Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2008-01-09 16:13:36 följande:
    Och för att fortsätta mitt tjurande så har dammsugarn dragit sin sista suck! Nu måste vi lägg pengar på en ny. Skittråkigt, men jag ska i alla fall leta upp en tystgående vit snygging. Inga tips?
     Köp vita kläder till din make

(ha ha, nä jag vet.. dåligt skämt Ingen aning om någon dammsugare, tyvärr)
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2008-01-09 16:21:50 följande:
    Kan ni hjälpa mig med vad jag ska tänka på i alla fall när jag åker och köper en ny idag.* Ljudnivå* sladdlängd* sugeffekt Mer?
     *asg*.......

Generad
  • Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2008-01-09 18:21:07 följande:
    Vi har samma humor du och jag Fluffis.... *asg*
     Hihi, men ärligt, jag BRUKAR INTE ha sådan humor. Men ibland så bara kommer det HemlisGenerad

Hoppas du Kajsa inte tog illa upp och tyckte jag sabbade din fråga
  • Daggdroppen
    LCroft skrev 2008-01-09 18:26:23 följande:
    Okej, bara att inse att jag inte kommer att hinna med den här tråden som förr. Har inte ens börjat jobba men dagarna bara rusar förbi, massa sista minuten saker som jag vill ha gjort innan jag börjar vara borta på dagarna. Grattis till Mia! mimma: Hoppas dina pållar kommer med i tidningen! Ja, stort tack för alla grattisar! Och vet ni vad? Mitt rum på jobbet ser förskräckligt ut men efter några månader ska det göras en total renovering där, allt ska nytt! Men de vill vänta några månader så jag hinner "boa" in mig innan JAG får inreda det som jag vill Ska bli riktigt roligt
     KUL!!!!
  • Daggdroppen
    Himmelbit skrev 2008-01-09 18:32:35 följande:
    Du kan också skylla på trötthet...
     Vi kör på den
  • Daggdroppen
    Kajsa M skrev 2008-01-11 21:18:23 följande:
    Oj! Kul! Själv är jag utslagen i soffan efter en hård arbetsvecka.
     Hur har det varit? Känns det ändå ok?

NU BEHÖVER JAG ER HJÄLP!

Nu har jag snart städat bort alla julsaker och julgranen är ute... och det är liksom TOMT! Vi har nästan inget på väggarna och hur jag än funderar så kommer jag inte på VAD jag vill ha och VAR jag vill ha det. Inget känns hundra, så jag vill inte heller bara rada dit våra gamla tavlor. För vi har ju gipsskivor och det är ju lagom kul att borra om och lämna fula hål i ett nybyggt hus....

Jag gillade då det var jul och när jag fick det liiiite mer ombonat. Nu känns det bara stelt, tomt, tråkigt, fult, opersonligt osv.

Har ju lite gamla bilder som är tagna före jul i galleriet. Nu ser det ut ungefär som på de... Ni som orkar får gärna gå in och titta och ge förslag!

(Vi har fortfarande inga gardinstänger... har inte hittat... så det blir väl att köpa och spraya ikeas då man efter X antal år kommer sig dit...)
  • Daggdroppen

Ska snart läsa ikapp. Om jag hinner före maken och sonen kommer hem, för då ska vi elda bastu

Igår hade jag en riktigt depp-dag angående inredning. Tyckte mitt hem var både opersonligt, tomt och avskalat. Har köp lite nya grejer idag,så jag är på liiite bättre humör Har snålar så mycket på sistonet och nu tyckte jag att jag behövde få lite nytt. Det blev bla. en maileg kanin, en maileg gris, en ljuslykta i fattigmanssilver, en stooor "huslykta" (ni vet vilken jag menar), nya lampskärmar till mina lampor, och lite andra småsaker.

• Daggdroppen
    MiaMariah skrev 2008-01-11 21:34:25 följande:
    Svårt, det är knepigt med vad man ska ha på väggarna. Ett tips är väl att cirkulera  runt i krypin och kika hur andra har det. Annars tycker jag det är smart med tavellister, då kan man varva utan att behöva göra nya hål i väggarna.
    Kajsa M skrev 2008-01-11 21:34:33 följande:
    Störtlöjligt!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-11 21:38:27 följande:
    Fluffiga: Växter tycker jag gör väldigt mycket. Köp någon lite större grönväxt som kan stå på golvet och växter till bord och fönster. Samma med lampor, lyktor och ljus. Tror det är bra att bo in sig innan man borrar upp på väggarna.
     TACK till er alla för fina tips!!!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-11 21:40:48 följande:
    ursäkta bombningen.. men jag glömdeFluffiga: Jag kan såklart åka till IKEA och köpa gardinstänger och skicka åt dig med matkahuolto om du vill och vet vad du ska ha.

Å tack snälla du
    Ska kolla först om det går att beställa med frakt från ikea. Har ju bla.a. en soffa som vi också ska ha därifrån.... Men bra att veta att du annars kan Såg att ellos nu också har fått liknande, men bara svarta även de,så jag kanske tar de också... Helst hade jag ju hittat vita direkt!
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-12 18:00:55 följande:
    Ja de säger ju att de har hemkörning iaf. Kanske om jag shoppar åt dig och skickar det med hemkörning? Om du inte kan beställa över nätet alltså.
     Du är DUNDERSNÄLL som erjuder hjälp
  • Daggdroppen
    LinaoMatilda skrev 2008-01-12 18:17:10 följande:
    Det är bara för att jag ska ha en orsak att komma iväg och shoppa lite åt mig själv också

Svar på tråden Vita hem del 6