våldgästar tjejerna på tråden och tittar in i deras vackra hem

MiaMariah: Åh så bra det blev med stolen!

Lynn: Klart du ska ha en VIT (vad annars) köksoffa i hallen. Urläckert!!

En fråga.....Jag letar efter en "arm" att fästa på väggen att hänga ljuslykta på. Gärna lite romantisk i trä, måla den vit kan jag göra själv. Ngn som sett vart man kan köpa fina på nätet?
  • Ninizen
    Hanna E skrev 2008-01-22 12:34:35 följande:
    Tack alla, för bilder och peppning:) Lägger in bild ikväll, sen så är det väl operation övertalning av min väldigt viljestarka sambo Eller så gör jag som jag brukar, får hjälp att släpa upp soffan från källaren när han inte är hemma och så får han ta ställning när han redan ser det fiina resultatet
    Förlåt...jag skrev Lynn Generad Menade Hanna....lite snurrig av all målarfärg (måste skylla på nåt)
  • Ninizen
    Lynn84 skrev 2008-01-22 12:38:42 följande:
    JAAAAA! Det är det bästa. Karlar har en lustig förmåga att inte kunna se hur fint det blir när det är klart. Min sambo är värdelös på det! Ibland vill jag verkligen lusa till honom!I slutänden brukar han endå säga att det blir fint. Så jag har börjat fundera på att hålla truten när jag kommer på nått och sen bara göra det! Faaast, det är ju så svårt. För när man kommer på nått suuuuuper- duper-braigt så kan man inte hålla det inom sig, för då spricker man nästan - Ja, ni vet hur det är! Och då bara måste man ju säga det till sin tråkiga sambo som bara lyssna med 1/4 dels öra.....
    Hahahhahahha, visst känner man igen det
  • Ninizen

Godkväll tjejer!

Kikar in en snabbis mellan strykningarna av mitt skåp. Snaaaaaaaart är det klart.

Vet ni vad??? Vi har bestämt oss för ett hus. Från a-hus. Enplans på 160 kvm. Jag är sååå lycklig. Kommer lägga in bilder på det i mitt galleri. Kanske att vi kommer ta ett mörkare tak dock. Kom gärna med synpunkter!! *skyndar mig och lägger in bilder*

• Ninizen

Tack!!!!

Har nu lagt in bilderna på önskehuset! Vi har dock tänkt ha det ljusgrått med mörkgrått tak. Vad tror ni? Huset heter Hasseludden.

• Ninizen

Vi har fått tomt i Karlskrona, eftersom sambon fått jobb där. Så vi flyttar ifrån Lund till hösten. 

• Ninizen

Mimmi:

Ninizen skrev 2008-01-23 20:31:55 följande:
    Vi har fått tomt i Karlskrona, eftersom sambon fått jobb där. Så vi flyttar ifrån Lund till hösten. 
  • Ninizen
    MildaMaränger skrev 2008-01-23 20:30:22 följande:
    usch idag är det deppigt här.. är så sugen på att radera bloggen, hoppa av FL och aldrig mer bryr mig om inredning... ni gör så fint allihop och jag är så avis... men jag orkar inte bry mig om hur det ser ut hemma
    Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej hemska tanke *kramar om*
  • Ninizen

Kajsa: Jag skulle skriva i din GB, men kom inte in... Please....
    Skulle iallafall säga hur fint ni har det. Vilket drömhem. Tycker du ska sy vimplar och nappåse i blåa toner och jag köper direkt. Just name your price!! *trycker upp en tusing under näsan*

Svar på tråden Vita hem del 6